Toon posts:

Hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus 5 gig hd in een kast van me zitten.
maar er blijkt maar 500mb te hebben terwijl het altijd 5gig heeft gehad.
ook na het opnieuw partitioneren met fdisk kan hij niet meer dan 500mb partitioneren.

hoe kan dat ?

is dit probleem nog op te lossen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:52:
ik heb dus 5 gig hd in een kast van me zitten.
maar er blijkt maar 500mb te hebben terwijl het altijd 5gig heeft gehad.
ook na het opnieuw partitioneren met fdisk kan hij niet meer dan 500mb partitioneren.

hoe kan dat ?

is dit probleem nog op te lossen ?
Dit probleem komt volgens mij bij 9 van de 10 hd's voor :)

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 16:20

LegacyCode

De crack van de division

Is het een beetje oudere pc ???
Kan zijn dat je een util moet installeren op je hd,
zodat fdisk hem volledig herkent.
Zoek maar op de site van de fabrikant van je hd.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Tis een p2-450 met een quantum 4,9 gig hd.
Ik had hem een paar dagen geleden verkocht aan iemand anders,
en die heeft nu dus zo'n probleem.
Maar hij heeft hem altijd zonder problemen herkent dus dat vind ik raar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder irritant gemaakt door "HELP" weg te halen. Check in het vervolg de FAQ Forumgedrag, mocht je weer zo'n topic willen openen :)

Ontopic: in de OM FAQ staan een aantal linkjes naar tooltjes van de harddiskfabrikant. Daarmee kun je je schijfje controleren. Het is verder niet zo vreemd dat schijven na zoveel tijd vaag gaan doen.. Dat zijn gewoon tekenen van ouderdom ;)

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Vergeten ondersteuning voor grote schijven op ja te beantwoorden tijdens opstarten van fdisk?

Verwijderd

pcies: vast iets niet goed gegaan met fdisk.. is vast op te lossen met PQmagic of zo :)

of ff booten met win98 bootdisk, en ondersteuning voor grote schijven ff op ja antwoorden ...

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat zal het waarschijnlijk zijn, want in de bios geeft ie gewoon size: 5000 aan

Verwijderd

Je kunt het beste gewoon een Bootdisk van windows 2000 of XP gebruiken. Daarmee kun je ook partities verwijderen en opnieuw maken. Dat werkt meestal het beste...

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik neem aan dat je wel fdisk van een OS gebruikt dat ook NTFS partities aankan? Anders werkt het waarschijnlijk niet. Verder vraag ik me af of je je bios misschien hebt geflashed, het is nl. nooit zo dat iets ineens gebeurt. Wat hebje gedaan zodat je het probleem kreeg??

Verder: Waarom doe je niet wat Jingles zegt. :) Probeer een bootdisk van een nieuw os, die kunnen meestal wel met alle problemen overweg

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 11:01:
hmm dat zal het waarschijnlijk zijn, want in de bios geeft ie gewoon size: 5000 aan
5000 of 500??? Als die 5000 aangeeft is het goed, dan verder met pqmagic o.i.d. als die 500 aangeeft dan is iets in je bios niet goed: zie LBA settings (zal wel op normal staan).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1