[Access]Niet alle records in query kunnen worden toegevoegd*

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64011

Topicstarter
Ik krijg in access de volgende foutmelding bij het uitvoeren van een query in een formulier

Niet alle records in de toevoegquery kunnen worden toegevoegd

Microsoft Access heeft 0 veld(en) op Null ingesteld ten gevolge van een fout bij het converteren van het type en het volgende is niet toegevoegd: 1 record(s) aan de tabel ten gevolge van sleutelconflicten, 0 record(s) ten gevolge van vergrendelingsconflicten en 0 records ten gevolge van het strijdig zijn met de validatieregels.
Wilt u de actiequery toch uitvoeren?
Klik Ja om de fout(en) te negeren en de query uit te voeren.
Klik op Help voor een uitleg van de oorzaken van de problemen.

mijn code is(zonder enters in de sql string) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim strTabel As String
Dim sSQL As String

strTabel = snr.Value
sSQL = "INSERT INTO " & strTabel & "(Serienummer, Datum, A_f_va_koppelleiding, A_f_va_aardelektrode, A_f_va_meetput, A_f_va_aardrail) VALUES(Form![snr], Form![datum], Form![koppelleiding], Form![aardelektrode], Form![meetput], Form![aardrail]);"

DoCmd.RunSQL sSQL

Wat moet ik veranderen om deze query werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27425

Gebruik je een primary key met autonumbering? Zo niet, dan is de oorzaak dat je waarschijnlijk een primary key op een veld (of combinatie van velden) hebt staan die niet uniek is (je probeert een niet uniek veld te inserten op een primary key).
Zo ja, dan vul je waarschijnlijk zelf een waarde in op een autonumber veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64011

Topicstarter
Ik heb als sleutel een gecombineerde sleutel, namelijk Serienummer en Datum.
In de tabel staan al gegevens en met dit formulier moeten daar gegevens bijkomen(niet vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27425

Snap ik, maar wat ik bedoel is dat die gecombineerde sleutel dus al voorkomt in je tabel.
Print je sSQL string fff met een MsgBox zodat je kunt zien wat je probeert te inserten en vergelijk het met wat je al in je tabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel verduidelijkt

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023