FragFrog schreef op 20 september 2002 @ 21:35:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken ja, maar dat is wel zo ongeveer het maximum van wat een consument wil hebben. Zelf redeneer ik altijd zo, dat wanneer je niet meer kan onderscheiden of iets een gerendert plaatje is of een echt opgenomen beeld, je aan de max zit. En ik denk dat met een paar hondert GHz proc dat mogelijk is, en dat er op een gegeven moment gewoon niks is dat een thuisgebruiker nog meer kan willen
Ookal zijn we als consument natuurlijk niet snel tevreden
En dan nu maar weer ontopic?
Tsja, bij NFS1 dacht ik al zo over de maximale resolutie van 640x480, dat zag er _zo_ realistisch uit. Jaren later nog 's gespeeld op mijn P3-800 en wat zag dat er bagger uit zeg
Vroeger dacht een of andere man ook dat 640k geheugen genoeg zou zijn voor de toekomst en kijk nu: 1GB geheugen is niet abnormaal meer hoor
En zo gaat het ook met de MHz behoefte van de consument. Hadden we ooit een 486SX25 met windows 3.11 erop, het ging via pentium 1 tot en met 4 en windows 95 tot XP en het einde is nog lang niet in zicht. Nu werken we nog met CRT's die een resolutie tot pakweg 1600x1200 ondersteunen, echter de meest gebruikte resolutie is 800x600 (serieus). Straks werken we met bakken die in THz aangeduid zijn (1000GHz), met Gigabytes geheugen en een OS dat op 3 blu-ray disks staat. Denk maar 's terug: in mijn jeugd was 100MHz veel, nu hebben we al 30x zoveel als maximum. We hebben onze 486SX33 ooit uitgebreid van 4MB naar 8MB intern en wat liepen al die spelletjes ineens snel! Nu breid je je computer met 512MB per dimm uit, dat is ook ineens 128x zoveel.
Dit om maar aan te geven hoe snel we vooruit gaan. Ik weet dat als je je het probeert voor te stellen, de toekomst, dat je ten onrechte denkt dat de consument toch niet meer dan een THz nodig gaat hebben? Maar dat is dus niet waar. Als de hardware vooruit gaat, volgt de software en andersom. Ze stimuleren elkaar tot achterlijke dingen waar je niks aan hebt, want hoeveel anders is XP nu helemaal qua interface? 12x groter qua HD gebruik dan win95, maar het heeft ook een startknop, komt ook met wordpad en notepad. Die zijn zelfs niet eens aangepast. Nog steeds zit Patience erbij, mijnenveger, hartenjagen... En toch is het zwaarder voor je systeem...
Wat natuurkundig mogelijk is, tsja, er zijn zoveel concepten voor de toekomstige dataopslag en processortechnologie. We kunnen alleen maar afwachten wat de toekomst brengt. Maar dat het voor de tweaker geil is, ja, dat geloof ik ook wel