Toon posts:

video circuit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op me werk hebben ze een coax netwerk liggen, waarop niets staat aangesloten. Nou leek het me leuk om een video systeem aan te leggen. Ik aan de slag om dat aan de praat te krijgen. Eerst een computer met een videokaart die (video) tulp out heeft, die heb ik gevonden. Toen heb ik mbv een verloopstukje die tulp stekker aangesloten op het coax netwerk. Als ik dan op de verdieping waar de coax uit komt bij het patch panel kijk, en daar ook mbv een verloopstukje de bnc connector omzet in een tulp connector, in die tulp connector een tulp stekkertje die uitloopt in een scart kabel en vervolgens die scart kabel in de televisie stop, krijg ik perfect beeld van wat die computer afspeeld. Snappie het nog?

Nu wou ik dus dat signaal door het hele gebouw sturen om zo op alle televisies hetzelfde beeld te krijgen, alleen kan dat alleen via coax connectoren, en niet via tulp connectoren. Ik heb alles goed gepatched, maar ik krijg op de televisies een vaag signaal in zwart wit met heel veel ruis er doorheen, bijna onleesbaar. Zou een van jullie weten wat ik fout doe? werken die coax en tulp connectoren wel op dezelfde frequentie of signaal? Tips zijn ook welkom

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

versterkertje ertussen zetten ??? :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik denk dat er versterkers tussen zullen moeten om het signaal krachtig genoeg te houden. Het signaal dat uitgestuurd wordt door een tv-kaart is maar sterk genoeg om 1 (of hoogstens 2) tv's aan te sturen op korte afstand.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
Netwerkcoax kabels hebben een impedantie van 50 Ohm, voor verzenden van video signalen zijn 75 Ohm kabels gebruikelijk. Een verkeerde impedantie (en terminatie) zorgt voor reflekties die het signaal behoorlijk waardeloos kunnen maken. Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Die versterker heb ik er al tussen gezet, maar dat hielp niets, ook niet als ik het signaal helemaal op maximum zette.

Prince of darkness: Dus er moet een weerstand tussen?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 12:44:
Op me werk hebben ze een coax netwerk liggen, waarop niets staat aangesloten. Nou leek het me leuk om een video systeem aan te leggen. Ik aan de slag om dat aan de praat te krijgen. Eerst een computer met een videokaart die (video) tulp out heeft, die heb ik gevonden. Toen heb ik mbv een verloopstukje die tulp stekker aangesloten op het coax netwerk. Als ik dan op de verdieping waar de coax uit komt bij het patch panel kijk, en daar ook mbv een verloopstukje de bnc connector omzet in een tulp connector, in die tulp connector een tulp stekkertje die uitloopt in een scart kabel en vervolgens die scart kabel in de televisie stop, krijg ik perfect beeld van wat die computer afspeeld. Snappie het nog?

Nu wou ik dus dat signaal door het hele gebouw sturen om zo op alle televisies hetzelfde beeld te krijgen, alleen kan dat alleen via coax connectoren, en niet via tulp connectoren. Ik heb alles goed gepatched, maar ik krijg op de televisies een vaag signaal in zwart wit met heel veel ruis er doorheen, bijna onleesbaar. Zou een van jullie weten wat ik fout doe? werken die coax en tulp connectoren wel op dezelfde frequentie of signaal? Tips zijn ook welkom
Je moet gemoduleerd signaal aanbieden. Dat gaat dus niet op het line-niveau wat je aanbiedt. Dus je moet een oude videorecorder zien te scoren, en daar op de videoingang iets gooien, en zorgen dat hij het moduleert en dan kan je de coax uitgang van je video pakken. Tevens zou ik er een kabelversterker tussen hangen dan, omdat het signaal nogal zwak zal gaan worden als je een groot eind af moet leggen, bovendien wordt het signaal steeds zwakker naar mate je er meer tvtoestelen aanhangt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Prince_of_Darkness schreef op 20 september 2002 @ 12:55:
Netwerkcoax kabels hebben een impedantie van 50 Ohm, voor verzenden van video signalen zijn 75 Ohm kabels gebruikelijk. Een verkeerde impedantie (en terminatie) zorgt voor reflekties die het signaal behoorlijk waardeloos kunnen maken. Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Dat moet helemaal geen ene zak uitmaken. Voor netwerk geldt wel dat je geen 75ohm kabel mag gebruiken, maar andersom zou het niets uit moeten maken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Die video recorder staat er nu tussen, maar nog steeds zijn de beelden niets waard. Andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Of weet iemand hoe ik via de computer een antenne signaal uit kan senden
Pagina: 1