Geen internet, kan wel pingen naar IP

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit heb ik al vaker meegemaakt maar nooit een oplossing kunnen vinden. Volgens mij staat dit echt wel op tweakers maar de search negeert woorden zoals ip dus kon niks vinden.

We hebben hier een pc die niet het internet opwil. Hij hangt in een netwerk en alles is goed geconfigureerd zo lijkt het. Hij krijgt een ip van de de DHCP server en voor de rest staat de proxy ook goed. Hij kan dus niet het internet op met een browser. Ik kan wel pingen naar bv google als ik het ip van google intik.

Dus dachten we het heeft misschien iets met DNS te maken, dus deze maar even handmatig ingevuld ... naja je snapt al dat lukt ook niet.

Ideas :?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
mikejarod schreef op 20 september 2002 @ 12:08:
Dit heb ik al vaker meegemaakt maar nooit een oplossing kunnen vinden. Volgens mij staat dit echt wel op tweakers maar de search negeert woorden zoals ip dus kon niks vinden.

We hebben hier een pc die niet het internet opwil. Hij hangt in een netwerk en alles is goed geconfigureerd zo lijkt het. Hij krijgt een ip van de de DHCP server en voor de rest staat de proxy ook goed. Hij kan dus niet het internet op met een browser. Ik kan wel pingen naar bv google als ik het ip van google intik.

Dus dachten we het heeft misschien iets met DNS te maken, dus deze maar even handmatig ingevuld ... naja je snapt al dat lukt ook niet.

Ideas :?
Misschien werkt je dns-server gewoon niet?
Of is ie brak, is iig wel een dns-probleem, kun je je dns-server pingen?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat in de faq van NT...Helemaal onderaan. http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18#18

Verwijderd

Kun je wel bijvoorbeeld:

Start - run - <telnet ipadres 25> (bijvoorbeeld naar de mailserver van je provider telnetten)?

Staat je firewall aan/uit?
Welk OS.

etc etc.

• Mike Jarod
  • Niet online
Hee bedankt, beetje jammer dat ik die niet zelf gevonden heb ... zal eens gaan proberen.

Verwijderd

Is inderdaad een DNS probleem. Je moet op de werkstations de DNS adressen van je provider ingeven. (Of natuurlijk je eigen DNS server die DNS requests kan forwarden).

Het kan natuurlijk ook zijn dat de DNS server bij je provider niet lekker werkt. Ik voeg meestal ook nog een DNS server van een andere provider toe of een root dns server.

Succes.

Verwijderd

Had laatst een verklootte WINSOCK dankzij een foutief verwijderde 'newdotnet' installatie. (Wat bijv. Kazaa standaard mee wil installeren). Kon WEL pingen naar inet, maar TCP-verkeer was gewoon onmogelijk...

Opnieuw installeren en correct verwijderen van de newdotnet-executable (stond nog op de PC) en 't werkte weer.

't zijn toch vaak onbewust geinstalleerde ad/spyware apps die pc's van gebruikertjes de verdoemenis in helpen, tsssk...

• Mike Jarod
  • Niet online
Jaaaahh!! Die spullen die in de FAQ staan hebben gewerkt! We moesten wel een paar keer extra de protocollen etc verwijderen (na reboot stonden ze er weer) maar uiteindelijk is het opgelost.

BIG THANKS!

ps: draadje kan dicht

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

De volgende keer toch maar eerst even de FAQ lezen en dan pas topic openen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.