Toon posts:

Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu niet gaan zeiken, als ik hier weer verkeerd zit. En anders verplaatst een admin deze thread toch?

Mijn vraag is hetvolgende:

Gisteren gebeurde het me ineens dat de computer uitging. Ik vond dat vreemd en zag dat de powerknopled knipperde. Nou ja kon gebeuren dacht ik en drukte weer op de powerknop. Alles startte weer op, maar nu duurde het nog korter voordat de computer weer uitging. Op den duur deed ie helemaal niks meer. Hij gaf zelfs geen kick meer toen ik de kabel voor de voeding erin en eruit haalde. Er kwam blijkbaar geen spanning meer op de voeding te staan.. voeding kapot? Om eerlijk te zijn dacht ik daarvoor nog dat het system oververhit was.. Kheb een cooler op de hardeschijf, cooler op de videokaart en een cooler voor het systeem ...

Nu heb ik de niet verhitte pc nou net opgestart en alles draait weer als een tierelier ..

Zou ik er goed aan doen om betere coolers te plaatsen of meer coolers?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Meer coolers is altijd goed ...
Uit je verhaal maak ik op dat je geen casefans heb ... die helpen meestal erg goed.

1tje voorin als intake en eentje achterin al outtkae. Op nieuwere kasten zitten meestal al uitsparingen(oude ook?) om fans te plaatsen.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Mja achterin zit wel een casefan .. Maar zou dat werkelijk helpen? Of is het een ander probleem. Hiervoor had ik een Geforce 2 GTS 32 MB ( die naar mijn mening meer energie gebruikt door hogere .18 micron ) Ik kan het ook mis hebben hoor. En een AMD Athlon Xp 1700+ met een 20 gigabyte hd. Nu heb ik een Geforce 4 Ti4200 128 MB, een AMD Athlon Xp 2100+ en een 40 gigabyte hd. (Met zelfde coolers allemaal, behalve voor hardeschijf .. volgens mij iets betere cooler geplaatst en natuurlijk de cooler die al op de videokaart zat)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:57
Ik denk persoonlijk dat het de CPU is, je kan daarom denk ik het beste een nieuwe, krachterige cpu-cooler kopen, of je oude goed schoonmaken ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52

Shunt

Boe

erm iedereen zit hier te blaaten maar wat zijn de temps deze kan je in de bios zien ook zou het handig zijn als je de voltages post ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

kan je mischien aangeven wat voor cooler je nu op je CPU hebt (type/merk)
of als je foto's hebt mischien kan je die ff posten

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Shunt schreef op 20 september 2002 @ 07:32:
erm iedereen zit hier te blaaten maar wat zijn de temps deze kan je in de bios zien ook zou het handig zijn als je de voltages post ;)
voeding lijkt me sterk.. ik denk eerder aan de CPU omdat hij niet meer aangaat en het lijkt als of de voeding geen spanning krijgt.. en nu wel boot
idd het KAN wel de voeding zijn maar in dit geval zegt ook mijn gevoel CPU

• Shunt

Shunt

Boe

ik zeg ook dat het handig zou zijn ;) ik vraag ook om de temps ;)

Game PC

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
dit is denk ik toch de voeding, kheb dr ervaring mee.. toen werkte de hele fan van de foeding niet meer.. De computer kon ongeveer 30 minuten aan blijven en dan werd de voeding te heet -> computer uit.. Maar K zou t voor de zekerheid eerst ff testen met n andere voeding voordat je n hele nieuwe koopt.. :)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

• Shunt

Shunt

Boe

ik zou eerst even kijken wat je cpu temps zijn :? vreemde conclusies die jij zo trekt

Game PC

Verwijderd

Als het nou de cpu was he?.... dan zou hij toch wel IETS doen? Uit het verhaal van de topicstarter maak ik op dat er niks meer gebeurd als de powerswitch aangeraakt wordt. Geen fans etc die draaien??

Volgens mij heeft de cpu er niks mee te maken. Ik zou zeggen, maak de voeding open, raak niks aan en zoek naar brandplekken oid. Vaak ruik je het al voor hij zelfs open is.

Verwijderd

Topicstarter
Mja mijn vorige voeding was wel totaal naar de kloten .. kwam zelfs fik uit :D. Dit keer rook ik niks ... en precies de fans liepen ook niet. Niks! Na een tijdje de computer weer opnieuw opgestart en toen deed ie het ffkes en toen weer *flits* alles uit. Nu doet ie het weer, maar voor hoelang ... Of voeding of coolers...

MB temp 33 graden
CPU temp 66.5 graden

vcore voltage 1.76
3.3 v voltage 3.18
5.0 v voltage 4.81
12.0v voltage 12.28

Verwijderd

Toch vind ik deze vraag hier niet thuishoren. Het is geen DOC vraag, maar een 'Help, mijn PC doet het niet meer. Wat nu?' vraag. Als het de koeling zou zijn, dan kun je dat eenvoudig checken door de temps uit te lezen en je kast open te zetten.

Wat het knipperende LEDje betekent kun je in je moboboekje vinden; wel handig als je dat ook even post.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.