Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camera gekocht in de winkel wel al gebruikt blijkt te zijn..

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 16:55

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik heb gisteren de Canon A40 gekocht, maar ik heb een sterk vermoeden dat de camera al een keer eerder is verkocht maar weer is teruggebracht, ik kwam namelijk achter het volgende:

-touwtje zat al in de camera
-doos was beschadigd
-batterijen ontbraken
-sticker zat niet meer op de camera maar aan de binnekant van de doos geplakt
-grote vettige vingerafdruk om de lens zelf ( |:( n00b geweest zeker)
-klok stond al ingesteld

Ze hadden mij hier niet over ingelicht dat dit het geval was, aangezien de camera uit het magazijn kwam en voor me was weggelegd heb ik er ook niet zo opgelet.

Heeft iemand trouwens ervaringen met de 'goedkoopste prijs garantie'? de camera staat namelijk op http://www.vrstudio.net voor E370,- terwijl ik bij BBC
er E395,- voor heb neergelgd(vermoedelijk zelfs een gebruikt exemplaar).

-VRStudio heeft een daadwerkelijke winkel/vestiging in A'dam,
-BCC heeft in A'dam ook een filiaal

Een van de verkopers deed moeilijk over het feit dat ze ook via internet verkopen en het dus geen concurrent is om die reden. Oftewel :Dixons en Kijkshop zijn dus ook geen concurrent van hen??? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Scighera op 20-09-2002 07:02 . Reden: niet werkende link ]

www.triathlete.nl

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

gewoon terug gaan naar die winkel en hem weer ruilen

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

misschien dat het een medewerker is geweest van de shop zelf, maarja dat hoort nog steeds niet het :) (en dan zon vingerafdruk |:()

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ruilen? ze hadden er een achter(deze) en een in de vitrine. ze zijn nogal moeilijk leverbaar namelijk

www.triathlete.nl

Verwijderd

geld terug en de advertentie meenemen naar BCC krijg je hem vermoedelijk voor de zelfde prijs >:)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Croga

The Unreasonable Man

Weer een leuke zaak voor het Burgerlijk Wetboek....

De winkel heeft bepaalde verwachtingen bij je gewekt. Ze adverteren met een prijsgarantie, begrijp ik uit je verhaal. Dat betekend dat ze ook verplicht zijn dit waar te maken. Of die andere winkel nou wel of niet via het internet verkoopt, als ze een filiaal hebben waar je het af kunt halen is het een concurent.
Daarnaast hebben ze de verwachting gewekt dat ze je een nieuw exemplaar zouden verkopen. Dit hebben ze niet gedaan. Je bent nu verplicht om ze de kans te geven dit te herstellen (door om te ruilen) binnen een "redelijk termijn", die in dit geval naar mijn mening érg kort zou moeten zijn, zeg 2 weken. Als ze dat niet kunnen, kun je de koop ontbinden, en zijn ze verplicht je je geld terug te geven. Ik zou in dat laatste geval ook écht geen genoegen nemen met een tegoedbon, want die gaan ze je gegarandeerd aansmeren onder het motto "wij geven nooit geld terug meneer".

Je zou het eigenlijk eens moeten nazoeken. Alle teksten van het Burgerlijk Wetboek staan online (maar de URL is samen met de harddisk van mijn desktopje verdwenen :/) Zoek dan op "koop overeenkomst" of iets dergelijks.

In ieder geval succes gewenst!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Drie keuzes: vervangen door een nieuwe, of het complete bedrag terug, of genoegen nemen met de gebruikte, maar dan wel €50 van de prijs af ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb ook een een mobo gehad uit de COMPUTERLAND in UTRECHT. Die nieuw zou moeten zijn, nou er zat mooi stof om de cooler heen! (Je krijg een bepaalde vorming van stof rond de processor)... En dat zat er, en maar vol bijven houden dat hij neit gebruikt was stelletje smeerlappen

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik zal kijken wat ik gedaan kan krijgen:
- geld terug is geen optie voor mij aangezien ik dit model wil hebben en deze moeilijk leverbaar is
- vervangen door een nieuwe is lastig gezien het feit dat hij slecht leverbaar is , ze heebn alleen nogeen model in de vitrine staan welke elke avond eruitwordt gehaald en samen met de andere camera's in een krat wordt gedaan
-een korting (of cf-kaartje) ga ik denk ik proberen

Ik vind gewoon dat ze het even hadden moeten zeggen tegen mijn toen ik hem kocht dat ie al een keer verkocht is geweest, ook slordig dat ze niet gecheckt hebben of die compleet was.

www.triathlete.nl

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Ohw zoals ik het nu lees heb je mijn camera , ik had hem laten vallen en beroep gedaan op het omruilrecht van 7 dagen :+ .

