[FTP] Error: Connectie met remote server failed

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Excuses voor de redelijk standaard titel, maar wist geen betere te bedenken

:) Inleiding
Ik zal even netjes uitleggen wat het probleem is. Enige tijd geleden heeft Tiscali (Jaha, mijn provider :/ ) een migratie gedaan van hun back-end systemen. Dit betrof o.a. de homepage server en had dan ook gevolgen voor de FTP Server.

:) Extra informatie
Voorheen was het gewoon mogelijk om connectie te maken met de FTP Server vanaf diverse lokaties. Dus óók als je niet was ingelogd via Tiscali en daar maakte ik goed gebruik van, want dan kan ik dus gewoon even snel een upload doen vanaf mijn werk (Het is wel zo dat we hier natuurlijk achter een Firewall zitten)

:) Het échte probleem
Máár als ik nu contact wil maken (Met behulp van WS_FTP) krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
local chdir to d:\www programming
- -
connecting to 62.235.14.14:21
Connected to 62.235.14.14 port 21
220 tiscali FTP proxy (Version V1.0) ready.
USER woudloper
331 Password required for woudloper@tiscali.nl.
PASS (hidden)
! Receive error: Blocking call cancelled

! Logon failure, so quitting

Het vreemde is dat ik dus wel gewoon connectie heb met de FTP Server, maar dat op het moment van de wachtwoord controle het fout gaat :( Ik moet daar overigens wel een tijd op wachten (zo'n 2 minuten) en krijg ik dus die Blocking call cancelled.

:) Wat ik al heb geprobeerd
Ik ben natuurlijk niet zo O-) dat ik eerste jullie een vraag ga stellen als ik niet wat zaken heb uitgeprobeerd. Het volgende heb ik allemaal al gedaan:
  • Getracht om een connectie te maken met een andere FTP Server (vanaf mijn werk)
    Resultaat: succesvol
  • Passive transfer uitgezet, maar helaas dat was óók niet de oplossing
  • Connectie gemaakt met de Tiscali FTP Server vanaf een andere lokatie:
    • Thuis als gewoon ingelogd via Tiscali
    • Via ander provider (Planet)
  • Connectie op werk gemaakt vanaf andere machine (Linux Mandrake én IBM AIX) maar daar krijg ik de melding:
    code:
    1
    2
    3

421 Service not available, remote server timed out. Connection closed

ftp: Login failed.
:) Nu dan de vraag
Weet iemand van jullie wat ik hieraan kan doen. Met andere woorden wat kan ik nog proberen om connectie te maken vanaf mijn werk naar de Tiscali Homepage server. Moet ik daarvoor nog wat truukjes uitproberen of ligt het waarschijnlijk echt aan een configuratie van bijvoorbeeld de FTP Proxy van Tiscali :?
edit:
Heb even wat kopjes toegevoegd zodat jullie snel :) door het topic heen kunnen lezen en wellicht mij kunnen helpen

[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 20-09-2002 12:03 . Reden: typo's ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Wat je sowiso zou kunnen doen (maar dat lost dit probleem niet echt op) is even kijken of je er met WebFTP managers wel op kunt.

http://www.web2ftp.com/
http://www.smoothftp.com/

Aangezien je er met je Planet account wel gewoon op kan lijkt het me niet dat ze er een IP filter op hebben gezet en denk ik dat het toch echt aan die proxy op je werk ligt.

Wees consequent, maar niet altijd

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Ook:
Wat je sowiso zou kunnen doen (maar dat lost dit probleem niet echt op) is even kijken of je er met WebFTP managers wel op kunt.

http://www.web2ftp.com/
http://www.smoothftp.com/
Nou Ook, ik kan je vertellen dat ik het even geprobeerd hebt en dit werkt gewoon :)

Bedankt voor deze links trouwens, want ik wist helemaal niet dat er zulke geavenceerde online FTP Cliënts waren
Aangezien je er met je Planet account wel gewoon op kan lijkt het me niet dat ze er een IP filter op hebben gezet en denk ik dat het toch echt aan die proxy op je werk ligt.
Hmm vreemd dat het dan volgens jou aan de proxy van mijn werk moet liggen aangezien ik wel gewoon een FTP connectie kan maken naar mijn FTP server van deHeeg.nl :?

• Ook

Ook

Yes I can!

Nou, ik weet gewoon niet zo snel waar het anders aan kan liggen. Het kan zijn dat de Tiscali server alleen Active Mode connections accepteert, maar dat zou je thuis even moeten proberen. Die online FTP clients loggen dus in met het IP nummer van hun server (en dus niet met jouw IP op dat moment) dus een IP filter is het zeker niet.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Het "probleem" ligt inderdaad aan de kant van Tiscali. Het is sinds de migratie niet meer mogelijk om van een ander ip dan 195.241.* (aka Tiscali ip range) in te loggen. Dit omdat veel mensen een gratis account hebben, en die niet gebruiken om in te bellen. Het resultaat is dus dat we er geen reet aan verdienen :)
Verder is er geen reden dat de Passive uit zou staan, is dus ook niet het geval. En het heeft al helemaal nix te maken met de proxy, als die namelijk dingen zou blocken, zouden we klanten een soort van gefilterd internet bieden, en dat is neit het geval (de proxy word er normaal automagisch in gezet, maar is eigenlijk totaal niet nodig.)

