Toon posts:

Problemen TNT2 + WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er vandaag maar is aan moeten geloven en windows XP geinstalleerd.
Installatie ging vlekkeloos op het punt na dat mijn Diamond Viper 770 niet herkend word. Ik heb vanaf www.nvidia.com XP drivers gedownload, installeer ze , en nog werkt het niet. Krijg een code 10 van XP dat de driver niet gestart kan worden.
Ik heb ook al oudere drivers geprobeerd van de website van nvidia maar dat blijkt ook niet te helpen..

Iemand enig idee ?

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
eigenlijk niet echt een idee. Ik heb een Viper V770 ultra en een vriend van mij heeft de gewone, allebei op XP en bij beide is ie direct door XP herkend. Misschien is er iets fout gegaan tijdens de installatie, of is je kaart gewoonweg kapot??

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Vreemd. Ik heb de Viper 550 en die werdt automatisch door XP herkend. Staat in je bios dat die eerst naar AGP moet zoeken (kan wel eens helpen)...

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat dattie als eerst naar AGP zoekt.

Kaart kan niet kapot zijn omdat een 2 uur geleden op winME die wel goed werkte..

Hm misschien XP nog maar is opnieuw installeren dan :S
Begrijp er echt helemaal niks van.

De foutmelding is overigens Device Cannot start. (code10)...

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
zet in je bios een assign irq for vga op enabled, dit kun je ook in de faq vinden

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Of je zet er even een PCI videokaart in. Opstarten, afsluiten dan opnieuw je 770 er in. In de bios Asign IRQ en Bootsequence AGP, VGA

dan zal hij hem wel herkennen

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb me hele bios afgezocht maar geen "assign IRQ for vga" kunnen vinden ?
te oude bios misschien ? bios upgrade nodig ?

Verwijderd

Topicstarter
[UPDATE]

Oke ik heb nu echt voor me gevoel alles geprobeerd.
Als ik een andere videokaart installeer (Geforce 2) , zit ik met hetzelfde probleem.
Ik heb me bios geupdate en zelfs dan is de assign IRQ for vga functie niet beschikbaar.

Volgens mij word ik gedwongen terug te gaan naar win2k.. :(

Mocht iemand nog suggesties hebben, graaaaag.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mmm, probeer een schone install van WinXP (weet ik, beetje extreem) en dan stap voor stap alles installeren ...

Probeer wel de 30.82 driverws en niet die van Windows (die bieden bijna nooit OpenGL support) ...

Je kan het ook wagen om de diamond driver te downen van www.diamondmm.com (is nu SonicBlue geloof ik :) ) ... maar ik persoonlijk zou het proberen te laten werken met de detonators :)

De meeste mensen deugen!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Heb je wel drivers voor je chipset geinstalleerd?

Ik kan op mijn bordje pas m'n vid-drivers installeren wanneer ik m'n mobo drivers (voor o.a. agp) en een register patch heb geïnstalleerd....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

En als je in het eerste pci slot naast je agp een kaart heb zitten ruk die er ook eventjes uit... die 2 delen namelijk een irq.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Laat de kaart detecteren als standaard VGA. Dan DetonatorDestroyer eroverheen, dan gewoon droogjes Detonator 29.41 erin... TNT2 heeft geen baat bij hoge versies (en heeft daar volgens mij soms zelfs geen ondersteuning in).

Laat weten what happens...

[Edit] Ow, en als je het nog niet geprobeerd hebt... Search for new hardware wil niet echt met vid. kaarten, omdat ie minstens al als VGA gedetecteerd is. Ga dan naar device manager (vind je in my computer (rightclick) - manage) en update de driver van je videoadapter. Forceer hem op een compatibel model (TNT2 driver van de Detonator is een goede optie).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien kan je hier wat mee. Heb je toevallig nog pci-kaarten in je systeem zitten? Probeer die dan eens op een andere plek te zetten :)

Verwijderd

Ikzelf heb een ms-6367 mobo met een nforce chipset en had problemen met de agp-versnelling. De oplossing was: nieuwste WinXP chipsetdrivers van mijn mobo downloaden en problem solved.... Hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1