Nu ff serieus, ik heb daadwerkelijk een Canon A40 teruggebracht , maar dat was bij MrComputer in Amsterdam, en dat kwam omdat hij uit duitsland bleek te komen (getuyige de duitstalige handleiding die erbij zat, de eigenaar van die zaak deed erg moelijk erover en was aan het controleren of alles in die doos zat, terwijl ik het er erg netjes in had gedaan kwakte hij het papierspul er lukraak weer in met de woorden "dat kan ik zo toch niet verkopen" :? yeah right, mnoet je er vooral zo mee omgaan Gijsbert :(

Anywayz ik heb daar ook gezegd dat ze me voor moeten hadden lichten dat het uit duitsland afkomstige produkten zijn, en er tijdens garantie bij Canon erg moeilijk over gedaan kan worden omdat het niet uit nederland komt.

Ik ben toen naar BCC gegaan en heb hem daar voor €399 besteld, 3 weken later wassie er dan ook en ik ben er heel tevreden mee .Mijn advies luidt ook, mocht die foto-teller op 250+ staan, retourneren en een nieuwe eisen ....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Er is een verschil tussen 'prijsgarantie' en 'laagste prijsgarantie'.
Prijsgarantie = ondanks dat we ms ietsie duurder zijn leveren we waar voor uw geld.. dus meer service, gratis bezorgen, cursus erbij, uitleg etc.
Laagste prijsgarantie = wij zijn goedkoper, maar doen daar natuurlijk wel heel moeilijk over, met een kante of 10 voorwaarden en uitzonderingen.

Dus tis net de vraag welke ze gebruiken :P
Ik zou een nieuwe camera gaan vragen als het je niet bevalt. Klinkt stom, maar stampij maken in een winkel werkt meestal wel, dan willen ze snel van je af zijn. Vooral als het druk is :D
Iig, of je dat verschil terug krijgt weet ik niet.. ms de helft van het verschil ofzo.. of idd tegoedbon.. ook goed toch? Kun je later weer geheugenchippie van halen ofzo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik werk zelf bij BCC in Den Haag.

ff wat advies...Ga terug met die lager prijs eis daarbij ook die 25% extra korting (heb ik een keer bij mijn baas gedaan met de prophetview 720 van 599,- voor 449,- die 25% erbij).
Elke winkel zolang die fysiek is telt mee dus ook in friesland ofzow (mijn monitor was bij norrod namelijk veel goedkoper).
Zeg tevens deze is gebruikt en ik wil een nieuwe, maar voorlopig todat die er niet is dat je deze gebruikt.
Vraag dan daar weer een extra korting voor en als hij zegt van : Ja daar doen wij niet aan. dan bel je het het call-center even.
020-6584400

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Vind BCC van de dozenschuivers een van de minder erge normaliter.. wel redelijk tevreden over :) Mooi prijs babbelen altijd :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb zelf laatst ook een draagbare cdspeler gehaald bij BCC en die dood was ook dik beschadigt en de verkoper zij dat hij niet gebruikt was etc... de speler zag er zelf nog goed uit id... bcc is niet echt super duur maar wel rommelig volgens mij....

• tymiek

tymiek

Je moet eens weten wat je voor elkaar kan krijgen als je goed kan babbelen.
Zeker als je er zelf werkt >:)
Maar stampij maken in de winkel wil ook altijd wel helpen en bellen naar het hoofdkantoor....geven je altijd gelijk.

• tymiek

tymiek

_MaLa_ schreef op 20 september 2002 @ 10:50:
ik heb zelf laatst ook een draagbare cdspeler gehaald bij BCC en die dood was ook dik beschadigt en de verkoper zij dat hij niet gebruikt was etc... de speler zag er zelf nog goed uit id... bcc is niet echt super duur maar wel rommelig volgens mij....
Vaak moet je dat van je baas zeggen. ( ik zeg het altijd eerlijk tegen klanten).
Gewoon schijt aan hebben er zijn meestel 2 of 3 goede die daar werken en die moet je vinden.
Jammer dat jullie niet in den haag wonen, had ik jullie kunnen helpen...

