Toon posts:

Installeren dualboot linux en windows op raid0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een pc met een hpt370 raid controller een dualboot installeren met Suse en win2k.
Wil echter een raid 0 volume aanmaken waar beide os'en in komen.
Kan dit? Ik krijg tegenstrijdige info. Ik weet dat linux met deze controller kan werken en op de pc staat win2k al, maar kunnen ze ook het raid volume delen?
krijg de indruk dat dat niet lukt. Iemand ervaring hier mee?

Verwijderd

Ik heb daar geen enkel probleem mee, nadat ik linux zover had met m'n kaart te werken. Je maakt op dat raid0 volume namelijk gewone partities aan. Wat ik je wel kan aanraden is een /boot partitie te maken die aan of in de beurt van het begin staat.

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon eerst win2k met nieuwste hpt370 driver installeren en daarna suse?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 21:31
RedHat 7.1 was erg moeilijk om aan de praat te krijgen icm de hpt370. Ik weet niet hoe dat nu zit, maar ik wil het wel weten want ik ga m'n raid-controller ook weer es aanzetten :P

Zie ook Eindelijk werkend IDE RAID op linux

Verwijderd

Die hpt370 wordt nu wel door een redelijk aantal distro's ondersteund. Vanaf kernel 2.4.10 is er ondersteuning voor deze controller. Ook de drivers van HighPoint zelf zijn wel te gebruiken.

Je kunt zo'n RAID array gewoon partitioneren dus win2k & Linux op die partitie zou wel kunnen werken. Let wel op dat de partities op je RAID array nu herkend wordt als iets als /dev/ataraid/d0p1 etc ipv /dev/hda. .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 13:50 . Reden: typo ]

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 21:31
Als ik de Debian Woody-installatie vanaf CD-ROM start en ik kies voor de 2.4-serie kernel, kan ik dan net zo gemakkelijk Debian installeren op m'n hpt370 als op /dev/hda?
Pagina: 1