Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Nog wat newbie vragen voor ik aan de slag ga..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het een en ander al in huis voor ik ga modden, alleen ik zit er aan te denken om deze te bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/akasaled.jpg
Akasa Crystal Blue LED fan (adjustable)
Specification:

Dimension: 80x80x25 mm
Voltage Range: 12V DC / 10%
Speed: 2000 - 3500 RPM
Power: 1,8 - 4,2 W
Air Flow: 25,64 CFM - 46,11 CFM
Noise: 20,05 - 37,15 dB(A)
Ik neem aan dat de LED enzo al hier in zit dus?
En met adjustable bedoelen ze zeker dat ik hem aan en uit kan schakelen?

Ok, dan is mijn vraag, hoe kan ik het beste een gat maken voor die fan in me case?
Hoe pakken jullie dat dus aan?

En als ik een "raam" (ik weet het, weer van hetzelfde :P) in me case wil compleet met raamrubber, dan moet ik dat plexiglas net zo groot zagen als het gat zelf he neem ik aan?

Heb de search al gebruikt, maar vond het niet echt, toch bedankt voor de hulp!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Tarin

Just plain weird.

Adjustable = er zit een draadje met een potmetertje aan vast, daarmee kan je hem schakelen (traploos that is) tussen 2000 en 3500 RPM. Scheelt herrie als je niet zo veel koeling nodig hebt.

LEDjes zitten er idd al in, er staat overigens een reviewtje van deze (en andere) fan(s) op http://www.ccmod.com.

als er raamrubber tussen je kast en je plexi komt, moet het plexi iets kleiner zijn dan het gat denk ik. De afstand kan je opmeten aan je rubber.

Een gat kan je dremelen, figuurzagen, boren, vijlen (altijd handig als afwerking).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp Tarin! :D

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 22:53
LED, zit er als het goed is al in :)
Adjustable, is dat je hem harder en zachter kan laten lopen.

En voor de rest:
Frequently Asked Questions CME

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Die ledjes zijn wel knipper-ledjes voordat je hem koopt als zijnde een met constante ledjes.
En dat adjustable kan je beter een kopen die dat niet heeft een popmeter ertussen plaatsen (kan je gelijk aan je Fanbus beginnen).
Dit ding moet je met een schroevendraaier aanpassen beetje lastig in je kast.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

tymiek schreef op 20 september 2002 @ 11:02:
Die ledjes zijn wel knipper-ledjes voordat je hem koopt als zijnde een met constante ledjes.
En dat adjustable kan je beter een kopen die dat niet heeft een popmeter ertussen plaatsen (kan je gelijk aan je Fanbus beginnen).
Dit ding moet je met een schroevendraaier aanpassen beetje lastig in je kast.
Je kan vrij eenvoudig het draadje verlengen en er een andere potmeter op zetten. Het zal iets minder werken, maar scheelt wel wat solderen.

Als de LEDjes knipperen.. tja.. die van de blauwe fans van mij knipperen ook (op zich wel jammer) maar ik zit er aan te denken om (net als anderen) 3 of 4 rode ledjes in de rand in te bouwen, zodat het constant rood opgloeit, met blauwe flitsen.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Tarin schreef op 20 september 2002 @ 11:05:
[...]

Je kan vrij eenvoudig het draadje verlengen en er een andere potmeter op zetten. Het zal iets minder werken, maar scheelt wel wat solderen.

Als de LEDjes knipperen.. tja.. die van de blauwe fans van mij knipperen ook (op zich wel jammer) maar ik zit er aan te denken om (net als anderen) 3 of 4 rode ledjes in de rand in te bouwen, zodat het constant rood opgloeit, met blauwe flitsen.
Hij is goedkoper zonder dat adjustable dus dat is beter.
Eem popmeter kost ook weer geld....en ik ga denk ik die zijkant ff modden (heb hem ook).

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan je van een fan nou weten of ie lucht er in blaast of dat ie lucht er uit blaast?
Of valt dat te stellen ofzo..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als jeff kijkt op de zijkant van de fan daar wil het nog wel eens opstaan
zo niet ? gewoon ff uitproberen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
op de zijkant van je fan staat vaak airlow. en anders even kijken, als de blades de lucht 'scheppen' wordt ie eruit gezogen, anders erin geblazen

dus hij hangt eraf af hoe je em plaatst

Verwijderd

meestal staat er een pijltje op de zijkant van je fan, daaraan kan je zien hoe de luchtstroom is, en als je een beetje kijkt kun je het zien aan de schoepjes, als ik het goed zie blaast ie op het plaatje naar boven.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Je kan het bij deze fans ook zien aan de lampjes: de kant die lucht aan zuigt, daar zitten lampjes (omdat de fans meestal als intake gebruikt worden, aan de achterkant (standaard plek voor outtake fan) zou je de lampjes niet zien, tenzij je je pc achterstevoren hebt staan).

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Tarin schreef op 20 september 2002 @ 11:50:
Je kan het bij deze fans ook zien aan de lampjes: de kant die lucht aan zuigt, daar zitten lampjes (omdat de fans meestal als intake gebruikt worden, aan de achterkant (standaard plek voor outtake fan) zou je de lampjes niet zien, tenzij je je pc achterstevoren hebt staan).
Op een LAN-party is 't wel erg cool als je achterste fans licht geven. Heb ze zelf ook. Bovendien is het effect van de ledjes van de 'achterkant' veel mooier dan van voren, mooie blauwige waas (van voren zie je alleen flikkerende ledjes). :9~. Dus, achterin bouwen en laten uitblazen zou ik doen.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

i

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 16:04

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Hoe dat met ventilatoren in een PC zit weet ik niet precies.

Maar normaal gesproken zorg je ervoor dat luchtkoeling je kast inblaast.
Dit zorgt voor een overdruk in de kast waardoor stofdeeltjes naar buiten worden geperst.

Laat je de ventilator lucht uit de kast blazen, dan creeër je een onderdruk in de kast en wordt vuil langs alle kieren naar binnen gezogen.

Als je dus de ventilator lucht in de kast laat blazen, plaats deze dan onderin de kast, dan kan de koele lucht met de natuurlijke stroming mee naar boven stromen.
Wil je voorkomen dat je ventilator vervuilde lucht je kast inblaast plaats er dan een filter voor. Maar ja met al die ledjes zul je dat wel niet doen.

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 10:18

JTW

de lucht blaast naar de kant van de sticker naar toe, volgens mij altijd
Pagina: 1