[56k] Werkt NL modem in Belgie?

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb vandaag een ouwe E-Tech PC56RVP ISA 56k6 modem in de PC van mijn pa ingebouwd. Hij woont in Belgie, alwaar ze een iets andere telefoonkabel hebben en een andere kiestoon. De modem werkt iig gewoon, ik heb hem hier in Nederland getest. Installatie van het ding gaat ook perfect onder XP Pro, hij herkent en installeert hem vanzelf. Als ik echter wil inbellen geeft hij aan: "geen kiestoon". Op zich niet vreemd, omdat ze daaro een andere kiestoon hebben dan hier. Wat moet ik nu? Werkt deze NL modem gewoon niet in Belgie of is er iets van een instelling die gewijzigd kan worden of zo? Of ligt het aan de kabel? (Die heb ik ff uit zijn Belgacom vaste telefoon getrokken)

P.S. Ik moest gokken tussen hardware overig en internet & telefonie, kheb dus voor de laatste gekozen. Correct? ;)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
GoldieLox schreef op 20 september 2002 @ 00:23:
P.S. Ik moest gokken tussen hardware overig en internet & telefonie, kheb dus voor de laatste gekozen. Correct? ;)
Goed gekozen hoor. ;)

Volgens mij zijn de telefoon specificaties in nederland en belgie verder wel gelijk dus technisch zou het moeten werken.

Je zou het kunnen testen door "Wachten op kiestoon" bij de modemopties uit te zetten, op dat moment gaat hij namelijk gelijk kiezen.

Verwijderd

GoldieLox schreef op 20 september 2002 @ 00:23:
Ik heb vandaag een ouwe E-Tech PC56RVP ISA 56k6 modem in de PC van mijn pa ingebouwd. Hij woont in Belgie, alwaar ze een iets andere telefoonkabel hebben en een andere kiestoon. De modem werkt iig gewoon, ik heb hem hier in Nederland getest. Installatie van het ding gaat ook perfect onder XP Pro, hij herkent en installeert hem vanzelf. Als ik echter wil inbellen geeft hij aan: "geen kiestoon". Op zich niet vreemd, omdat ze daaro een andere kiestoon hebben dan hier. Wat moet ik nu? Werkt deze NL modem gewoon niet in Belgie of is er iets van een instelling die gewijzigd kan worden of zo? Of ligt het aan de kabel? (Die heb ik ff uit zijn Belgacom vaste telefoon getrokken)

Tot aan de uithoeken van Belgie kun je internetten via de KABEL.....en dan ga jij lopen tobben met een TELEFOONMODEM.......
Laat maar.... :(

Verwijderd

Haha, kabel is echt wel een betere oplossing dan modem. En ja een modem die in NL gemaakt is werkt ook in Nederland. Dus GAS!! >:)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mocht je de dialtone detectie niet uit kunnen zetten in windows dan kun je het extra commando X3 sturen. (X3=No wait for dial tone. Busy recognized.)
Staandaard staat een modem op X4 (X4=Wait for dial tone. Busy recognized. )
'kweet niet of je er in windows AT voor moet zetten... (dan word het ATX3).
Het modem gaat dan bellen zonder te kijken of er een dialtone is.
Dus gaat hij ook bellen als je er geen lijn in prikt... :)

Alles kan stuk.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:53:
Haha, kabel is echt wel een betere oplossing dan modem. En ja een modem die in NL gemaakt is werkt ook in Nederland. Dus GAS!! >:)
Natuurlijk werkt een Nederlandse modem in Nederland. Daar gaat het ook niet om. Mijn vraag niet helemaal goed gelezen? |:(

Voor de rest; bedankt, dat "wait for dialtone" uitzetten is een goeie tip, zal ik eens uitproberen.

En natuurlijk is kabel hardstikke relaxt, zelf heb ik ook ADSL, maar mijn pa haalt alleen maar 2x in de week zijn e-mail binnen, dus is kabel echt overkill.
Oud modempie erin, gratis abbootje en klaar... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
Het kan overal eigenlijk er is 1 standaart voor modem via telefonie en die is toch overal ongeveer het zelfde de een heeft een dail tone de ander niet maar veel verschil mag er niet zijn gaat toch allemaal om de zelfde modulatie die er over heen gaat ongeveer 40 Khz d8 ik.

hij zouw het denk ik ook gewoon overal moeten doen tenzij de belgen over een andere freq berijk praten :)
Pagina: 1