Toon posts:

[BATCH] Inloggen op een NT domein via DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een 1ejaars ICT student en heb een opdracht gekregen waar ik niet helemaal uitkom. Ik moet een bootflop maken waarbij een keuzemenu verschijnt, waarbij je kunt kiezen uit

1) Opstarten met CD-romondersteuning
2) Opstarten zonder CD-romondersteuning
3) Opstarten met netwerkondersteuning

De eerste 2 zijn gelukt, maar het netwerkondersteuning wordt een probleem. De computer moet inloggen op het NT-domein via een 3Com C509. De aansturing moet zelf geschreven worden in Batch, maken via een utility mag dus ABSOLUUT NIET. Ik heb helaas geen idee wat voor protocol hier wordt gebruikt. Kunnen jullie me verder helpen?

Mario.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Voor zover ik weet kan je met een speciale intel netwerk kaart weldegelijk contact maken via dos. Dit werkt alleen in de praktijk negen van de tien keer niet.

Ik heb een tijd terug ook deze opdracht gehad, wij sloegen hem toen over omdat hij niet kon. Maar je zou iig meer informatie kunnen krijgen bij intel denk ik.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Appeltje eitje.
DOS-drivers voor die kaart downen, TCP/IP-stack onder dor downen, alles op schijf kwatsen (hoop dat je genoeg ruimte hebt), en met net use netwerkschijven benaderen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hmz dat lijkt me sterk want die kerel die die ongein bedenkt heeft ze eerst zelf uitgevoerd.....wel een hersenkraker dit

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 20 september 2002 @ 09:04:
Appeltje eitje.
DOS-drivers voor die kaart downen, TCP/IP-stack onder dor downen, alles op schijf kwatsen (hoop dat je genoeg ruimte hebt), en met net use netwerkschijven benaderen
mmmm dat klinkt goed maar heb je een handleiding en een site waar die shit allemaal te vinden is?

• The Eagle

The Eagle

Krijgt ineens een ingeving:

http://www.bootdisk.com

Staat ook een deel over netwerk-bootflops;

Op mijn informatica-opleiding is mij altijd geleerd (en dat is geen gein!):
Een goede informaticus is lui. Als dingen al eerder uitgevonden zijn, is het dom als je die niet hergebruikt (vergelijk: het hergebruik van programmacode). Het scheelt je tijd, en je weet direct in welke richting je iets moet zoeken.

Ergo: download die bootdisks, zoek uit wat ze doe en hoe, en schrijf je eigen batchje. En geef de sites evt als referentie op bij "gebruikte bronnen". :) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:10:
[...]

mmmm dat klinkt goed maar heb je een handleiding en een site waar die shit allemaal te vinden is?
Bij deze dus.

Moet trowuens zeggen dat ik de oplossing wel erg voor de hand vind liggen, maar ja.

En kan nou niet zeggen dat je dan een tooltje gebruikt, of wel soms??? {)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
als je shares mapt met net use log je NIET in. Hij controleert alleen maar of je toegang heb tot die shrijven (en mapt ze als dat mag).

even zoeken op internet: http://www.wown.com/j_helmig/Dosclnt3.htm

Btw welke opleiding is dat?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Is er een verplicht ptotocol? Netbeui is namelijk kleiner, en ik heb daar een image van een flop voor die ik gebruik om OS loze pc's te laten connecten naar de server waar ghost en mijn images staan. Zodat ze een image kunnen laden. De server moet ook netbeui praten!

Image is te vinden op http://home.wanadoo.nl/mboogie/3c509.imz Gebruik winimage om de image op floppy te zetten. Nu alleen nog cdrom support erbij klussen.

[ Voor 0% gewijzigd door Boogie op 20-09-2002 09:31 . Reden: Verbeter de wereld begin bij de noobs ]

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
HermeS schreef op 20 september 2002 @ 09:16:
als je shares mapt met net use log je NIET in. Hij controleert alleen maar of je toegang heb tot die shrijven (en mapt ze als dat mag).
Met NET USE inderdaad niet, maar met NET LOGON wél.
Daarna kun je net-use gebruiken om shares op bijvoorbeeld NT te benaderen, waarvoor je toch echt ingelogt moet zijn.

Doe maar eens NET /?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Boogie schreef op 20 september 2002 @ 09:34:
[...]

Met NET USE inderdaad niet, maar met NET LOGON wél.
Daarna kun je net-use gebruiken om shares op bijvoorbeeld NT te benaderen, waarvoor je toch echt ingelogt moet zijn.

Doe maar eens NET /?
Bij NT weet ik het niet, maar bij NT5 is het geen probleem om shares tebenaderen terwijl je niet ingelogt bent.

Die van Netlogon is een goede, hadik niet aangedacht.

Verwijderd

HermeS schreef op 20 september 2002 @ 09:55:
[...]

Bij NT weet ik het niet, maar bij NT5 is het geen probleem om shares tebenaderen terwijl je niet ingelogt bent.

Die van Netlogon is een goede, hadik niet aangedacht.
net use * \\server\share /user:domein\usernaaam

laatste bepaald welke toegangsrechten je hebt. Je moet dus wel verbinding maken met een account dat er bij mag.
Pagina: 1