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

tymiek schreef op 20 september 2002 @ 10:45:

ff wat advies...Ga terug met die lager prijs eis daarbij ook die 25% extra korting (heb ik een keer bij mijn baas gedaan met de prophetview 720 van 599,- voor 449,- die 25% erbij).
Elke winkel zolang die fysiek is telt mee dus ook in friesland ofzow (mijn monitor was bij norrod namelijk veel goedkoper).
Zeg tevens deze is gebruikt en ik wil een nieuwe, maar voorlopig todat die er niet is dat je deze gebruikt.
Vraag dan daar weer een extra korting voor en als hij zegt van : Ja daar doen wij niet aan. dan bel je het het call-center even.
020-6584400
Ja daar ovebluf je wel iemand mee ghehehehe

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

tymiek schreef op 20 september 2002 @ 10:45:

020-6584400

We moeten eigenlijk een database maken van welke tweaker waar werkt, krijgen we meer van dit soort adviezen ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• tymiek

tymiek

athlonkmf schreef op 20 september 2002 @ 11:10:

[...]

We moeten eigenlijk een database maken van welke tweaker waar werkt, krijgen we meer van dit soort adviezen ;)
Is wel een goed idee...iemand zin daarin.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
tymiek schreef op 20 september 2002 @ 11:14:
[...]

Is wel een goed idee...iemand zin daarin.
Als iemand mij NT/win2k hosting kan aanbieden wil ik wel even wat maken.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
na post 10 ben ik naar BCC geweest:

-Camera is omgeruild voor het exxemplaar uit de vitrine waar de beschermsticker nog op het display zat
-ik heb 26 euro teruggekregen (zijn die 25% dus vergeten)
-hele operatie duurde 30+ minuten, opvallend+ gedurenden dat halfuur was ik de enigste klant, ik zie er trouwens nooit zoveel daar zo
-geen extra korting gehad, ik ben nl niet z'n type dat flink kabel gaat maken (helaas)

Ik heb trouwens maar even gewacht met solliciteren bij dat filiaal, leek me na dit gedoe niet echt verstandig.

in ieder geval bedankt voor jullie adviesen ;) weet ik dan weer voor de volgende keer...

:P die database lijkt me trouwens een goed idee, ik heb helaas geen nt/2k host hierzo

www.triathlete.nl

Verwijderd

Probeer even contact op te nemen met de Consumentenbond...

Kun je misschien een verhaal over je ervaring in een blad laten plaatsen...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:19:
Probeer even contact op te nemen met de Consumentenbond...

Kun je misschien een verhaal over je ervaring in een blad laten plaatsen...
Ik maak website voor consumentenbond ;) Kan het wel even via het CMS in de site gooien ;)

Maar ff serieus, je hebt ergen een onderdeeltje vragen en klagen, kijk daar maar eens.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
hmm, ik weet eigenlijk niet of ik positief of negatief ben over de gang van zaken, het ligt er ergens tussen in

www.triathlete.nl

Verwijderd

iets minder denigrerend mag ook wel :{ niet meer doen graag, er lopen mensen rond die het niet zo tof vinden als je het op deze manier gebruikt. en terecht

[ Voor 0% gewijzigd door LuNaTiC op 21-09-2002 17:27 ]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Scighera schreef op 20 september 2002 @ 05:12:
Heeft iemand trouwens ervaringen met de 'goedkoopste prijs garantie'? de camera staat namelijk op http://www.vrstudio.net voor E370,- terwijl ik bij BBC
er E395,- voor heb neergelgd(vermoedelijk zelfs een gebruikt exemplaar).

