Configuratie SMC7004ABR ADSL router?

Pagina: 1
Acties:

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ik heb deze week de SMC 7004ABR gekocht. Installeren was een erg simpel, printerserver doet het goed, een echte aanrader.

Ik heb nog wel een vraagje? Is je pc goed beveiligd als je de installatie volgt volgens het boekje? Ik heb namelijk niets ingevuld bij virtual server etc. De firewal staat aan, maar ik kan niet zien wat er gebeurt. Kan iemand helpen?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
als de firewall aanstaat en die is standaard ingesteld dan heb je normaal gesproken wel een redelijke bescherming. Je zou als aanvulling eventueel op je pc zonealarm kunnen installeren maar die moet je dan wel goed instellen met je netwerkkaart anders krijg je geen verbinding tussen de router en je pc.

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
dus je raad aan om wel een extra firewall te installeren? Dan zal ik dat doen. Bedankt voor je advies.

Verwijderd

jogiebeer schreef op 20 september 2002 @ 23:19:
dus je raad aan om wel een extra firewall te installeren? Dan zal ik dat doen. Bedankt voor je advies.
Dat zou ik niet doen, dat gaat niet (of niet fijn) werken... Op zich is de standaard firewall van de SMC (ik heb zelf ook een SMC 7004ABR Barricade _/-\o_ ) niks slechter dan een softwarematige, of zelf veel stabieler! Je zult hooguit nog wat zelf moeten configureren als je merkt dat bepaalde dingen niet werken (bepaalde poorten mappen)... Laat er maar eens een testje op los... >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf een 7004BR, maar dat terzijde. De firewall op praktisch elke router werkt slechts 1 kant op. Alle informatie van buiten naar binnen wordt geblocked, maar van binnen naar buiten maar alles vrij passeren.
Het nadeel is dus dat als je een trojan (of spyware) hebt die 'naar huis belt', dat die gewoon vrij z'n gang kan gaan. Als je daar erg bang voor bent kan je dus een firewall (a la Zonealarm) installeren en dan zul je ook zien dat er geen enkele incoming data komt... De router stop alles! Ik heb zelf dus ook geen software firewall (remt alleen maar af) en ik zorg ervoor dat ik geen trojans krijg. Verder draai ik zo nu en dan Ad Aware zodat ik wat Spyware betreft ook clean blijf.

Op de barricade heb ik een LOG functie en dan zie je ook wat er gestopt wordt (en dat de firewall dus goed werkt). Heeft de ABR geen logs??

Wees consequent, maar niet altijd

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meestal zal zo'n router idd naar buiten alles toestaan, echter als het een gewone normale firewall functie heeft zul je deze toch ook wel kunnen configgen lijkt mij :?

Staat daar misschien iets over in de manual ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ook schreef op 21 september 2002 @ 15:22:
...

Op de barricade heb ik een LOG functie en dan zie je ook wat er gestopt wordt (en dat de firewall dus goed werkt). Heeft de ABR geen logs??
De ABR heeft een logfunctie, want die heb ik aangezet in de configuratiedeel. Ik heb er nog niet naar gekeken wat daarin staat.

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Koffie schreef op 21 september 2002 @ 15:37:
Meestal zal zo'n router idd naar buiten alles toestaan, echter als het een gewone normale firewall functie heeft zul je deze toch ook wel kunnen configgen lijkt mij :?

Staat daar misschien iets over in de manual ?
Nee, daarom dus mijn vraag. Ik had hiervoor een sofwarematige router (winroute) en daar had ik allerlei portmappings en dergelijke in vastgelegd.
Onlangs heb ik mijn netwerk geupgraded en daarom dus nu de 704ABR gekocht. Op internet en in dit forum kon ik niets vinden over verdere instellingen behalve dat je volgens de manual alleen maar ja hoeft te klikken.

