Netwerk instellen... IDEE!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ik had een idee!
Zou het kogelijk zijn een progje te schrijven dat als je die op een comp uitvoert dat die comp dan meteen het ip, gateway , dns etcetc krijgt wat van te voren in het progje is opgegeven?

Iemand een idee of iemand die dit al heeft?

Verwijderd

Zou moeten kunnen via het register volgens mij...

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Joepho schreef op 20 september 2002 @ 09:04:
Ik had een idee!
Zou het kogelijk zijn een progje te schrijven dat als je die op een comp uitvoert dat die comp dan meteen het ip, gateway , dns etcetc krijgt wat van te voren in het progje is opgegeven?

Iemand een idee of iemand die dit al heeft?
Waarvoor wil je dat gaan gebruiken? Ik snap niet echt het nut ervan? :?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Duinkonijn

Huh?

volgens mij is het makkelijker een dhcp server met dns neer te zetten ben je gelijk van al het gekloot af

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Joepho

Joepho

Topicstarter
K heb het gevonden in het register maar heo nu een bestandje maken die dat dan weer verandert?
iemand een idee hoe da moet?

• Oculus
Duinkonijn schreef op 20 september 2002 @ 09:19:
volgens mij is het makkelijker een dhcp server met dns neer te zetten ben je gelijk van al het gekloot af
Pcies, dat wou ik ook maar even zeggen! :*)

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 20 september 2002 @ 09:19:
Sorry ben nou nog niet echt een tweaker dus wat bedoel je?

• Oculus
Joepho schreef op 20 september 2002 @ 09:21:
[...]

Sorry ben nou nog niet echt een tweaker dus wat bedoel je?
Grapje zeker? :'(

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Wishmaster schreef op 20 september 2002 @ 09:19:
[...]

Waarvoor wil je dat gaan gebruiken? Ik snap niet echt het nut ervan? :?
dit wil ik dus gebruiken voor als bijv. mijn broer hier met z'n laptrop komt of andere mensen dat ze dan alleen ff dat bestandje hoeven te draaien en zer dus meteen op het netwerk zitten!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=DHCP server] kijk daar maar eens ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik ken het programma MultiNetwork Manager van www.globesoft.com, hierbij kun je verschillende tabs maken met verschillende netwerk configuraties.

Een keer klikken op apply en alle settings worden veranderd! (Alleen voor de werkgroep naam moet je rebooten)

Dus als antwoord op je vraag: Dat zou moeten kunnen! >:)

Verwijderd

Joepho schreef op 20 september 2002 @ 09:22:
[...]

dit wil ik dus gebruiken voor als bijv. mijn broer hier met z'n laptrop komt of andere mensen dat ze dan alleen ff dat bestandje hoeven te draaien en zer dus meteen op het netwerk zitten!
reg.exe uit NT4 resource kit vissen.

regedit: export register sleutel met de waardes.

reg import bestandje.reg

klaar.

je kan t regfiletje natuurlijk ook dubbelklikken.

• Oculus
Joepho schreef op 20 september 2002 @ 09:22:
[...]

Dat kan je dus oplossen met een DHCP server. Die geeft alle instellingen door via het netwerk aan de computers die aan het netwerk hangen.

De DHCP server geeft dus alle netwerkinstellingen door aan alle gebruikers, elke keer als je de pc opnieuw start.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Ok problem is ik heb geen nt heeft iemand dat reg.exe filtje?

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Wishmaster schreef op 20 september 2002 @ 09:26:
[...]

Dat kan je dus oplossen met een DHCP server. Die geeft alle instellingen door via het netwerk aan de computers die aan het netwerk hangen.

De DHCP server geeft dus alle netwerkinstellingen door aan alle gebruikers, elke keer als je de pc opnieuw start.
goeie software voor een dhcp server?

// van mijn idee komt dus nix meer in zie ik wel...

• Randal Peelen
  • Laatst online: 05-08 17:00
Maar als dat progje ervoor zorgt dat je gelijk een IP hebt krijg je natuurlijk ip conflicten binnen het netwerk gezien je elke computer hetzelfde IP wil geven.

Of vat ik iets niet?.

http://twitter.com/randalpeelen

• Oculus
JimmyPop schreef op 20 september 2002 @ 09:29:
Maar als dat progje ervoor zorgt dat je gelijk een IP hebt krijg je natuurlijk ip conflicten binnen het netwerk gezien je elke computer hetzelfde IP wil geven.

