Kortom: Vanaf 28 september staat er op genoemde site een forum waarin gediscussieerd kan worden over onder andere de toekomst van Distributed.net.nugget :: 19-Sep-2002 17:18 CDT (Thursday) ::
http://www.slashnet.org/
The fine folks over at SlashNET will be hosting us unsavory distributed.net
geeks for an online forum on 28-Sep-2002 to discuss distributed.net, future
directions, and whatever else anyone is interested in knowing. Please
consider showing up for the fun!
Ik hoop dat het niet bij discussieren tussen members blijft. Het zou prettig zijn als de medewerkers van dnet nou eens naar buiten traden over het hoe en wat van hun kindje.
Hoe zit het met OGR. Gaan we na RC5-64 door etc.
Ik ga wel even regelmatig langs denk ik.
Hoe zit het met OGR. Gaan we na RC5-64 door etc.
Ik ga wel even regelmatig langs denk ik.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Id. het is een goede opzet, met hopelijk meer duidelijkheid wat er gaat gebeuren na de diverse projecten.
Ben al op zoek naar nieuw project voor als rc5 is afgelopen, wat daarna te gaan doen. Wil wel graag als er medio die tijd een nieuw project gaat beginnen vanaf het begin mee gaan doen dus dnet zal toch iets meer duidelijkheid moeten geven wat erna gaat gebeuren.
We shall see:
Ben al op zoek naar nieuw project voor als rc5 is afgelopen, wat daarna te gaan doen. Wil wel graag als er medio die tijd een nieuw project gaat beginnen vanaf het begin mee gaan doen dus dnet zal toch iets meer duidelijkheid moeten geven wat erna gaat gebeuren.
We shall see:
Zou de key gevonden zijn en zouden ze het daar willen plaatsen ?
Of nog erger, ze hebben de key niet gevonden willen rc5 overnieuw doen
Het lijkt niet een forum zoals GoT te zijn, maar een eenmalige discussie op een IRC kanaal:
SlashNET will be holding a forum with distributed.net on September 28th. The forum will begin at 5:00PM Eastern Daylight Time (-0400), or 21:00 UTC. This forum will include such icons as BovineOne, Nugget, and dbaker. The forum will take place in #forum and all are welcome. Logs will be available afterward if you are unable to attend.
For those who are unfamiliar with SlashNET forums, they operate on very simple principles. After a short introduction from all our guests, we begin running through a queue of user submitted questions. These questions are taken from all users on SlashNET and filtered and sequenced for appropriateness by network administrators and operators. In essence, the forum is directed by the users and merely guided by SlashNET personnel.
[DPC] help conquer cancer @ WCG
hm, ik zal er zeker bij zijn. Imo heeft dnet het afgelopen jaar op sommige punten behoorlijk zitten te verzaken (nieuwste stable client is bijvoorbeeld alweer een jaar oud) dus ik wil wel eens weten of de dnet organisatie na de huidige projecten nog voort wordt gezet.
We spend our years as a tale that is told
Is het misschien verstandig/noodzakelijk om een afgevaardigde te sturen? Dat mensen hier vragen kunnen deponeren en dat bv Dutchman! namens DPC ons vertegenwoordigd?
Of gaan we gewoon met z'n allen in dat forum/kanaal zitten?
Ik snap sowieso de opzet niet zo, maar ik ken SlashNET dan ook niet.
Of gaan we gewoon met z'n allen in dat forum/kanaal zitten?
Ik snap sowieso de opzet niet zo, maar ik ken SlashNET dan ook niet.
werd tijd dat we weer eens wat van d.net kregen te horen. Slashnet ken ik ook niet, maar volgende week zaterdag om 21:00 uur ben ik er wel te vinden
edit:
Nu pas berichtje van Mobster gelezen, tsja als we daar nou met 50 DPC'ers zitten dan komt er ook weinig van, en dan nog alle andere teams. Lijkt me een goed plan om 1 of hooguit 2 afgevaardigen te sturen. Misschien dat d.net daar nog wat meer info over moet geven.
Nu pas berichtje van Mobster gelezen, tsja als we daar nou met 50 DPC'ers zitten dan komt er ook weinig van, en dan nog alle andere teams. Lijkt me een goed plan om 1 of hooguit 2 afgevaardigen te sturen. Misschien dat d.net daar nog wat meer info over moet geven.
Gewoon nog een weekje wachten en dan eens kijken hoe het daar loopt. Is gewoon weer afwachten maar ik ben in iedergeval wel daar te vinden (al dan niet als poster maar zeker als lezer) om te kijken wat de toekomstplannen zijn van d.net
Interessant, is er iemand die wel eens op die site komt ? Ik hoop dat ze met een nuttiger project komen na RC5-64, en met een goeie client.
D2OL is een nuttig project imho, maar de client zuigt zwaar op geheugengebruik (54mb). Ik zou graag daaraan meedoen maar zoveel geheugen hebben veel pc's niet eens vrij als ze opstarten, laat staan als ze in gebruik zijn.