Dan blijven er ook voor mij nog twee raadsels over : waarom werkt het met unix niet. ( welke provider gebruikte je op dat moment ? Zou toch moeten lukken want die bakken draaien zelf ook op unix. )
Waarom werkte het op Planet wel ? Dit zou ik nog een keer proberen als ik jou was, misschien dat je toch iets net iets anders deed dan je dacht.

Zo 123 kan ik geen work around verzinnen. Heb ook nog geen trucje gehoord dat het wel werkt.

edit :
ermmmgg, ik ben ff verward. naar welke ftp server (exacte adres ?) probeer jij te connecten ? want als ik namelijk nog eens goed kijk naar je error die je krijgt zie ik een ip van Tiscali Belgie, en een login van Tiscali nederland. grote kans dat daar ook een probleem zit ....

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
QBiT:
Het "probleem" ligt inderdaad aan de kant van Tiscali. Het is sinds de migratie niet meer mogelijk om van een ander ip dan 195.241.* (aka Tiscali ip range) in te loggen. Dit omdat veel mensen een gratis account hebben, en die niet gebruiken om in te bellen. Het resultaat is dus dat we er geen reet aan verdienen :)
OK, maar ik heb een vermoeden dat dit alleen hoort te gelden van de Tiscali gratis gebruikers :? Aangezien ik een Tiscali COMPLEET gebruiker ben zou het naar mijn idee dus wel gewoon moeten werken....
Dan blijven er ook voor mij nog twee raadsels over : waarom werkt het met unix niet. ( welke provider gebruikte je op dat moment ? Zou toch moeten lukken want die bakken draaien zelf ook op unix. )
Waarom werkte het op Planet wel ? Dit zou ik nog een keer proberen als ik jou was, misschien dat je toch iets net iets anders deed dan je dacht.
Nou ik kan die twee raadsels wel even voor je oplossen :) Het werkt met UNIX niet omdat zoals ik gezegd had dit ook gedaan wordt vanaf mijn werk, en dat zou volgens jou niet moeten werken aangezien wij hier op een andere IP-range zitten.

Ook kan ik je vertellen dat het écht wel werkt vanaf Planet aangezien ik dat eergisteren (woensdag avond) nog heb geprobeerd. Ik kan het logbestand nog wel posten als je daar behoefte aan hebt, want ik heb gewoon echt contact gehad.
Zo 123 kan ik geen work around verzinnen. Heb ook nog geen trucje gehoord dat het wel werkt.
Jij kan geen workarround verzinnen, maar Ook heeft dat al wel gedaan, deze had mij verteld over de Online FTP Client waarvan (zoals ik hierboven hebt gemeld) wel contact kon maken met de FTP Server van Tiscali.

Maar nu heb ik nog wel een paar raadsels voor jou:
  • Hoe weet jij zo zeker dat het niet zou moeten werken vanaf een andere range
    Dit raadsel aangezien ik dus wel contact kan maken vanaf:
    1. Planet Internet
    2. De online FTP Client
  • Ik wel contact krijg met de Server (zie log), maar het fout gaat bij de wachtwoord verrificatie
  • Tiscali deze feature heeft verboden voor betalende abbonees
  • Jij dit zo zeker weet (zeker werkend bij Tiscali :?)
QBiT:
edit :
ermmmgg, ik ben ff verward. naar welke ftp server (exacte adres ?) probeer jij te connecten ? want als ik namelijk nog eens goed kijk naar je error die je krijgt zie ik een ip van Tiscali Belgie, en een login van Tiscali nederland. grote kans dat daar ook een probleem zit ....
Ik maak gewoon contact naar: home.tiscali.nl en verder doe ik helemaal niets...
Zie maar onderstaand plaatje (Overigens ge-uploaded met SmoothFTP):
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~rwoudsma/GoT/ws_ftp-session-properties.gif

Hier trouwens een log van de Inlog via het planet account:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
WINSOCK.DLL: Microsoft wsock32.dll, ver2.2, 32bit of Apr 28 1998, at 19:33:24.
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
USER woudloper
331 Password required for woudloper@tiscali.nl.
PASS (hidden)
230-(230-User woudloper@tiscali.nl logged in.)
230 Quotas on: using 5059.54 of 51200.00 kb
PWD
257 "/" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PASV
227 Entering Passive Mode (62,235,14,14,193,210)
connecting to 62.235.14.14:49618
- -
connecting to 62.235.14.14:49618
Connected to 62.235.14.14 port 49618
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list.
Received 1729 bytes in 0.3 secs, (60.38 Kbps), transfer succeeded
226-Transfer complete.
226 Quotas on: using 5059.54 of 51200.00 kb

[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 20-09-2002 12:04 . Reden: Reactie op QBiT zijn edit toegevoegd ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Als er inderdaad een IP range-block opzit dan zouden die online FTP clients zeker niet werken..

