Toon posts:

[3D] The Brazil Rendering System.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat nu dus en ik kan er al redelijk mee overweg.

Maar ik heb een vraag: Warom zit die reclame erboven? en eronder? het is toch free software? of kan ik dat gewoon ergens uitzetten? of zien die gasten echt zo ego :?

ik heb al een oplossing btw gewoon me image op een hoogere hight res renderen en dan cropen, maar toch..

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

aha oh oh
wadda u tokking bout?

je zal vast moeten dokken

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Brazil is zeker niet gratis, de beta versies kunnen gratis gebruikt worden, maar met het logo in de render. Vanaf de officiele release zal je echt (flink) moeten betalen voor Brazil) Prijzen staan volgens mij al op www.splutterfish.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:40:
Brazil is zeker niet gratis, de beta versies kunnen gratis gebruikt worden, maar met het logo in de render. Vanaf de officiele release zal je echt (flink) moeten betalen voor Brazil) Prijzen staan volgens mij al op www.splutterfish.com
dat meen je?? aaargh waar zijn de mensen heen die dit soort dingen gratis en met plezier maken :? vroeger had je die nog... nu meot alles maar weer geld kosten :/

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Brasil is een proffessioneel pakket, vergis je niet, waar leven ze anders van ?
kost iets van 1250 euro (of ik moet me strek vergissen), valt mij mee. (max kost 4250,- euro). (het is iig officieel gereleased, en met plezier zullen ze het echter zeker wel maken :-)

En wat nou vroeger waren die er nog ? zijn er nog steeds hoor. denk aan blender, en er zijn diverse freeware render projectjes op het net te vinden...Maar die vinden een hoop mensen niet goed genoeg, alles moet maar voor niets gekraakt worden, en dan wel rock-steady draaien. Je betaald toch ook voor je hardware ?

Heb je wel in de gaten wat voor state of the art stukkie software brasil is ? Alsof je een mag ferrari rijden. voor niets. en dan ga jij zeuren over dat er een sticker opzit van de dealer. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:42:

dat meen je?? aaargh waar zijn de mensen heen die dit soort dingen gratis en met plezier maken :? vroeger had je die nog... nu meot alles maar weer geld kosten :/
Euhhhh...lees jij wel eens de readme of installatiehandleidingen?? Dan zou je dus gezien hebben dat dit een overbodige vraag zou zijn geweest.

In de public test releases zijn bepaalde features weggelaten zoals je had kunnen lezen in de install manual of op de site.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
versie 1 is net uit, erg sweet, op cgchannel.com staat ook een interview met 1 van de makers.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:03:
[...]

Euhhhh...lees jij wel eens de readme of installatiehandleidingen?? Dan zou je dus gezien hebben dat dit een overbodige vraag zou zijn geweest.

In de public test releases zijn bepaalde features weggelaten zoals je had kunnen lezen in de install manual of op de site.
pvv het zal wel aan mij liggen maar als ik alles altijd eerst MOET lezen zou dan heel got wel handig zijn?! dan heeft iedereen alles al gelzen en dan weet iedereen ook alles..

jeez zeg ik lees een keer iets niet...

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
Heej Appel er zijn ook nog zo iets als Hackors. Maar met de juiste instellingen kun je met de default scanline renderer ook hele mooie plaatjes maken. Plugins kunnen daar goed bij helpen. http://www.blur.com/blurbeta Dit is wel een aardige site waar ook aardige plugins staan.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
verder heb ik nog wat probleempjes met me glas material.. weet iemand daar een tut voor of kan ie het even staps gewijs uitleggen? :)

alvast bedankt voor de tips van jullie jullie hebben me echt geholpen :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
De Brazil public versies (0.*) zijn zwaar ingekort tegenover de betaalde versies (1.*). De GI is wel bewaard gebleven, maar de betaalde versie heeft allerlei zeer coole shaders (wax-material!) en is sneller en beter. Ook zijn allerlei functies als area lights en DoF-blur daarin veel mooier te doen. Als klap op de vuurpijl kunnen de public-versies ook nog eens niet renderen op resoluties hoger dan 1024*768.

En ja, het is volledig terecht dat ze zoveel geld vragen voor de full-versie, want Brazil is een kei mooi stukkie state-of-the-art rendering software met zeer indrukwekkende functies.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 15:56

BaRF

bijna kerst

god wat wil ik graag 1.0 hebben :) oh ik was trouwens wel heel blij te zien dat de laatste beta voor max 4 ook werkt met max 5 :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:05:
verder heb ik nog wat probleempjes met me glas material.. weet iemand daar een tut voor of kan ie het even staps gewijs uitleggen? :)

alvast bedankt voor de tips van jullie jullie hebben me echt geholpen :)
http://www.the3dstudio.com/tutorials.asp?id=56 Mwoh die is niet echt bijzonder. Het toverwoord bij glas is raytrace!

