Toon posts:

Is een laptop te traceren?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(weet niet echt of dit het juiste plekkie is, maargoed, k merk t vanzelf wel..)

Ik vraag me af of laptops ook te traceren zijn. Op de een of andere manier zouden er misschien bedrijven kunnen zijn die hun laptops beveiligen tegen diefstal ofzo..

Weet iemand toevallig of en hoe het beveiligd zou (kunnen) zijn..? please post even iets.. Thx

Verwijderd

Laat me raden, je hebt een laptop 'gevonden' en zit nu te wachten tot ze hem bij je thuis weer op komen halen? :P

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
:edit

verkeerd gelezen post

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb je een twijfelachtige laptop gekocht jongen? :)

Standaard wordt het serienummer als gestolen opgegeven uiteraard, verder zijn de systemen voor tracking vaak te duur om te worden toegepast, als ze er al zijn..

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik haal tegen een leuk bedragje wel die chip eruit oke, haal ik ook meteen het serinummer weg :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Das het nare.. meestal worden die nr's ook niet eens opgegeven omdat een bedrijf die niet bij houd. Ze bellen de verzekeraar op, melden het verlies en krijgen geld voor nieuwe. Vooral bij grote bedrijven was het een rage van het personeel om laptops te verkopen als ze een nieuwe wilden en dan op te geven als gestolen e.d.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Klinkt erg leuk nigelator, ware het niet dat serienummers voortaan op de pakbon vermeld worden en het op die manier veel makkelijker wordt om gestolen laptops te registreren..

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus de meeste lappies zijn gewoon voorzien van een serienummer en sommige hebben zelfs een chip, maar is het mogelijk dat ze bij je voor de deur staan.. of als je op internet komt ze je gewoon kunnen tracen?

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Nou, ze lezen misschien wel deze post, zien je naam en vinden in je profiel dat je in Gouda op de HvU zit (gokje 1e of 2e jaars), dat je over een half jaar jarig bent en gisteravond geregistreerd hebt bij T.net... Je vinden is dus niet zo moeilijk! :)
Uit je posts maak ik op dat je inderdaad een dubieus laptopje hebt.

Welterusten! }) }) })

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Als je aan nog meer "gevonden" laptops kan komen dan wil ik er wel eentje van je kopen hoor :D

Verwijderd

Topicstarter
lol, ik heb helemaal niets.. maar ben gewoon benieuwd.. BTW, Engeltje, jij bent zeker 3e jaars en hebt precies hetzelfde meegemaakt :)
Kom trouwens niet uit Gouda, maar uit Groningen, lijkt erop.. :)

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Je moet de gejatte laptop markt niet verzadigen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijkt Nexus, ik ben overgehaald, ik koop geen P4 1,4 Ghz, 40gb voor 700 euro meer, ik betaal wel gewoon 3000 euro voor dat systeem...issie iig wel eerlijk! Thnx! Peace Bro'

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Profieltje editen... slim hoor. :P

Enne... nee, ik heb dat niet gedaan toen ik student was (al ging het in mijn tijd over een 486 met 8 Mb).
Da's een kwestie van karakter. :+

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 07:12
Zou wel even de schijf low level formatteren... Heb op tucows eens een progje 'homing pigeon' gezien die (als de laptop gejat is) een e-mailtje naar de oorspronkelijke eigenaar stuurt... Weet niet precies hoe dat zit, maar ga het binnenkort voor de zekerheid ook op mijn eigen 'clean' laptopje zetten...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
Frankster schreef op 20 september 2002 @ 12:51:
Zou wel even de schijf low level formatteren... Heb op tucows eens een progje 'homing pigeon' gezien die (als de laptop gejat is) een e-mailtje naar de oorspronkelijke eigenaar stuurt... Weet niet precies hoe dat zit, maar ga het binnenkort voor de zekerheid ook op mijn eigen 'clean' laptopje zetten...
Zouw wel willen weten hoe dat in zn werk gaat. dat homing geval want dat werkt toch niet als windows er af gegooit is ?? of ziet ik dat verkeert

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nieuwe laptops met een wifi kaart kunnen via een bios routine wereldwijd geblokt worden op het moment dat het serienummer (gekoppeld aan MAC adres) als gestolen is opgegeven dan krijgt de wifi kaart een signaal waarna de laptop niet meer kan booten

Invoegen doe je zo!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Wat is van mijn korte ervaring bij een fabrikant weet is dat pc's in het algemeen, dus niet alleen laptops, worden getraced door middel van idd het serienummer.

Maar stel: jij hebt een gejatte / van de vrachtwagen gevallen laptop, en jij werkt er gewoon een beetje op, dan komen ze nooit bij jou aan de deur, want hoe moeten ze daar achterkomen? Ik heb veel pc's gezien die half leeggejat werden tijdens transport waar verder niks mee gedaan werd. Vooral de eerste P4's kwamen vaak terug met een ontbrekende proc. (en een losse heatsink die op z'n beurt tijdens transport alles aan gort gebonkt heeft.)

Ik weet overigens dat compaq een website heeft waarop je kan tracen wat er in de laptop hoort, of een ander merk dat ook heeft???

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

Floor-is

5.2

Gejatte shit, ga daar lekker ergens anders over praten zeg!

Ik heb trouwens een GPS-ding op mijn moederbord zitten, zolang dat ding dat moederbord heeft en er iets in de batterij zit kan ik tracken waar hij is. >:)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.