Wij gebruiken de volgende configuratie :
W2k Adv srv.
SMS 2.0
Wise Package Studio
Windows XP
--------------------
Met Wise Package Studio worden d.m.v. captures MSI paketten gemaakt. Deze worden vervolgens met SMS gedistribueerd naar de werkstations.
Nu ontstaat het volgende probleem, de pakketten worden geïnstalleerd in de contexr van het SMS_Installer account, omdat een gebruiker geen rechten heeft om te mogen installeren. De shortcuts die in het gebruikersprofiel geplaatst dienen te worden worden niet in het profiel van de gebruiker geplaatst maar er wordt een nieuw profiel aangemaakt voor het SMS_Installer account en daar worden de shortcuts geplaats.
Hierdoor heeft de gebruiker geen enkele shortcut naar de geïnstalleerde applicatie.
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat de shortcuts geplaatst worden in het profiel van de gebruiker i.p.v. het SMS_Installer account ?
(Echter met het testen van distibuties via Active Directory gaat het wel goed)
Wat zijn voor mij geen opties :
- Gebruiker locaal administratieve rechten geven.
- Distributie met een andere tool dan SMS
- Scripten met een andere tool dan Wise
- Shortcuts in ALL USERS plaatsen
W2k Adv srv.
SMS 2.0
Wise Package Studio
Windows XP
--------------------
Met Wise Package Studio worden d.m.v. captures MSI paketten gemaakt. Deze worden vervolgens met SMS gedistribueerd naar de werkstations.
Nu ontstaat het volgende probleem, de pakketten worden geïnstalleerd in de contexr van het SMS_Installer account, omdat een gebruiker geen rechten heeft om te mogen installeren. De shortcuts die in het gebruikersprofiel geplaatst dienen te worden worden niet in het profiel van de gebruiker geplaatst maar er wordt een nieuw profiel aangemaakt voor het SMS_Installer account en daar worden de shortcuts geplaats.
Hierdoor heeft de gebruiker geen enkele shortcut naar de geïnstalleerde applicatie.
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat de shortcuts geplaatst worden in het profiel van de gebruiker i.p.v. het SMS_Installer account ?
(Echter met het testen van distibuties via Active Directory gaat het wel goed)
Wat zijn voor mij geen opties :
- Gebruiker locaal administratieve rechten geven.
- Distributie met een andere tool dan SMS
- Scripten met een andere tool dan Wise
- Shortcuts in ALL USERS plaatsen
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.