Toon posts:

ik wil een camera kopen (video) welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil zo snel mogelijk een camera kopen.

ik heb er weinig verstand van. Waar moet ik op letten?

digitale bandjes/analoog? (digitaal neem ik aan)

waar verder op letten. Wat zijn goeie merken.

prijs/kwaliteit etc.

ik heb nog een oude camera van m'n ouder liggen die analoge bandjes gebruikt. kan ik die ook in m'n nieuwe camera gebruiken? (oude is kapot maar wil bandjes wel nog op video opnemen)

vragen vragen en nog eens vragen :)

Verwijderd

Wat voor bedrag wil je besteden?
Wil je de film op de pc bewerken?
Wil je de video op een VHS band zetten?

Ik zou welf voor een Sony mini-dv gaan goeie kwaliteit makkelijke bediening enz.
JVC is ook wel in orde en een stuk goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
ja wil hem eventueel op de pc zetten (dus ook op vhs)

prijs weet ik niet. hangt er vanaf.

hoe duur is die sony?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat voor bandjes gebruikte die oude camera? Als dat Hi-8 was, en je wilt ze per sé kunnen afspelen, is een Digital-8 camera van sony iets. Anders idd een Sony mini-DV. Zijn toch wel de beste.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 20 september 2002 @ 13:19:
Wat voor bandjes gebruikte die oude camera? Als dat Hi-8 was, en je wilt ze per sé kunnen afspelen, is een Digital-8 camera van sony iets. Anders idd een Sony mini-DV. Zijn toch wel de beste.
is denk ik hi-8

digital 8 is neem ik aan wel digitaal?

hoe werkt het dan? kan je dan zowel digitaal als analoog opnemen en afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het handig als je ook de prijs van de camera erbij vermeld

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:19:
[...]

is denk ik hi-8

digital 8 is neem ik aan wel digitaal?

hoe werkt het dan? kan je dan zowel digitaal als analoog opnemen en afspelen?
Ja. Een digital-8 camera is 'backwards' compatible. Je kan de analoge Hi-8 bandjes afspelen, en je neemt op dezelfde bandjes digitaal op. Nadeel is wel dat vanwege het formaat van de bandjes de camera duidelijke groter en zwaarder is dan mini-DV camera's. Een mini-DV is ong. zo groot als een lucifersdoosje, dus kan je voorstellen hoe klein en licht de camera's zijn.
Het is dus maar waar je waarde aan hecht: hergebruik en een grotere camera, of nieuwe bandjes en een kleine lichte camera. En ik kan je garanderen, als je de hele dag met een camera wilt lopen, wil je echt een lichte camera!

Digital-8
Sony DRV-110 € 1000
Sony DRV-320 € 1100

Mini-DV
Sony TRV-10 € 1600
Sony TRV-20 € 2200

Mini-DV is wel duurder dus.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
hij hoeft van mij niet zo klein te zijn als een luciferdoosje :)

mag best rond de 15 cm lang zijn.

en ik heb ook liever een camera van rond de 600 euro.

• Microkid

Microkid

Smile

Dan moet je naar Digital-8 gaan zoeken, zijn vast wel her en der te krijgen via internet ofzo tegen afbraakprijzen. Ik zie ze tenminste wekelijke voorbij komen in krantjes e.d.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 14:25
Wees een man en koop een Sony HDCAM }) >:)

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:00
Kijk anders eens naar de JVC DVX400EG, kleine lichtgewicht miniDV cam voor +/- 700Euro, hij bevalt mij uitstekend!

Verwijderd

Topicstarter
Expecho schreef op 20 september 2002 @ 16:59:
Kijk anders eens naar de JVC DVX400EG, kleine lichtgewicht miniDV cam voor +/- 700Euro, hij bevalt mij uitstekend!
zo'n echte digitale camera. werkt die met mini dvd's ofoz? hoe slaat hij al die gigabytes op dan? welk media?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Ik denk dat er eens een digitale videocamera FAQ gemaakt moet worden. ;) Of deze in AVH of GT thuishoort lijkt me de eerste vraag. :)

Anyway, je moet eerst nadenken over wat je precies wilt.

1. Welk merk?
Mijn persoonlijke mening: Sony is marktleider en de Sony camera's zijn over het algemeen het beste. Sommige JVC camera's hebben weer iets beter geluid volgens sommige personen en verkopers, en sommige weer iets beter beeld volgens anderen, maar over het algemeen zijn de Sony camera's het beste.

2. Welk opslagmedium?
Hi8 / Digital8 / MiniDV / MicroDV
Mijn persoonlijke mening: Koop zowiezo geen analoog (Hi8). Als je echt wat wilt ga dan voor MiniDV. Het zal geen jaren meer duren voordat Digital8 bandjes helemaal niet meer worden verkocht, en de techniek is echt verouderd. Als je naar winkels gaat zullen ze dit ook beamen. Sony koos Digital8 als tussenoplossing toen men een goede digitale techniek (MiniDV) aan het ontwikkelen was. MicroDV is het nieuwste met de kleinste opslagmedia en camera's, maar deze camera's zijn derhalve ook het duurste. En of je dat er nou voor over hebt... leidt ons naar punt 3...

3. Wat is je budget?
Wil je een MiniDV camera met DV-IN moet je al gauw aan zo'n 1150 euro denken. En vergeet ook niet dat je dan alleen de camera hebt. Je wilt er natuurlijk ook een mooie echte Sony of Samsonite tas bij, een extra accu en een of meerdere tapes. En zoals ook in de Digicam FAQ staat bij GT: "Let bij de aanschaf ook op de accessiores want die vertegenwoordigen ook enige waarde".

4. Wil je de beelden op de PC bewerken?
Dan is een DV-IN aansluiting aan te bevelen, zodat je digitale beelden die je op de computer hebt bewerkt digitaal terug op tape kunt zetten. Niet alle camera's zijn voorzien van deze functionaliteit.

En er zijn natuurlijk nog veel meer punten te bedenken. ;)

In de GOT FAQ en op www.kieskeurig.nl is heel veel informatie te vinden over de verschillende videocamera's en allerlei zaken hieromtrent. Zoals de reden waarom veel camera's in het buitenland standaard DV-IN hebben en in Europa niet. Good luck. :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Beetje jammer van Barca's mooie reply, maar toch:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.