[NT4] Power off?

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 14:26

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van een vriendin waar ik 98 heb vervangen door NT4. Als ik Windows afsluit blijft hij staan bij de melding dat ik de computer uit mag zetten. "Doe dat lekker zelf! Met 98 kon je 't ook zelf!" denk ik dan :)

Het gaat om een Compaq Armada E500 en op de site vind ik wel drivers voor powermanagement maar die lijken niet veel verandering teweeg te brengen. Is er een betere manier om NT4 te laten merken dat ie zelf de pc ook kan uitzetten?

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

moet je ff zoeken op google naar het programma shutdown.exe werkt het geheid mee, ik weet het het is niet hoe jij bedoeld via start afsluiten maar het werkt wel 9 v.d. 10 x

suc6

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29

Duinkonijn

Huh?

bij ons op me werk moeten ze gewoon met de hand uitworden gezet

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Wat je wil kan (bijna) niet met NT4, ik weet dat er voor een aantal fabrikanten (waaronder Compaq, HP, IBM) een apparte HAL bestaat welke je moet gebruiken (kan je AFAIK alleen opgeven bij installatie (ros op F5 of F7 als hij vraagt op F6 te rossen)). Deze HAL is nl. aangepast om het systeem zelf uit te zetten. Let wel, ik weet dat het bestaat, ik heb het werkend gezien, maar het werkt helaas lang niet altijd.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Angelfire schreef op 20 september 2002 @ 09:26:
Wat je wil kan (bijna) niet met NT4, ik weet dat er voor een aantal fabrikanten (waaronder Compaq, HP, IBM) een apparte HAL bestaat welke je moet gebruiken (kan je AFAIK alleen opgeven bij installatie (ros op F5 of F7 als hij vraagt op F6 te rossen)). Deze HAL is nl. aangepast om het systeem zelf uit te zetten. Let wel, ik weet dat het bestaat, ik heb het werkend gezien, maar het werkt helaas lang niet altijd.
Tot nu toe werkt het prima bij nieuwere Compaq computers.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44

leuk_he

1. Controleer de kabel!

softex hal gebruiken

Werkt niet altijd, maar als er nu een generieke HAL op staat (zie je bij het opstarten in het blauwe scherm) kun je dit zonder al te veel gevaar gebruiken.

Shutdown.exe is niet de oplossing, die doet het zelfde als start-> afsluiten, maar dan met opties vanaf een batch file en om een conputer remote af te sluiten. (ook altijd leuk )

[google=power down nt4 hal softex]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Shutdown.exe werkt hier goed op WINNT 4.0 maar ik weet het niet

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 14:26

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Nee het gaat om afsluiten via Start -> Afsluiten. Niet om een los progje ofzo... Maar ik zal die oplossingen van jullie eens testen!!
Pagina: 1