Toon posts:

poorten blokkeren in speedtouch ADSL modem mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat ik op 17/09/2002 een upload had van bijna 3 gigabyte bij m`n ADSL verbruik specificatie. Dit is wel erg veel. Er zit nog iemand aangesloten bij me thuis op het netwerk, misschien draait ie kazaa ofzo en laat het de hele dag aan staan.

Nu is m`n vraag kan ik de KaZaa poort blokkeren ofzo? Of wie weet nog een oplossing om het upload-verkeer te beperken? Het gaat dus om een andere pc die via een switch is aangesloten. Het ADSL modem hangt aan de uplink poort van de switch

Verwijderd

Heelaas gaat dit niet goedkoop lukken, ik heb zelf wel eens een soort gelijke vraag gesteld, hierbij ging het er om om de bandbrete van kazaa(en andere progies) te beperken, zodat kazaa niet mijn hele bandbreede op slurpte maar ergens op 10/15 kb/s blijft hangen, zodat ik nogwel normaal kan surfen, gamen & uplaoden.
Een hardware matige router is de uitkomst waarbij jeen vaste maximale bandbrete per poort kan instellen.
Cisco verkoop die troep en lucent volgenms mij ook, maar is erggggggg duur.
Er zit niks anders op om:
-Of de poort van KazAa dichtte gooien, of
-Je mede gebruiker eens te vragen op zijn uploads te beperken
-Lekker zelf alle band breede te gebruiken en zijn utp, los te koppen en >:)

Mischien heeft hij geen kazaa lite maar gewone kazaa, die gebruikt nammelijk je cpu om "dingen" uit te rekenen, waarbij de bewerkte data steeds terug wordt gestuurt.
Dit zou de enorme uplaod kunnen veroorzaken (wat voor abbo heb je? dit is meer upload dan maximaal met een standaard abbo gehaald kan worden)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Kan je niet gewoon een firewall op die andere pc zetten en daarmee al het uitgaande verkeer van Kazaa blocken?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Je modem tweaken naar versie 426 of 721. Dan zit er een firewall in je modem.
Er zijn diverse topics hier op GoT over het tweaken van je ADSL modem.

http://www.hroling.nl