Toon posts:

[DLT] 20/40DLT tapes gebruiken in DLT8000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval :

Hebben hier op het werk een HP Surestore Library gehad met 2 DLT4000 tapedrives erin. DIng is kaduuk gegaan en vervangen door HP Autoloader 1/9 met een DLT8000 drive erin.

Probleem : Oude tapes die met DLT4000 geschreven zijn, worden maar tot 25GB volgeschreven, ookal kan de DLT8000 40GB uncompressed aan.

Nou heb ik via google gelezen dat je "Write from BOT" aan moet zetten (Beginning Of Tape). Met een standalone drive doe je dit door de compressie te overriden m.b.v. de knopjes aan de voorkant van de drive. Alleen wij zitten dus met een Autloader, die dit niet heeft. In het menu is er niks van terug te vinden, support sites ook niet echt. Erase/Formatten van de tapes helpt ok niet, omdat hij het eerste stukje dus overslaat (waar compressietechniek waarschijnlijk instaat)

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?

Verwijderd

Topicstarter
anyone ?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens te bellen 020-6068751 support desk van HP, daar moet na enig wachten (2-3 dagen) wel een AW uit komen

Invoegen doe je zo!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Klink idd als een klassiek geval van een DLT4000 tape in een DLT8000 drive. DLT IV tapes kunnen in 4000 format 20-40 GB aan en in 8000 formtat 40-80. Wat is de snelheid van je backup?
Enige manier om 8000 te kunnen schrijven is een bulk erase van de tape, of ieg een proggie dat de partities van tape kan halen.

Je bent BTW waarschijnlijk flink afgezet met die 1x9 van HP ;)

Kijk in het vervolg even verder en vind bijvoorbeeld een Exabyte VXA-2 1x7, 7x160 GB met 12 MB/s drive voor onder de prijs van een losse DLT8000 drive.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, wat betreft die drives : daar was ik al achter, de prijs is veelte hoog, maar Policy van het bedrijf is HP DLT's... Ik zal dat tel. nr eens proberen, thanks a lot !!

Verwijderd

Topicstarter
Delorean7 : Hoe doe ik trouwens een Bulk-erase ? Want als backup software hebben we ArkSmurf2000, kan wel erasen, maar dat maakt nix uit, blijft gewoon op 20/40 schrijven. De snelheid van de backup is ook traag, vergeleken met 8000. Ik las dat dat inderdaad invloed heeft op de snelheid van je backup, als je DLT4 tyapes die op een 4000 zijn geschreven egbruikt voor je backup in een 8000

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

ArkSmurf2000, LOL, kijk ff op de HP site of er niet een utilility te vinden is voor dit soort grappen. En anders gewoon HP nederland gaan buggen ;)
Pagina: 1