Het voorbeeld dat ze hier gebruiken is een beetje bull shit. Maar het idee erachter kun je ook op jouw model toepassen.
http://www.3dcafe.com/asp...aterial/glassmaterial.asp

Deze is ook erg handig
http://www.useddishes.com...ustics-tutorial_main.html

http://hawvie.deviantart.com/

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:29

Sharky

Skamn Dippy!

Oogst schreef op 20 september 2002 @ 13:26:
De Brazil public versies (0.*) zijn zwaar ingekort tegenover de betaalde versies (1.*). De GI is wel bewaard gebleven, maar de betaalde versie heeft allerlei zeer coole shaders (wax-material!) en is sneller en beter. Ook zijn allerlei functies als area lights en DoF-blur daarin veel mooier te doen. Als klap op de vuurpijl kunnen de public-versies ook nog eens niet renderen op resoluties hoger dan 1024*768.

En ja, het is volledig terecht dat ze zoveel geld vragen voor de full-versie, want Brazil is een kei mooi stukkie state-of-the-art rendering software met zeer indrukwekkende functies.
goed gezegd. Brazil doet niet onder voor fR

This too shall pass

• Oogst
Of Brazil onder doet voor fR is weer een hele andere kwestie en ik denk dat je dat niet zo kunt zeggen. fR biedt veel meer controle, maar kost daardoor ook meer tijd en moeite om toe te passen. Brazil is vooral enorm gemakkelijk, terwijl fR een pittig dingetje is met veel meer opties.

Qua features zijn ze gewoon verschillend. De wax-material van Brazil zit niet in fR, maar Brazil heeft voor zover ik weet weer niet de reflectie distance-blurring van fR.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er is overigens wel een truukje om die grijze balken weg te halen in PS:

• selecteer je grijze balk (bijv met de Magic Wand)
• >Image >Adjust Levels
• Hier zie je 3 waardes staan: [0] [1,0] en [255]
• zet de 255 op 90 en je hebt geen grijze balken meer :)
• Evt nog bijwerken

De tekst blijf je wel houden maar met wat crea krijg je dat ook wel weg.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Oogst
En hoe haal jij na de balk ook die tekst effectief weg uit een compleet filmpje?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Oogst schreef op 20 september 2002 @ 14:43:
En hoe haal jij na de balk ook die tekst effectief weg uit een compleet filmpje?
in photoshop met euh..hoe heet dat? 'automate process' ofzo. (moet je dus losse frames renderen maar ik neem aan dat je dat al doet)

This too shall pass

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen :?

Je rendert de frame gewoon op 20x20 groter (onder + boven)

vervolgens CUT je de rest weg...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
FragNeck schreef op 20 september 2002 @ 14:50:

dat vertelde ik al in de openings post :P maar ik ben onduidelijk in dat soort dingen

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

FragNeck schreef op 20 september 2002 @ 14:50:

1. 1000,- als je in brazil een afbeelding rendert op 1044x788
2. verhoudingen kloppen dan niet meer, dan moet je ook met de camera spelen

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
sharky schreef op 20 september 2002 @ 14:57:
[...]

lol 800x768 ratio op 8.1 dan plat ie niet fijn.. en dan kroppen naar 800x600 :)

wil je bijwijs?

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:19:
[...]

lol 800x768 ratio op 8.1 dan plat ie niet fijn.. en dan kroppen naar 800x600 :)

wil je bijwijs?
hmm ja, das waar ook. je kunt de ratios veranderen.

nu 1. nog

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
sharky schreef op 20 september 2002 @ 15:21:
[...]

hmm ja, das waar ook. je kunt de ratios veranderen.

nu 1. nog
Helaas ik kan vandaag geen euro's vangen :P dat mag niet van mijn brazil

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:24:
[...]

Helaas ik kan vandaag geen euro's vangen :P dat mag niet van mijn brazil
ik bedoel maar >:)
en wanneer het wel mag, drop me ff een lijn

This too shall pass

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
[...]

Goed, ik denk dat ik voor 250 dollar wel een OFFICIELE licentie krijg van Brazil, waarbij ik vervolgens WEL op hogere resoluties kan renderen.

Bank rek. : 11.26.58.725

dank u.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Oogst
[...]

Inderdaad, hij weigert resoluties hoger dan 1024*768, dus dat kan al niet.
sharky schreef op 20 september 2002 @ 14:46:
[...]

in photoshop met euh..hoe heet dat? 'automate process' ofzo. (moet je dus losse frames renderen maar ik neem aan dat je dat al doet)
Niet van die domme opmerkingen maken hè! Het herstellen van de letters valt natuurlijk niet automatisch te doen. De grijze waas kun je gewoon wegwerken met brightness, maar de letters zijn gewoon 100% opacity en dus niet automatisch weg te werken.

Losse frames renderen is trouwens helemaal niet nodig, je kunt ook gewoon de frames uit een filmpje trekken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1