Toon posts:

Mijn pc wil niet draaien op 1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een systeem gekocht: een amd athlon xp 1800+

zodra ik de frontbus instel op 133 MHz loopt de compu vast op een
willekeurig moment.
als ik de frontbus instel op 100 MHz loopt de proc op 1150 loopt de compu
niet vast, de koeling is een gewone athlon koeling en een extra koeling in
de back van de kast.
de mobo is een eagletech A30LR en het geheugen moet ook kunnen lopen op
133MHz frontbus.

hij is niet overgeklokt, de bios is een keer geflashed voor gebruik onder winXP.

Verwijderd

temp :?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij blijft mooi op 37 proc en 24 case dus dat is het niet

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 00:58:
nee hij blijft mooi op 37 proc en 24 case dus dat is het niet
Genoeg voltage,
bios update...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een AthlonXP 1600+ en een MSI K7T 266 PRO2.
Ik heb het probleem toen opgelost door DDR voltage op 2.7 te zetten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er kunnen zoveel oorzaken zijn..
Check eens de hangen en opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
[qoute]Ik heb het probleem toen opgelost door DDR voltage op 2.7 te zetten.[/qoute]

Ik kan mijn voltage niet veranderen in de bios. hij staat op het moment op 1.77 dus wat kan ik doen????

waarvoor dank

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
check search voor dit probleem er zijn zoveel de zelfde problemen gesteld die met die fsp 133 te maken hebben,... :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

geheugen kan ook ruk zijn...
of je voeding...
post je voltages eenz

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gekeken maar ik kom problemen tegen van het kan aan de grafische kaart liggen maar ik heb er een andere geprobeerd en daar ligt het niet aan. ik heb een voeding met 350 Watt dus dat kan het ook niet zijn

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------------
QOUTE
of je voeding...
post je voltages eenz
--------------------------------------------------------------------------------------

Ik had mijn voltage al gepost ik kan mijn voltage neit instellenb in de bios ik heb dus als voeding een 230 V 350W en in de bios is mijn voltage 1.77 hoop dat je een oplossing weet

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik denk dat hij het over de voltages van je voeding heeft zoals je 3, 5 en 12 volt lijk, als die namelijk meer dan 5% afwijken kan dat op een te zwakke voeding duiden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen afwijking hij blijft netjes rond de 12.2 volt dus ik weet het echt niet meer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 11:28:
QOUTE
of je voeding...
post je voltages eenz
Offtopic: quoten kun je via dit knopje doen of gewoon met de tags [ quote ] en [ /quote ] (zonder spaties uiteraard en let wel op typo's: qoute != quote) :)

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic: quoten kun je via dit knopje doen of gewoon met de tags [ quote ] en [ /quote ] (zonder spaties uiteraard en let wel op typo's: qoute != quote)
dank u

• Shunt
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

zoek op je mobo voor een 133 mhz jumper je probeert nu de mem controller te overclokken |:( dam zeg je heb niet voor niets zon boekje bij je mobo ZOEKEN

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 11:41:
ik heb geen afwijking hij blijft netjes rond de 12.2 volt dus ik weet het echt niet meer
En bij de 3 en 5 volt lijn wat heb je daar? Die zijn tegenwoordig namelijk veel belangrijker.

Verwijderd

Je moet gewoon een beetje klooien in je BIOS: kijk in het boekie of je de clock van je geheugen apart in kunt stellen enz. enz.
Ik had een soort gelijk probleem met een Epox bord.
Ik kreeg toen piepjes (geheugen probleem).

Zoek de eventuele jumper-setting van je moederbord op.
succes

Verwijderd

Topicstarter
ik ga thuis effe kijken naar mijn jumpers.
Door Shunt - Friday 20 September 2002 11:45

zoek op je mobo voor een 133 mhz jumper je probeert nu de mem controller te overclokken dam zeg je heb niet voor niets zon boekje bij je mobo ZOEKEN
ik zal effe gaan kijken thnxs!!!

• Shunt

Shunt

Boe

en ??? als je het heb opgelost zouden wij dat graag weten :P

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Door Shunt - Friday 20 September 2002 16:48
en ??? als je het heb opgelost zouden wij dat graag weten
ik was op school ik kijk vanavond effe en dan post ik vanacht of dat de oplossing was

• Shunt

Shunt

Boe

:P ok dan btw heb je niets nuttigers te doen op school dan gotten :D

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Door Shunt - Friday 20 September 2002 11:45
zoek op je mobo voor een 133 mhz jumper je probeert nu de mem controller te overclokken dam zeg je heb niet voor niets zon boekje bij je mobo ZOEKEN
The mainboard supports front-side bus speed of 200/266 MHz

dus dat was het ook niet en ik heb geen jumper instelling verkeerd dus??????

• Shunt

Shunt

Boe

erm dit moet je nog steeds instellen hoor :P ik denk dat je hem niet heelmaal snapt
je moet dus nogsteeds instellen dat het een amd xp is
btw zit er al een nieuwe beos in ?
kijk eens naar een optie in boekje iets als duron suport en athlon suport
en kijk eens in de bios of je niet gewoon de divider verkeerd heb staan
dus kijk het hele boekje nog eens door

Game PC

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:59:
[...]

The mainboard supports front-side bus speed of 200/266 MHz

dus dat was het ook niet en ik heb geen jumper instelling verkeerd dus??????

Dat kan het dus wel zijn.

