Toon posts:

[xp] Na opstarten sluit xp automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje in WinXP. Ik heb een aantal programma's geinstalleerd. Nadat de computer opnieuw was opgestart komt ie in WinXP (autologon met TweakXP) en wordt het bureaublad geladen. Dan geeft ie soms een fout melding dat Windows XP hersteld is van een ernstige fout en of ik deze wil verzenden. In de detail staan allemaal niet begrijpbare taal maar geen programma of bestand genoemd die de fout veroorzaakt. Als ik dan iets probeer te doen dan pats....opnieuw opstarten. Soms geeft ie deze foutmelding niet eens maar start ie vanzelf opnieuw op. In de veilige modus opstarten werkt niet want dan komt ie niet verder dan een knipperend streepje linksboven in de hoek. Opstarten met foutenboekmodus werkt wel maar ik weet niet waar dat foutenboek dan wel staat zodat ik achteraf kan zien waar ik moet kijken. Opstarten met een andere gebruiker zou wel kunnen ware het niet dat TweakXP autologon doet.
-Hoe kan ik zo opstarten dat ik kan kiezen welke opties geladen worden bij het opstarten van Windows. Volgens mij wordt het veroorzaakt doordat een prog probeert te laden en een fout veroorzaakt. In XP staat dat ie dan opnieuw moet opstarten (bij ernstige fouten oid). Ik zou dan met trail en error kunnen achterhalen welk prog. de fout veroorzaakt.
-Hoe kan ik (zonder in WinXP te zijn) dit wijzigen. Ik heb dual mode dus kan nog wel in Win98 opstarten.
-Wie heeft er verdere tips om dit probleem op te lossen.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28

Japie.G

Colour Classic

f8 indrukken tijdens booten, dan krijg je alle boot opties.

Had je eerder ook al deze problemen, of pas na installatie van een programma. Het automatisch rebooten van je bak kan namelijk ook duiden op brak geheugen!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nooit probs gehad. Alleenna installatie van het programma. Welk programma weet ik niet.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11

SnicK_v_r

Zero

Het kan zijn dat je een BSOD krijgt, dan maakt XP een memory dump, en restart, als dat zo is ingesteld.

maar ik zou zeggen ga naar de safe mode, en deinstal de laatste programma's die je geinstalleerd hebt, of probeer anders system restore tot voor het moment dat je dat probleem kreeg, als je dat aan hebt staan natuurlijk

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:55
wat je eens kan proberen is je systeem terugzetten naar een eerder tijdstip. dit doe je via : all programs - accesoires - system tools - system restore

Hierna even de datum kiezen van vorige week of 2 weken geleden, eens kijken of dit helpt als dit niet helpt is hier al eerder geroepen dat het ook hardware matig kan zitten, brakke videokaart, brak geheugen oid.
edit:
natuurlijk wel in veilige modus