Toon posts:

Sony Pascal box(jes)en

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wat? ik vind het iig kewl uitzien maar klinkt het ook een beetje goed?

Verwijderd

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :(

Verwijderd

Topicstarter
kee maar ik heb echt geen ruimte voor van die massale boxen. zoals die dingen in jouw ico

Verwijderd

en ook geen dikke portemonee (ik ook niet hoor)
je wilt het gebruiken voor dolby digital?

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 11:17
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Verwijderd

Topicstarter
ok 1 voor ja 1 voor nee

idd ac3 maar ook gewoon muziek dus

Verwijderd

Nou kijk..
voor muziek zal die wel prima zijn, maar voor ac3 niet omdat ac3 de luidsprekertjes met het gehele frequentiebereik aanstuurd (20Hz-20kHz) en die pascal gaan maar tot pak en beet 100Hz. Dan verlies je dus heel veel laag. Dan kan je denken, dat de sub dat wel aanstuurd, maar dat doet ie niet, omdat ac3 een appart sub signaal stuurt (van dvd af) en daar niet die overige Hz-en (waarbij je luidsprekertjes het niet meer kunnen bijbenen) bij mee geeft..

Je kan beter gewoon 4 monitor luidsprekers kopen, gaan tot 70hz en dan heb je al een hele verbetering.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mag ik die redenering even helemaal omgooien altublieft!

Die pascal dingetjes doen het met ac-3/DTS juist wel relax omdat ze alle vijf hetzelfde zijn... Daarnaast gaat het er bij sub/sat om dat bij de wisselfrequentie (ik gok 100hz) de tonen overgenomen worden door de subwoofer. Dus hoor je de subwoofer staan (pas beneden de 60-80 hz wordt laag echt onhoorbaar) en dat is bij muziek irritanter dan bij films.

Even helemaal los daarvan; die pascal speakertjes zijn zeker wel goed. Er zit best wel een redelijk goeie subwoofer bij (en voor iedereen die het vergelijkt met z'n FPS/labtec setje: een ontiegelijk goeie subwoofer:)). Ik vind ze mooier dan een bose acoustimass en ze zijn goedkoper (2200 vs 2000)... Zijn wel relaxte speakertjes.

Maarja (standaardopmerking) ga gewoon eens zelf luisteren

/edit:
Die subwoofer sluit je dus op de sub-uit en op de speaker-uit als je wil... verder kan je op een dolby digital decoder gewoon instellen dat al het geluit vanaf 60/80/100/120Hz van een "small" ingestelde speaker naar een "large" ingestelde speaker gaat, of naar de subwoofer in dit geval.

Je kan hem trouwens ook aansluiten op _en_ de speakeruitgang voor de frontspeakers _en_ op de subwoofer uitgang. In dat geval zijn je frontspeakers gewoon "large" en krijgen ze het volledige freq-bereik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jhon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 10:55
Nou, ik heb deze retegoeie speakerset dus, en ik kan maar 1 ding zeggen:

KOOOOOOOPPPPPUUUUUUHH

Ik gebruik ze voor DVD en voor muziek in combinatie met een Sony DB-930 versterker en het klinkt allebei gewoon goed niks geen gelul, gewoon goed.

Tuurlijk het kan altijd beter en duurder, maar niet voor dit geld(en dat is mijn mening)

Verwijderd

Echt wel dat het wat is. Fantastisch geluid. Moet je niet die goedkope nemen maar die zilverkleurige van 2000 piek........

• -SpArKs-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10-2024
Kijk even hier voor een objectieve review van de Pascal speakers :

http://www.homecinemachoice.com/testbench/SpeakerPackages/Sony/SonyPascal.shtml

Heb zelf laatst een setje Teufel speakers (Teufel Theater 1 met actieve subwoofer) gekocht a fl. 1835,- (incl. verzendkosten).

http://www.teufel.de

Success,
Bas.

Life without G.O.T. is like a broken pencil..... pointless

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dus ook die pascal boxjes (de 705 dus) in combinatie met een Sony DB930 receiver.

Op dit moment klinken ze echt perfect, maar wil je zo krijgen (dus voor DD5.1/DTS en voor gewoon Stereo voor je CD's) dan moet je toch even een tijdje puzzelen om ze goed te laten klinken. Ze klonken in het begin veel te helder en alle middentonen waren weg...

Deze pascal-boxjes zijn niet de beste speakers die je kan kopen, maar ze zijn wel gewoon goed! En ik vind ze zeker beter klinken dan die Bose Accoustimas (sp.?) dingen. En ze zijn gewoon echt mooi.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-12 12:52
Mediamarkt heeft verschillende aanbiedingen gehad met die Pascal set (de duurste).
Voor 1777,- of zoiets.
Kijk daar eens....

En ze zijn vast goed, iig beter dan mijn Magnat Project 4's + 2 boekenplankies

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1