[Win2kProNL] SP3 met geen mogelijkheid te installen

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:37
Ik heb daarnet voor de 5e keer SP3 Network Install voor Win2k Pro NL gedownload. De eerste 3 downloads waren iedere keer corrupted, van de laatste twee vermoed ik dat ze intact zijn.

Ik sluit alle programma's af, en voer w2ksp3.exe uit. Hij controleert of alle files goed zijn en begint dan aan de setup. Vlak voor hij aan de echte installatie wil beginnen, krijg ik echter iedere keer een error: "Kan catalogusbestanden niet installeren"

Het lukt me zelfs niet in Safe Mode.

Waaraan kan dit liggen?

OS: Win2k Pro NL pas geinstalleerd, verder geen updates geïnstalleerd.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 21:02

JustDutch

was ambtenaar :)

SP3 Network Install weet je zeker dat je deze versie nodig hebt (en niet de gewone sp3 voor w2k nl)?
Owh ja, je bent natuurlijk wel als admin ingelogd.

Forza Mucca

• F.U.B.A.R
Ik ben idd als Admin ingelogd.

En de network install is het volledige SP3 <-> Express install: als ik die wil installen heeft hij 2u nodig om 35MB te downloaden en achteraf installeert hij nog nix.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gebruik de express install ipv de netwerk install. zie ms site

edit: dat helpt dus niet zie ik hier boven.

draai dan eerst ff windows update. ik heb ook de network install gehad maar die deed het niet. uiteindelijk 10x ( :( ) windows update gedraait, met uiteindelijk ook sp3. nu is alles geupdate

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• F.U.B.A.R
edit:

Dat zal ik eens proberen

• F.U.B.A.R
Alles updates die beschikbaar waren zijn geïnstalleerd (paar patches en IE 5.5).

SP3 wil nog niet installeren, en volgens Windows Update zijn er geen updates meer beschikbaar. :?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

installeer eest sp1 dan sp2 dan sp3.. of begin gewoon eens geheel overnieuw kan zijn dat je OS corrupt is.

>>justdutch> Network download gebruiken de meeste inteligente gebruikers. Zet je weg op andere schijf of op cd en je hoeft het SP niet weer te downloaden....

• F.U.B.A.R
Ik heb al zitten zoeken naar de eerdere SP's. Maar die staan goed verstopt.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 21:02

JustDutch

was ambtenaar :)

>>justdutch> Network download gebruiken de meeste inteligente gebruikers. Zet je weg op andere schijf of op cd en je hoeft het SP niet weer te downloaden....
Owh, is dat die file w2ksp3.exe van 124 MB die ik ook gebruikte. Ik wist niet dat dat de netwerkversie was, of dat die zo heet. Kun je SP3 dan ook op een andere manier installeren? Goh, leuk. Trouwens, intelligentie gebruikers gebruiken ook de slipstreamfunctie op een sp3 install-cd te maken. Hoef je niet elke keer Sp1 tm Spx te installen. :)

[ Voor 0% gewijzigd door JustDutch op 20-09-2002 17:29 . Reden: intelligent is met dubbel "l" ]

Forza Mucca

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 20 september 2002 @ 15:05:
installeer eest sp1 dan sp2 dan sp3.. of begin gewoon eens geheel overnieuw kan zijn dat je OS corrupt is.

eerst sp1,dan sp2, dan sp3 :? das dus totaal niet nodig, sp3 omvat alle patches uit de vorige serie ook (cummulatief)

microsoft certified :?... ;)

A wise man's life is based around fuck you

• F.U.B.A.R
Ik heb SP1 geïnstalleerd. Daarna wilde SP3 _wel_ installeren alleen moest ik tijdens de installatie wel 100< x klikken op "Opnieuw" omdat hij verschillende files in eerste instantie niet kon kopiëren. De files werden na een hoop geklik wel gekopieerd (nooit een melding gekregen dat het niet was gebeurd).

Na een reboot startte Win2k niet meer op. Niet in Normal mode en ook niet in Safe mode.

En nu het volgende probleem: ik krijg Win2k met geen mogelijkheid meer geïnstalleerd! Hij freezet volledig nadat ik ben ingelogd na de eerste reboot. De eerste keer kon ik dit verhelpen door de Detonator-drivers te installeren. Nu lukt het helaas niet meer. En ik vind Safe mode niet zo aantrekkelijk om in blijven te werken.

Ik heb ook WinXP Pro UK proberen te installeren, maar zodra deze tijdens de setup voor het eerst naar WinXP reboot om dan verder te gaan met de installatie, komt er een foutmelding over *.CAT files die niet geïnstalleerd worden. :? :? :?

Volgens mij is mijn PC anti-M$ geworden; wat op zich wel grappig is, alleen zou ik toch graag Win2k willen draaien. Iemand een idee?

PS: Via 4-in-1-drivers installeren hielp ook niet (evenals de drivers voor mijn geluidskaart).

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
F.U.B.A.R schreef op 25 september 2002 @ 18:00:
Ik heb SP1 geïnstalleerd. Daarna wilde SP3 _wel_ installeren alleen moest ik tijdens de installatie wel 100< x klikken op "Opnieuw" omdat hij verschillende files in eerste instantie niet kon kopiëren. De files werden na een hoop geklik wel gekopieerd (nooit een melding gekregen dat het niet was gebeurd).
Is die hardeschijf wel helemaal in orde, vraag je je dan af ?

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55
Heb je misschien nog een virusscanner draaien? Die willen nog wel eens dwarsliggen.

Verwijderd

Gewoon via windows update.... weet je zeker dat je de juiste files voor jouw sys krijgt... enne SP3 is inderdaad cumulatief... kan je dus direct na een fresh install erop jetsen... suc6.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit lijkt me eerder een hardware probleem, als je zelfs een driver niet eens geinstalleerd krijgt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Geheugen of harde schijf/IDE kabel.

Ik zou eens een memtest doen en de disk checken met dat tooltje van Maxtor.

Verwijderd

Moest SP3 niet met installer 2.0 geinstalleerd worden !?

• F.U.B.A.R
little_soundman schreef op 25 september 2002 @ 19:21:
[...]

Is die hardeschijf wel helemaal in orde, vraag je je dan af ?
Dat dacht ik eerst ook, en na een Factory Recertification test met PowerMax bleek hij volledig in orde te zijn.

Ondertussen is Win2k Pro degelijk geïnstalleerd: drivers voor VGA, geluid, VIA zijn in orde.

Doch, het volgende probleem nu: ik kan niet inloggen op het netwerk. De 3com 3c905B-TX NIC is goed geïnstalleerd. Er staat echter nog een netwerkadapter in de hardwarelijst (WAN Pakketplanner) met een geel uitroepteken erachter. Ik weet niet waar hij voor dient of hij er tussen is geraakt, maar ik raak er niet van af: verwijderen uit de lijst lukt niet want hij zou nodig zijn voor de juiste werking van Windows.

De NIC moet via DHCP een eigen IP krijgen, maar dat doet hij dus niet.

PS: Bij eerdere succesvolle installaties stond alleen de 3Com NIC in de lijst, en kreeg hij wel automatisch een IP-nr toegewezen.
Pagina: 1