D2OL is een nuttig project imho, maar de client zuigt zwaar op geheugengebruik (54mb). Ik zou graag daaraan meedoen maar zoveel geheugen hebben veel pc's niet eens vrij als ze opstarten, laat staan als ze in gebruik zijn.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Afgevaardigden klinkt goed, maar dan wil ik ook graag iemand zien die speciaal even ingaat op OGR en er dan ook veel vanaf weet: stappel (stappel_) dus.
Verwijderd
Ok ff schopje 
Lijkt me handig als er iets van 2 of 3 personen ofzo van ons gaan, dan blijft het overzichtelijk.
Wie gaan er:
- Dutchman
- ...
- ... ?
Wat moet er gezegd/gevraagd worden?
- Waarom de communicatie zo slecht is en of die verbeterd wordt
- Wanneer RC5-72 van start gaat
- Waarom de stats vanaf 14 juli weggegooid worden en of dat ongedaan gemaakt kan worden.
- ...
Lijkt me handig als er iets van 2 of 3 personen ofzo van ons gaan, dan blijft het overzichtelijk.
Wie gaan er:
- Dutchman
- ...
- ... ?
- Waarom de stats vanaf 14 juli weggegooid worden en of dat ongedaan gemaakt kan worden.
- ...
- Hoe zit het met de optimalisatie van de client voor P4 en AMD? (alle clients na 463 zuigen op de OGR/AMD combo)
Mensen die willen gaan gaan gewoon....Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:04:
Ok ff schopje
Wie gaan er:
- Dutchman
- ...
- ... ?
- ...
En dan zitter er dadelijk 200 DPC-ers daar. Dan krijg je dus echt niets meer beantwoord.
Hmm, ff mezelf quoten, precies had ik het al voorspeldCBA schreef op 20 september 2002 @ 11:37:
Zou de key gevonden zijn en zouden ze het daar willen plaatsen ?
idd, een groep vertegenwoordigers is het beste en dan misschien een topic aanmaken hier waarover vragen zijn zodat de vertegenwoordigers daarover kunnen vragen hoe het zitMobster schreef op 27 september 2002 @ 11:25:
En dan zitter er dadelijk 200 DPC-ers daar. Dan krijg je dus echt niets meer beantwoord.
Verwijderd
Hey!
Mijn kalender geeft aan dat het nu 28 september is, en op de site vind ik nog nix terug...
ow... Eerst nog maar es gaan slapen zie ik....
Mijn kalender geeft aan dat het nu 28 september is, en op de site vind ik nog nix terug...
het staat toch echt op de frontpage van slashnet.orgVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:14:
Hey!
Zo te zien is er nog geen afgevaardigde aangewezen/ erover gediscuseerd. Tsja dan zit er niks anders op dan vandaag (tis al zaterdag) zelf maar eens een kijkje te nemen.Posted by drdink on 19-Sep-2002 18:07 EDT
SlashNET will be holding a forum with distributed.net on September 28th. The forum will begin at 21:00. This forum will include such icons as BovineOne, Nugget, and dbaker. The forum will take place in #forum and all are welcome. Logs will be available afterward if you are unable to attend.
For those who are unfamiliar with SlashNET forums, they operate on very simple principles. After a short introduction from all our guests, we begin running through a queue of user submitted questions. These questions are taken from all users on SlashNET and filtered and sequenced for appropriateness by network administrators and operators. In essence, the forum is directed by the users and merely guided by SlashNET personnel.
De logs van de chat worden na afloop vrijgegeven
[ Voor 0% gewijzigd door MarcyDarcy op 28-09-2002 04:01 . Reden: welke edit? ]
oke, marcy was het vergeten
en volgens mij was ik niet de enige. Dutchman was er wel zo te zien
De chat valt na te lezen --> http://www.slashnet.org/forums/DCTI-20020928.html
Samenvatting:
Veel gepraat over RC5-72, de hardware van d.net, waarom AMD beter presteerd dan Intel, automatische client update, wat ze doen met het prijzengeld, waarom dbaker altijd de schuld krijgt bij stats die down zijn, real-time stats etc. Wat mij intresseerde was meer het OGR verhaal
en volgens mij was ik niet de enige. Dutchman was er wel zo te zien
De chat valt na te lezen --> http://www.slashnet.org/forums/DCTI-20020928.html
Samenvatting:
Veel gepraat over RC5-72, de hardware van d.net, waarom AMD beter presteerd dan Intel, automatische client update, wat ze doen met het prijzengeld, waarom dbaker altijd de schuld krijgt bij stats die down zijn, real-time stats etc. Wat mij intresseerde was meer het OGR verhaal
Een vraag over mogelijke andere projecten<Questions> Spin asks: We're running OGR now, there's just GOT to be some way to get a progress meter! Any Possibilities? 18:05
<bwilson> It's not any easy question to answer. 18:07
OGR is fundamentally different from the other projects we've undertaken. It has forced us to grow in ways we didn't anticipate with the crypto projects.