Of vat ik iets niet?.
Shit... Daar had ik nog helemaal niet aangedacht! >:) Volgens mij heb je helemaal gelijk... Er zit niks anders op om toch maar een DHCP server te hebben! 8)

• Joepho

Joepho

Topicstarter
JimmyPop schreef op 20 september 2002 @ 09:29:

Of vat ik iets niet?.
ja ok dan moet er alleen iets komen dat je bij het draaien van het progje alleen nog ff ip moet invullen maar de rest zijn standaard instellingen

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als je nou gewoon met bijvoorbeeld veritas winstall o.i.d een before snapshot maakt, instellen, en een aftersnapshot. Heb je een mooi msi file-tje waarmee je die pc kunt instellen, een dan doe je hetzelfde voor de rest. Maaruh dhcp is natuurlijk aan te bevelen. Voor DHCP kun je gewoon ICS gebruiken uit windows als je in een pc twee netwerkkaarten hebt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Joepho

Joepho

Topicstarter
en bovendien gaat het eerst alleen om de pc van mijn broer, zoveel ander mensen komen hier toch niet met hun pc

Verwijderd

kixstart al eens geprobeerd?
www.kixstart.com

• Joepho

Joepho

Topicstarter
sWORDs schreef op 20 september 2002 @ 09:32:
Als je nou gewoon met bijvoorbeeld veritas winstall o.i.d een before snapshot maakt, instellen, en een aftersnapshot. Heb je een mooi msi file-tje waarmee je die pc kunt instellen, een dan doe je hetzelfde voor de rest. Maaruh dhcp is natuurlijk aan te bevelen. Voor DHCP kun je gewoon ICS gebruiken uit windows als je in een pc twee netwerkkaarten hebt.
K snap er nu echt helemaal nix meer van is ere iemand die het mij nof ff opnieuw kan uitleggen?

• Oculus
Waar slaat dit op? :? Dit is een webhostingbedrijf! Wat heeft die er mee te maken?

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Wishmaster schreef op 20 september 2002 @ 09:35:
[...]

Waar slaat dit op? :? Dit is een webhostingbedrijf! Wat heeft die er mee te maken?
idd k snap er ook nix van!

• Joepho

Joepho

Topicstarter
nou jah ik moet gaan (naar school) ik zie vanmiddag wel of ik er wat van snap! please zet er nou ff geen slotje op!

Verwijderd

Joepho schreef op 20 september 2002 @ 09:36:
[...]

idd k snap er ook nix van!
www.kixtart.org zal wel bedoeld worden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat moest prolly http://www.kixtart.org/ zijn :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Oculus
Ik wou al zeggen! :9 Ik had eerst het idee, dat er iemand gigantisch aan het spammen was! >:)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kixtart heb je ook niks aan, die kan geen IPs weggeven... DHCP is denk ik gewoon de makkelijkste optie...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28

qless

...vraag maar...

DHCP is wat je wilt.
Je draaid op 1 van jouw systemen een DHCP server (maakt niet uit welk systeem, nt of linux) en die moet je als enige een vast IP geven.
Alle andere computers kun je dan instellen op dhcp, wat ervoor zorgt dat zodra zo'n systeem opstart, deze automagisch op het netwerk zoekt naar een DHCP server, en zodra die er een vindt de juiste netwerk instellingen overneemt. Zoals IP-adres (nooit dubbele!), netmask, gateway etc.

Voorbeeldje:
DHCP server: 192.168.0.1
instellingen server: DHCP scope 192.168.0.10 tot en met 192.168.0.100 (dit zorgt dat pc's uit deze reeks een ip adres krijgt)
DHCP gateway: 192.168.0.1
DHCP netmask: 255.255.255.0
DNS sever: bv 195.121.1.66 (planet) of 194.109.9.99 (xs4all)

Alle andere pc's hoef je dus niks op in te stellen...gewoon aanzetten, en ze krijgen dus automatisch een adres.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Joepho wat jij wil is inderdaad DHCP.
Google daar eens op en lees er wat over.

Het enigste wat je in dit topic doet is al je simpele vragen hier gewoon plaatst zonder dat je daar zelf even wat informatie over zoekt.
Dat is niet de bedoeling van dit forum.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Je hebt in duw in de goeie richting gekregen, de rest moet je nu zelf doen/zoeken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.