[F5] Variabele van HTML > Flash

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik ben bezig met een Flash5 audioplayer die gewoon makkelijk te gebruiken moet zijn in diverse sites. Om nou niet voor elk audiofragment een nieuwe player te hoeven maken wil ik de naam van de clip doorgeven aan de movie vanuit het HTML bestand waar de player geladen wordt.

Volgens de MacroMedia site zou dit voldoende moeten zijn:
code:
1
2
<param name="movie" value="moodnoiseremote.swf?clipname1=small.swf">
<embed src="moodnoiseremote.swf?clipname1=small.swf"

Echter dit werkt prima op de pc, maar niet op dat soort van PC's wat ze Mac noemen. In ieder geval niet in IE4.5 en IE5.0 waar ik het net even in heb getest. En das k*t. Nu kan het allemaal wel door PHP bestandjes te schrijven oid maar dan maak ik net zo snel verschillende players voor verschillende audiofragmenten. :)

Is er toevallig iemand in de zaal die weet waarom dit niet werkt op h.... macs?

[ Voor 0% gewijzigd door OzBoz op 20-09-2002 11:42 . Reden: vormgeving ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

gaat niet lukken, Alleen Mozilla en netscape (vanaf Versie 7) en de flash 6.40+ plugin staan dat toe op de Mac.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:17:
gaat niet lukken, Alleen Mozilla en netscape (vanaf Versie 7) en de flash 6.40+ plugin staan dat toe op de Mac.
Klote maar dan begrijp ik dit niet:

Also, Internet Explorer on the Macintosh will not display the movie locally. To preview this sample in that browser, upload the SWF and HTML files to a server and type in the full "h ttp://" address.

bron: http://www.macromedia.com...variables.htm#querystring

[ Voor 0% gewijzigd door OzBoz op 20-09-2002 15:42 . Reden: bronvermelding ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

TeeDee

CQB 241

ook geprobeerd met Javascript oid?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

OzBoz schreef op 20 september 2002 @ 15:42:
Klote maar dan begrijp ik dit niet:
hmm got me there :? (ik dacht ook eigenlijk dat je javascript bedoelde, niet goed gelezen |:( )

Reply op Teedee:
Using JavaScript
It is possible to pass variables to a Flash movie from JavaScript in the HTML page. This is just one example of a strategy that can be used in many ways. In the example below, a link in the HTML page passes a variable when clicked to a text field in the Flash movie. This method will not work on Internet Explorer for the Macintosh.
Nog een vraagje aan Ozboz:
Heb je de mogelijkheid om te testen in Netscape 7 of Mozilla, zo niet kan ik dan iets voor je betekenen? (om te debuggen, als het ook niet werkt in Moz dan kan je ervan uitgaan dat dit niet gaat werken op de Mac.)

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik snap je opmerking niet zo goed dat het steeds opnieuw maken van een apart swfje sneller zou zijn dan het gebruiken van 1 standaard player die standaard een html-bestandje inleest. Hoef je slechts steeds het html-bestand te wijzigen.

maar dit is zo voor de hand liggend dat ik gok dat Oz dit zelf ook al bedacht had...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
TheDjasp schreef op 20 september 2002 @ 16:24:
Ik snap je opmerking niet zo goed dat het steeds opnieuw maken van een apart swfje sneller zou zijn dan het gebruiken van 1 standaard player die standaard een html-bestandje inleest. Hoef je slechts steeds het html-bestand te wijzigen.

maar dit is zo voor de hand liggend dat ik gok dat Oz dit zelf ook al bedacht had...
:) Nou vandaar ook het idee om er zoals MM aangeeft gewoon ?text1=boe achter te kwakken oid. Waar ik een beetje mee zit is dat het schijnbaar niet werkt terwijl MM zegt dat het wel moet werken. En dat begrijp ik niet. Dus ik hoopte eigenlijk dat ik wat verkeerds zou doen en het toch wel op deze manier kan.

Verwijderd

En als je probeert ?clipname=small%2Cswf

Ofwel URL encoded?
Pagina: 1