In particular, the result is an exhaustive and verified completion of the workspace. We can't say we're done until it all checks out. 18:08
It wouldn't be a problem to show our progress except that it's very hard to determine what is actually verified and meets the standards. We are working on changes to OGR, but we again have to ask for patience until we get RC5-72 up to speed.
<bwilson> (More information about OGR progress reporting is at http://n0cgi.distributed.net/faq/cache/2 30.html)
Heb ik iets gemist, wat is ecm?<Questions> jlcooke_crackMD5 asks: I'd like to suggest a new project that impacts industry directly, has a 2 year time line and satisfies your 3 principle missions: development, deployment advocacy. I call for an attack on one of the most widely used algorithms - MD5. http://www.certainkey.com/dnet 18:52
<trashover>
We can consider it at a future date but our priorities now are rc5-72, ogr, and ecm
[ Voor 0% gewijzigd door MarcyDarcy op 29-09-2002 04:17 . Reden: welke edit ]
<trashover> By the way, someone asked what is ECM. Well, ECM stands for Elliptic Curve Method. It is one of the best suited algorithms for massively parallel processing (with low communication overhead), and we plan to use it for our factoring project -- which is initially going to tackle the RSA Factoring Contest.
Nu ook zonder stropdas
doh! na je berichtje ben ik gaan zoeken en kwam 'm tegen. Thx 
die post is 10 minuten later dan de vorige over ecm, denk dat ik er daardoor overheen heb gelezen
die post is 10 minuten later dan de vorige over ecm, denk dat ik er daardoor overheen heb gelezen
Ach, ik had ff een rare bui en had dus het hele log gelezen. En toen kwam ik jou berichtje tegen
Nu ook zonder stropdas
En hebben jullie al de nieuwe client gevonden?
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Nee nieuwe client nog niet wel de source ervanstappel_ schreef op 29 september 2002 @ 11:17:
En hebben jullie al de nieuwe client gevonden?
Verwijderd
Ik dacht dat DPC voorlopig niet meer aan nieuwe projecten mee zou gaan doen
Even een paar opmerkingen/vragen/indrukken die ik heb na het lezen van die chatsessie :
1) RC5-64 was uitgeschreven door RSA, is RC5-72 dat ook?
2) Krijg de indruk dat ze naast OGR eig geen nieuw project hebben en dat ze om de aandacht maar vast te houden RC5-72 zo snel mogelijk op de "markt" gooien.
3) Gaat dit ondanks de toenemende processorsnelheden geen eeuwigheid duren?
4) Tenslotte een voor velen wellicht niet terzake doende quote over het "nut" van RC5 door Larry Loen, een zeer gerspecteerd Ars member
If there must be a new project, why not pick an algorithm in actual use?
Is anyone using RC5 for anything? Since this project started, the US Commerce Department has picked a new crypto algorithm and it isn't RC5. Why not attack that?
Seems to me that some attention to reality should be paid before expending that kind of horsepower where we pretty much already know the answer with the now-completed RC5-64 project.
/Quote
Even een paar opmerkingen/vragen/indrukken die ik heb na het lezen van die chatsessie :
2) Krijg de indruk dat ze naast OGR eig geen nieuw project hebben en dat ze om de aandacht maar vast te houden RC5-72 zo snel mogelijk op de "markt" gooien.
3) Gaat dit ondanks de toenemende processorsnelheden geen eeuwigheid duren?
4) Tenslotte een voor velen wellicht niet terzake doende quote over het "nut" van RC5 door Larry Loen, een zeer gerspecteerd Ars member
Is anyone using RC5 for anything? Since this project started, the US Commerce Department has picked a new crypto algorithm and it isn't RC5. Why not attack that?
Seems to me that some attention to reality should be paid before expending that kind of horsepower where we pretty much already know the answer with the now-completed RC5-64 project.
/Quote
Ja, er zijn er 10 door RSA uitgeschreven.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 12:29:
Ik dacht dat DPC voorlopig niet meer aan nieuwe projecten mee zou gaan doen![]()
ze hadden nog niks klaar. Er is een mogelijk nieuw project in de vorm van ECM (of ECCp)2) Krijg de indruk dat ze naast OGR eig geen nieuw project hebben en dat ze om de aandacht maar vast te houden RC5-72 zo snel mogelijk op de "markt" gooien.
hun eigen schatting is ongeveer gelijk aan RC5-64.3) Gaat dit ondanks de toenemende processorsnelheden geen eeuwigheid duren?
Er zijn nog geen crypto wedstijden uitgeschreven voor ARC. Dus wat zouden we dan moeten kraken? Ik kan wel een zinnetje encrypten maar wie toont dan het nut aan?4) Tenslotte een voor velen wellicht niet terzake doende quote over het "nut" van RC5 door Larry Loen, een zeer gerspecteerd Ars member
/Quote
En ze kiezen natuurlijk geen encrypty in america die binnen 5 jaar te kraken is. ARC moet DES vervangen die het 30 jaar heeft uit gehouden. Dit nieuwe systeem moet dus ook minimaal zo lang volhouden. Het is dus theoretisch te lang om daar een key in te zoeken.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Pagina: 1