-VRStudio heeft een daadwerkelijke winkel/vestiging in A'dam,
-BCC heeft in A'dam ook een filiaal

Een van de verkopers deed moeilijk over het feit dat ze ook via internet verkopen en het dus geen concurrent is om die reden. Oftewel :Dixons en Kijkshop zijn dus ook geen concurrent van hen??? 8)7
De BCC daar hebben we het probleem al... Gekke mensen daaro. Ik heb laatst met hun ook een issue gehad over hun laagste prijsgarantie. Er zitten amper voorwaarden aan, behalve dat de winkel waar je hem voor een lagere prijs hebt gezien ook een fysieke winkel moet zijn (en dus niet de internetprijs van die winkel). Dus in dat opzicht moeten ze jou dus het verschil en 25% daarover terugbetalen sim-pel. Lijkt mij dan ;) Bij mij ging het als volgt:

Ik: "Ja hallo, ik wil die printer kopen (60 euro), maar ik zie hem net bij de winkel naast jullie voor 5 euro goedkoper staan, met laagste prijs garantie krijg ik hem dus voor 6,25 euro goedkoper?"
Hij: "Ja, dat geldt alleen na aankoop van de printer"
Ik: "Oke, dan koop ik hem nu voor 60 euro, loop ik een rondje, kom ik terug en krijg ik alsnog 6,25 euro terug ivm de laagste prijsgarantie"
Hij: "Nee, want ik bied hem nu niet meer aan voor 60 euro, u kan hem alleen meenemen voor 55 euro, en dus is er geen laagste prijs meer bij de winkel naast ons".
Ik: "Maar op het prijskaartje staat toch nog echt 60 euro, dus laat ik de printer wel door mijn vriendin kopen, en krijgt zij 6,25 euro ivm laagste prijsgarantie"
Hij: "Meneer, ik doe geen zaken meer"
En loopt ie weg 8)7

En waarschijnlijk is je camera al een keer door die mensen van BCC zelf 'getest'. Gewoon om mee te spelen ofzo, doen ze daar wel vaker... :Z

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Kan ik ook de BCC binnenlopen met een printje van een prijslijst van MyCom en dan dezelfde prijs eisen?

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 18-02-2004 10:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

beschuitfluiter schreef op 18 februari 2004 @ 09:53:
Kan ik ook de BCC binnenlopen met een printje van een prijslijst van MyCom en dan dezelfde prijs eisen?
hmm, een kick na 2 jr?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:08

SilencerNL

No remorse

Volgens mij heeft hier iemand niet naar de datum gekeken van de laatste post :X

Don't dream your life, live your dreams!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

beschuitfluiter schreef op 18 februari 2004 @ 09:53:
Als je dan een oud topic kickt kijk dan iig naar de laatste reply:
Er zitten amper voorwaarden aan, behalve dat de winkel waar je hem voor een lagere prijs hebt gezien ook een fysieke winkel moet zijn (en dus niet de internetprijs van die winkel).
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

K thnx Spider, aangezien MyCom ook winkels heeft, zal het geen probleem zijn dus...?

En de mensen die meteen klagen dat ik kick; ik had ook een nieuw topic kunnen openen, maar had deze gevonden in de search en vond dat mijn vraag hier wel bij aansloot ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

beschuitfluiter schreef op 18 februari 2004 @ 10:59:
K thnx Spider, aangezien MyCom ook winkels heeft, zal het geen probleem zijn dus...?

En de mensen die meteen klagen dat ik kick; ik had ook een nieuw topic kunnen openen, maar had deze gevonden in de search en vond dat mijn vraag hier wel bij aansloot ;)
offtopic:
Maar om nu direkt twee oude topics te kicken? Dan kun je denk ik toch beter een nieuw topic aanmaken

Signatures zijn voor boomers.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

beschuitfluiter schreef op 18 februari 2004 @ 10:59:

als het de mycom winkel prijs is dan moet het lukken ja :) vergelijken met de internetprijs van mycom, doen ze moeilijker over ;) gewoon heengaan met de folder van de mycom onder je arm dus! :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

ik zou hem terug geven en een nieuwe willen, of je geld terug.
Want als ie al keer is gebruikt zullen ze hem niet voor nix terug brengen.

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:14
Nog maar de vraag of je de laagste prijs krijgt, ik wilde bij BCC in hilversum een yamaha dvd speler kopen die ik bij stassen in Venlo €100,- goedkoper had gezien. (prijslijst van internet, dat wel).

De smoes van de heren bij BCC: "ja maar mijnheer dat is buiten de regio" en "ja maar dat is een geprinte prijslijst"

Fijne winkel :r

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mooiste kick van het jaar... :O

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.