• Ook

Ook

Yes I can!

jogiebeer schreef op 23 september 2002 @ 21:02:
Nee, daarom dus mijn vraag. Ik had hiervoor een sofwarematige router (winroute) en daar had ik allerlei portmappings en dergelijke in vastgelegd.
Onlangs heb ik mijn netwerk geupgraded en daarom dus nu de 704ABR gekocht. Op internet en in dit forum kon ik niets vinden over verdere instellingen behalve dat je volgens de manual alleen maar ja hoeft te klikken.
Die portmappings heb je toen als het goed is gemaakt om bepaalde software 'correct' te laten werken.
Als je dat nu weer wil moet je ook opnieuw die portmappings aanmaken. Alle poorten die je onder "Virtual Server" openzet kan iedereen van buitenaf bereiken.

Verder heb ik op mijn SMC7004BR ook nog een soort Packet Filter waarmee ik ook nog de inkomende en uitgaande connecties verder kan instellen (poorten/IP reeksen uitsluiten van traffic).

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ook schreef op 23 september 2002 @ 21:52:
[...]

Die portmappings heb je toen als het goed is gemaakt om bepaalde software 'correct' te laten werken.
Als je dat nu weer wil moet je ook opnieuw die portmappings aanmaken. Alle poorten die je onder "Virtual Server" openzet kan iedereen van buitenaf bereiken.

Verder heb ik op mijn SMC7004BR ook nog een soort Packet Filter waarmee ik ook nog de inkomende en uitgaande connecties verder kan instellen (poorten/IP reeksen uitsluiten van traffic).
Klopt, heb ik ook, maar wat ik eigenlijk mis is een soort voorbeeld hoe ik dit moet instellen. Het ziet er namelijk anders uit dan toen ik het met een softwarematige router deed.

• Ook

Ook

Yes I can!

jogiebeer schreef op 25 september 2002 @ 23:47:
[...]

Klopt, heb ik ook, maar wat ik eigenlijk mis is een soort voorbeeld hoe ik dit moet instellen. Het ziet er namelijk anders uit dan toen ik het met een softwarematige router deed.
Wat wil je dan precies instellen?
Als jij zegt wat er niet werkt (bv webserver) dan zeg ik wat je moet doen (bv onder Virtual Server poort 80 forwarden).

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ook schreef op 26 september 2002 @ 07:37:
[...]
Wat wil je dan precies instellen?
Als jij zegt wat er niet werkt (bv webserver) dan zeg ik wat je moet doen (bv onder Virtual Server poort 80 forwarden).
Alles werkt goed, dat is niet het probleem. Maar aangezien ik gewend was aan een softwarematige router waarin ik allerlei portmappings en zo moest invullen, verbaasde me het dat ik nu niets hoefde in voeren. Daarom had ik een idee dat ik alle poorten zou openzetten. Ik heb de Gibson test gedaan en die zegt dat alles stealth is, dus zal het wel meevallen met die poorten. Ik heb geen zin gedonder op mijn machines

• Ook

Ook

Yes I can!

jogiebeer schreef op 02 oktober 2002 @ 16:57:
Alles werkt goed, dat is niet het probleem. Maar aangezien ik gewend was aan een softwarematige router waarin ik allerlei portmappings en zo moest invullen, verbaasde me het dat ik nu niets hoefde in voeren.
Als je met een software router alleen wat wil browsen/mailen dan hoef je ook niets in te stellen toch?? Dat is alleen om "speciale applicaties" die wat meer dan 1 simpel poortje nodig hebben werkend te krijgen..

Jouw router staat (default) gewoon alle uitgaande verbindingen toe en houdt alle (onbekende) inkomende verbindingen tegen.

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ook schreef op 02 oktober 2002 @ 20:36:
[...]
Als je met een software router alleen wat wil browsen/mailen dan hoef je ook niets in te stellen toch?? Dat is alleen om "speciale applicaties" die wat meer dan 1 simpel poortje nodig hebben werkend te krijgen..

Jouw router staat (default) gewoon alle uitgaande verbindingen toe en houdt alle (onbekende) inkomende verbindingen tegen.
Dan snap ik het. Ik had ook al een Leaktest gedaan bij Gibson en daar bleken ook al mijn poorten stealth te zijn. De handleiding vond ik echter niet echt toereikend maar ik ga er vanuit dat nu alles wel safe draait

Pagina: 1