Toon posts:

Cisco Pix Licencing, per client of per sessie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik schaf een Cisco Pix 501 aan inclusief een 50 user licence.

Volgens mij houdt dat in dat je er een netwerk met 50 PC's achter kunt hangen welke allemaal normaal toegang hebben tot het externe netwerk, op de in de PIX ingestelde restricties na.

Volgens onze leverancier echter telt een PIX per sessie/applicatie. Zou ik vanaf 1 PC een browser en een FTP client opstarten dan zou dit dus 2 licenties kosten.

Wie heeft gelijk? Of is het nog anders?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
The Cisco PIX 501 Firewall 50-user license supports up to 50 concurrent source IP addresses from your internal network to traverse through the PIX 501. The integrated DHCP server supports up to 128 DHCP leases. As your needs grow, a 10-to-50 user upgrade license is also available, which allows you to extend your investment in PIX 501 equipment.

[aanname] Aangezien de verschillende protocollen (ftp, http etc) bij een client vanaf hetzelfde source IP komen, lijkt het me dat je er 50 workstations op aan kan sluiten zonder met extra licenties rekening te hoeven houden.

We spend our years as a tale that is told

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Volgens mij is het inderdaad zo dat het telt per client en niet per applicatie. Ik weet niet wie je leverancier is, maar ik denk dat ze het je bij Acal zo kunnen vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik heb zo antwoord genoeg. Leek mij ook redelijk belachelijk als hij per sessie gaat tellen, vandaar. Thx :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:03:
Stel ik schaf een Cisco Pix 501 aan inclusief een 50 user licence.

Volgens mij houdt dat in dat je er een netwerk met 50 PC's achter kunt hangen welke allemaal normaal toegang hebben tot het externe netwerk, op de in de PIX ingestelde restricties na.

Volgens onze leverancier echter telt een PIX per sessie/applicatie. Zou ik vanaf 1 PC een browser en een FTP client opstarten dan zou dit dus 2 licenties kosten.
Per concurrent aantal source IP's, dus normaal 1 PC per licentie. Neem een andere leverancier, als ie dit al niet weet...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

_nethack

We're all MAD here

Hij telt inderdaad per client. Let er wel op dat je de laatste software er op zet ( 6.2(2) )
In de oudere versies zat een bug waardoor hij clients niet meer vrijgaf.
Nadat een bepaalde client een bepaalde tijd geen verkeer via de pix heeft gehad dan wordt die license weer vrijgegeven voor een andere client. Bij de oudere softwareversie (in ieder geval bij 6.2(1) zat daar een bug in waardoor dat niet gebeurde)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
igmar schreef op 21 september 2002 @ 12:37:
[...]

Per concurrent aantal source IP's, dus normaal 1 PC per licentie. Neem een andere leverancier, als ie dit al niet weet...
denk dat de leverancier dit wel weet, maar dat ie je graag zoveel mogelijk licenties wil verkopen,

trust me ik kom heel vaak bij klanten die de dupe zijn van dit soort 'dubieuze' IT leveranciers... triest maar waar

A wise man's life is based around fuck you

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

zwelgje schreef op 21 september 2002 @ 13:19:
denk dat de leverancier dit wel weet, maar dat ie je graag zoveel mogelijk licenties wil verkopen,

trust me ik kom heel vaak bij klanten die de dupe zijn van dit soort 'dubieuze' IT leveranciers... triest maar waar
Idd... Helemaal een reden om van leverancier te wisselen.
Pagina: 1