Toon posts:

Wanneer proc en koeler op mobo installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet je de processor en koeler installeren voor je het mobo op de plaat van de kast vastmaakt of erna?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik doe het over het algemeen erna..... Wat voor koeler+proc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik moet het erna doen, anders past mijn mobo niet in de kast (koeler ramt tegen de voeding aan).
maar het maakt niet zo heel veel uit.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

het ligt er aan hoe groot je koeler is en of je in je behuizing een uitschuifbare backplate hebt. Anders zal ik de koeler er meteen op zetten (+ Proc natuulk :) )

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Het is wel makkelijk als je een kast hebt waar je de achterplaat er even uit kan schuiven (zoals bij mij). Bevestig dan eerst je mobo vervolgens cpu en koeler. Het is niet echt een vereiste hoor maar het werkt gewoon makkelijker.

Leeg

• mlevd
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik zou zeggen, het ligt baan de ruimte in je kast.
Als je een krappe kast hebt is het misschien verstandig om het ervoor te doen, moet je alleen wel voorzichtig zijn met stoten e.d.

Anders zou ik het lekker er na doen.

Verwijderd

Het is beter om het vantevoren doen. Dan kun je je mobo op een stabielere ondergrond leggen. Bij het monteren van de proc/cooler kan het namelijk nog weleens voorkomen dat je hard moet drukken en dat is niet zo goed voor je mobo als die gemonteerd is op die paar schoefjes aan de achterplaat van je kast.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

als je een alpha pal hebt zoals ik moet je het eerst doen. Anders krijg ik me moertjes niet meer vast onder me moederbord. Je hoort het ook gewoon los te kunnen draaien zonder je moederbord te verwijderen maar die pokke plastic dingen draaien altijd door.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:42:
Het is beter om het vantevoren doen. Dan kun je je mobo op een stabielere ondergrond leggen. Bij het monteren van de proc/cooler kan het namelijk nog weleens voorkomen dat je hard moet drukken en dat is niet zo goed voor je mobo als die gemonteerd is op die paar schoefjes aan de achterplaat van je kast.
Ligt er dus aan wat voor proc/koeler, bij een P4 hoef je over het algemeen niet echt klracht te zetten (van die handige klemmetjes :) )

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Voordat je hem aanzet :+

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ligt er dus aan wat voor proc/koeler, bij een P4 hoef je over het algemeen niet echt klracht te zetten (van die handige klemmetjes :) )
jaja okay..P-Liefhebber :)

met mijn AMD had ik bijna een hamer nodig, nu goed :P

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 10:05:
[...]

jaja okay..P-Liefhebber :)

met mijn AMD had ik bijna een hamer nodig, nu goed :P
Een Hammer bedoel je :+

Verwijderd

Als je een nieuwe PC in elkaar zet dan is het het handigst om de processor eerst op het moederbord te zetten. Zoals al gezegd: stabielere ondergrond, en je hebt wat meer ruimte om het te doen (en om asociaal veel kracht te zetten waar ik iedere keer weer zenuwachtig van wordt :))

Mocht het niet lukken om het moederbord er met koeler en proc in te schuiven dan kun je altijd eenvoudig de voeding verwijderen (4 schroefjes)

succes!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je leest het, de een zegt voor en de ander na, ergo dé beste oplossing bestaat niet. Probeer het gewoon :)

Overigens, ik doe het altijd van tevoren :+

[ Voor 0% gewijzigd door Abbadon op 20-09-2002 10:59 . Reden: Typo ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.