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
And the story continious...

Naast de vraag hier heb ik ook de vraag gesteld aan de Tiscali Helpdesk (Helaas niet door QBiT beantwoord, want hij schijn namelijk wel verstand van zaken te hebben) en daar kreeg ik dus het volgende antwoord:
Tiscali Helpdesk (helpdesk@tiscali.nl) wrote:
Reactie Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u het volgende mededelen.

U geeft aan dat u geen connectie maakt met tiscali als u probeert uw homepage bij te werken. Dit zal uw probleem opleveren. Het is namelijk noodzakelijk dat u met tiscali inbelt (of verbonden bent via adsl via tiscali) om uw homepage te uploaden. Wij raden u dan ook aan om met tiscali in te bellen en het nogmaals te proberen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nog verdere vragen heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met
Customer Services, of het online Service Centre raadplegen op
http://servicecentre.tiscali.nl

Met vriendelijke groet,
Tiscali bv

Customer Services
Technical Support
http://www.tiscali.nl
Hetgeen waar ik mij zo aan stoor :( is dat er ze nooit eenduidig met hun antwoord naar buiten komen, want:
  1. Dit is niet waar aangezien ik wel gewoon via Planet.nl en via SmoothFTP connectie kan maken...
  2. Een andere beanwoorder (ja, ik heb meerdere antwoorden gekregen) zei dat het geen probleem moest zijn met Tiscali COMPLEET
Conclusie
Daarnaast is het zo, dat ik nog wat uitgeprobeerd hebt wat mij tot de volgende conclusie heeft gebracht...

Wanneer ik connectie probeer te maken (zie log in start post) is het zo dat ik dus wel connectie krijg met de FTP Server, maar dat er iets fout gaat in/tijdens/na de wachtwoord verificatie...Dit kan zijn:
  • De Quatas melding gaat fout
    Tenminste dat dacht ik als eerste, maar als ik dan wil inloggen met -Woudloper dan krijg ik de melding dat ik niet mag inloggen op 12move
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

USER -woudloper
    501 Not permitted to connect to home-1.12move.nl
    ! Logon failure, so quitting
  • Onze proxy/firewall (Squid) gaat fout, maar dat lijkt mij niet aangezien ik wel gewoon connectie kan maken met andere FTP servers/sites.
  • De FTP Proxy van Tiscali wil toch iets doen waarvoor er géén passive connectie voor nodig is
Word vervolgd
Ik ben nog steeds in afwachting van wat punten aangezien ik nog steeds van mening ben dat het aan de Tiscali FTP Server ligt, daarnaast heb ik ook nog vragen, te weten:

Vragen
  1. Waarom moet ik eigenlijk inloggen op een FTP Proxy :? en niet gewoon direct op een FTP Server?
  2. Waarom log ik in op de FTP Server van Tiscali die in België staat :?
  3. Waarom krijg ik een foutmelding dat ik niet mag inloggen 12Move als ik een '-' voor mijn username zet
Maar, mocht er iemand nog tips, hints en/of oplossingen hebben dan hoor ik het natuurlijk erg graag...

Verwijderd

Zet passive-transfer eens aan of juist uit, afhankelijk hoe het nu staat.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
mja, ik zit ook aardig zonder inspiratie, maar het heb nog wel wat antwoorden op je subvragen.

Je logt in op de FTP die in belgie staat omdat die peoples em voor ons beheren. Zij (tis belgie) doen serverbeheer (smtp en pops staan overgens wel in nederland) en wij (tis nederland) research.

En waarom ben je aan het prutsen met de 12move ? Je hebt toch een tiscali compleet abbo ?
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:56:
Zet passive-transfer eens aan of juist uit, afhankelijk hoe het nu staat.
uit gaat niet werken aangezien die achter een firewall + proxy zit. Daar moet ook geen probleem in zitten want die ftp ondersteund gewoon passive mode (waarom zou die uberhaupt niet)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
QBiT/DelaNo, thanx voor de info... Ik denk dat het probleem zit in de combinatie van de manier waarop Tiscali het wachtwoord probeerd te verificeren en de manier waarop onze Firewall/Proxy deze berichten opvangt c.q. doorstuurd naar mijn PC'tje...
En waarom ben je aan het prutsen met de 12move ? Je hebt toch een tiscali compleet abbo ?
Dit komt doordat ik inlogde met een min ('-') voor mijn naam om te kijken of ik in kon loggen zonder gebruik te maken van het login script.... Ik dacht namelijk dat daar wellicht het probleem zou zitten...
Pagina: 1