hehe ik snap nu eindelijk die $$varvar bende van PHP. Ik dacht misschien is het wel leuk als mensen hier hun truucjes met $$varvars posten. En misschien is een discussie omtrent de 'ranzigheid' hiervan wel op z'n plaats
.
hier mijn bijdrage, truucjes om <SELECT> en/of <INPUT TYPE="radio"> velden op de juiste waarde te krijgen, vanuit bijvoorbeeld een uit de database verkregen waarde. ik weet het kan ook anders maar dit, hoe zogenaamd dirty ook, ziet er wel clean uit vinnik:
en nog eentje om om het af te leren met een $$$varvarvar:
hier mijn bijdrage, truucjes om <SELECT> en/of <INPUT TYPE="radio"> velden op de juiste waarde te krijgen, vanuit bijvoorbeeld een uit de database verkregen waarde. ik weet het kan ook anders maar dit, hoe zogenaamd dirty ook, ziet er wel clean uit vinnik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| // dit is de waarde die uit de db komt: $mijnvar = "waarde_2"; // dit zijn je options, bijvoorbeeld verkregen uit een ENUM veld uit je database // waarde is je echte db waarde, caption is wat de user leest in de treklijst $options = array("waarde_1" => "caption_1", "waarde_2" => "caption_2", "waarde_3" => "caption_3"); // dit is de truuc: hier staat eigenlijk : $waarde_2 = "selected"; $$mijnvar= "selected"; // dit is het select ding voor je variabele (btw ook handig dat deze truuc ook voor de naam van dit ding // is te gebruiken om dynamisch dit soort sjaken in elkaar te fietsen in een formgenerator) echo "<SELECT NAME='mijnvar'>"; // opties doorfietsen while(list($value, $caption) = each($options)) { // en dan huuc huuc barbatruuc: alleen voor $value = waarde_2 bestaat er een variabele die zo heet en // "selected" is. echo "<OPTION VALUE='".$value."' ".$$value.">".$caption."</OPTION>"; } echo "</SELECT>"; |
en nog eentje om om het af te leren met een $$$varvarvar:
PHP:
1
2
3
| $maskvar = "mask_".$objname."_".$attname; $aAttribute = MB_DB_GetObject($aChild['id']); if(isset($$maskvar)) $$$maskvar= "checked"; else $$aAttribute['lid']['mask'] = "checked"; |