Excuses voor de redelijk standaard titel, maar wist geen betere te bedenken
Inleiding
Ik zal even netjes uitleggen wat het probleem is. Enige tijd geleden heeft Tiscali (Jaha, mijn provider
) een migratie gedaan van hun back-end systemen. Dit betrof o.a. de homepage server en had dan ook gevolgen voor de FTP Server.
Extra informatie
Voorheen was het gewoon mogelijk om connectie te maken met de FTP Server vanaf diverse lokaties. Dus óók als je niet was ingelogd via Tiscali en daar maakte ik goed gebruik van, want dan kan ik dus gewoon even snel een upload doen vanaf mijn werk (Het is wel zo dat we hier natuurlijk achter een Firewall zitten)
Het échte probleem
Máár als ik nu contact wil maken (Met behulp van WS_FTP) krijg ik de volgende foutmelding:
Het vreemde is dat ik dus wel gewoon connectie heb met de FTP Server, maar dat op het moment van de wachtwoord controle het fout gaat
Ik moet daar overigens wel een tijd op wachten (zo'n 2 minuten) en krijg ik dus die Blocking call cancelled.
Wat ik al heb geprobeerd
Ik ben natuurlijk niet zo
dat ik eerste jullie een vraag ga stellen als ik niet wat zaken heb uitgeprobeerd. Het volgende heb ik allemaal al gedaan:
Nu dan de vraag
Weet iemand van jullie wat ik hieraan kan doen. Met andere woorden wat kan ik nog proberen om connectie te maken vanaf mijn werk naar de Tiscali Homepage server. Moet ik daarvoor nog wat truukjes uitproberen of ligt het waarschijnlijk echt aan een configuratie van bijvoorbeeld de FTP Proxy van Tiscali
Ik zal even netjes uitleggen wat het probleem is. Enige tijd geleden heeft Tiscali (Jaha, mijn provider
Voorheen was het gewoon mogelijk om connectie te maken met de FTP Server vanaf diverse lokaties. Dus óók als je niet was ingelogd via Tiscali en daar maakte ik goed gebruik van, want dan kan ik dus gewoon even snel een upload doen vanaf mijn werk (Het is wel zo dat we hier natuurlijk achter een Firewall zitten)
Máár als ik nu contact wil maken (Met behulp van WS_FTP) krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| WINSOCK.DLL: WinSock 2.0 WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc. local chdir to d:\www programming - - connecting to 62.235.14.14:21 Connected to 62.235.14.14 port 21 220 tiscali FTP proxy (Version V1.0) ready. USER woudloper 331 Password required for woudloper@tiscali.nl. PASS (hidden) ! Receive error: Blocking call cancelled ! Logon failure, so quitting |
Het vreemde is dat ik dus wel gewoon connectie heb met de FTP Server, maar dat op het moment van de wachtwoord controle het fout gaat
Ik ben natuurlijk niet zo
- Getracht om een connectie te maken met een andere FTP Server (vanaf mijn werk)
Resultaat: succesvol - Passive transfer uitgezet, maar helaas dat was óók niet de oplossing
- Connectie gemaakt met de Tiscali FTP Server vanaf een andere lokatie:
- Thuis als gewoon ingelogd via Tiscali
Resultaat: succesvol - Via ander provider (Planet)
Resultaat: succesvol
- Thuis als gewoon ingelogd via Tiscali
- Connectie op werk gemaakt vanaf andere machine (Linux Mandrake én IBM AIX) maar daar krijg ik de melding:
code:1 2 3
421 Service not available, remote server timed out. Connection closed ftp: Login failed.
Weet iemand van jullie wat ik hieraan kan doen. Met andere woorden wat kan ik nog proberen om connectie te maken vanaf mijn werk naar de Tiscali Homepage server. Moet ik daarvoor nog wat truukjes uitproberen of ligt het waarschijnlijk echt aan een configuratie van bijvoorbeeld de FTP Proxy van Tiscali
edit:
Heb even wat kopjes toegevoegd zodat jullie snel
door het topic heen kunnen lezen en wellicht mij kunnen helpen
Heb even wat kopjes toegevoegd zodat jullie snel
[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 20-09-2002 12:03 . Reden: typo's ]