[Alg] Screensaver starten via snelkoppeling *

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Deze vraag is al heel vaak langsgeweest, maar niemand heeft mij het bevredigende antwoord kunnen geven.

Meestal wordt er geantwoord: maak een snelkoppeling naar het .scr-bestand.

Maar wat nou als je de screensaver aanpast? Dan verandert de snelkoppeling niet mee!

Mijn vraag: Hoe kun je een algemene snelkoppeling à la 'rundll32 LockWorkstation' (oid) naar je screensaver maken? En wel zo, dat als ik de screensaver verander, de snelkoppeling automatisch naar de nieuwe screensaver verwijst? Dus dat je windows zeg maar het commando geeft van: 'Start screensaver'. Hetzelfde commando als dat Windows aan zichzelf geeft als er een x-aantal minuten niks gedaan is.

(Ik hoop dat het duidelijk is :))

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Kijk eens op deze pagina:
http://grc.com/wizmo/wizmo.htm

PSN: PcDCch

Verwijderd

gewoon een snelkoppeling ernaar maken, die bestanden hebben alle de extensie .src

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Wizmo is wel een grappig workaround. Maar ook Wizmo moet Windows met een commando vertellen dat de geregistreerde screensaver opgestart moet worden. Dit commando zoek ik.

Verwijderd

Je kan ook het .scr bestand hernoemen naar datgene wat de snelkoppeling aanroept.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je dit voor diverse Windows versies wilt weten, ik zet dan ook even [Alg] in de topictitel per het WOS policy :)

En een algemene aanroep ken ik niet, je kan in ieder geval met VBScript of bijv. autoit een script maken die de handelingen automatiseert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Zoek iemand met VB die dit ff voor je wil compilen. Ik heb zelf helaas geen vb geinstalleerd staan atm. Succes :)

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

http://www.levasseur.net/SSStart/SSStart.zip

Misschien heb je wat aan dit bestandje.
Het zet een koppeling in je systray om je screensaver te starten die geselecteerd is bij bureaublad eigenschappen.

Ben nu beetje aan het kijken wat de mogenlijkheden van dit progsel zijn.
Het werkt trouwens ook onder WinXP ook al is het eigenlijk voor Win95/98, je moet het maar eens proberen of het ook onder ME/2000 werkt.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Pagina: 1