Het is 100 Mhz DDR of 133 MHz DDR .. ook wel 200 of 266 genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een tip van een bedrijf nieuwe koelpasta op mijn processor gedaan nu draait hij nog niet op 1800+ maar ik kan in ieder geval al de kast weer dicht doen zonder dat de computer telkens vastloopt. dsu het heeft iets geholpen maar het werkt nog niet op

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022

Du0

staat je fsb wel gejumperd naar 133 of staat nog steeds op standaard(100mhz meestal)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Duidelijk een ECS K7S5A als ik het zo zie.
Voeding is al uitgesloten, ik draai 2 van die dingen met een Astec 200W voeding, waarom zou een 350W het dan niet doen?
CPU lijkt me ook in orde, waarom wel op 100 en niet op 133MHz, die CPU is gewoon goed.

Waar jou probleem zit is die chipsetcooler. Als het goed is, heb je een koperkleurig koelribje op je moederbord zitten met de opdruk PC266. Als je hier aan begint te wrikken, zal je zien dat ie niet echt vast zit. Komt omdat ie met dubbelzijdige tape is vastgeplakt

Wat je moet doen is die chipsetcooler erafroppen, goed schoonmaken, chipset blijft als het goed is schoon (kwam bij mij geen rommel op te zitten iig). Vervolgens doe je een drup koelpasta op de chipset en doe je in elke hoek van de chipset een klein drupje secondelijm (liefst een die tegen hoge temperaturen kan en niet al teveel nodig heeft om te blijven plakken, zelf gebruik ik altijd industrielijm (KS VielZweck-Kleber)). koelrib die je helemaal schoon hebt gemaakt en ontdaan van plakresten (of een andere die je nog over had) erop drukken, ff stevig aandrukken en na een minuut kan jij weer computeren op 133MHz FSB :)

Verwijderd

Ik blijf het erop houden, dat je je geheugen aan het overklokken bent, en/of je pci.

Bij veel mobo's kun je namelijk de FSB met jumpers instellen (100 DDR = 200 , 133 DDR = 266 :))
EN
In de bios kun je de fsb, DRAM-clock apart instellen. (bij mij wel in elk geval)
Dus als je goed uit gaat vogelen hoe alles moet staan, komt het denk ik wel goed.
succes
/
welk geheugen heb je btw?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 09:25 . Reden: asking mem-spec ]

Verwijderd

Topicstarter
welk geheugen heb je btw?
ik heb 256 sdr geheugen!!

ik heb vandaag 256 ddr geheugen besteld kijken of dat werkt dus

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zowel twee sloten voor sdr als twee sloten voor ddr dus ik kan het allicht proberen!!!

• Shunt

Shunt

Boe

|:( nu wor het duidelijk
als jij sdr op die snelhijd wil laten lopen op 2x 133 mhz ben je een beetje nutteloos bezig :D
ik durf te wedden dat je met ddr gewoon op 1800 kan draaien :

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
ohhh ik heb het aan mijn computerlevernacier gevraagt en die zegt dat alles met elkaar kan communiceren!!! ik heb ze toen hij het niet deed opgebeld en vertelt wat er aan de hand was hun antwoord was :"dan moet je win 2000 opnieuw installeren" ik zei daar kan het niet aanliggen maar ja ik hoop dat het probleem dan is opgelost

• Shunt

Shunt

Boe

erm welke mongool heb jij aan de telefoon gehad |:( hoe de fuck kan jij hardware data veranderen door middel van je os te instaleren |:(

Game PC

• _JGC_
Al geprobeerd wat ik gepost heb? Je kunt nml wel tig andere soorten CPUs, voedingen en geheugen kopen, maar daar kom je er gewoon niet mee.

• Shunt

Shunt

Boe

o nee sdr loopt nu eenmaal niet zo goed op 2x 133 mhz ;)
stop er maar ens een lekker stripje ddr in en kijk eens wat er dan gebeurt

Game PC

• _JGC_
Dat bord zal wel niet voor nix ook SDRAM en DDR slots hebben. Ik kan het weten, heb net mn 7e bord van dat type in een kast gebouwd. En dat van 2x133MHz is onzin, dat SDRAM loopt gewoon op 133MHz.
Het enige probleem bij dit bord is dat je er goed geheugen ingooit. Als je er slecht geheugen ingooit, geeft ie niet bovengenoemde problemen, maar start ie gewoon helemaal niet op. geen piep, geen crash, noppes.

Verwijderd

ik had hetzelfde met een 1900+
bij mij was de voeding niet stabiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn DDR geheugen als het goed is donderdag of vrijdag als dat de oplossing is laat ik het jullie allemaal met plezier weten

jullie horen nog van mij!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ddr geheugen gekregen ik heb mijn FSB ingesteld op 133/133MHz ne hij draait nu op 1800+ ik heb de computer nu 15 minuten aan en bij sdr geheugen was hij normaal al vastgelopen.

De Oplossing was Dus DDR geheugen erin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Allemaal bedankt voor jullie hulp!!!!!

• Shunt

Shunt

Boe

wat zij ik nu :D
allemaal eigewijsjes hier :D ;)

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 26 september 2002 @ 18:04:
wat zij ik nu :D
allemaal eigewijsjes hier :D ;)
Wie kwam er hier op: "geheugen" >:) :) ;)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 16:59:
Ik heb mijn ddr geheugen gekregen ik heb mijn FSB ingesteld op 133/133MHz ne hij draait nu op 1800+ ik heb de computer nu 15 minuten aan en bij sdr geheugen was hij normaal al vastgelopen.

De Oplossing was Dus DDR geheugen erin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Allemaal bedankt voor jullie hulp!!!!!
Nee; je geheugen was brak.

if broken it is, fix it you should

• Shunt

Shunt

Boe

erm en dat kan jij van een afstand zien WOW _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
hulde aan de guru :P
dam zeg |:( hij heeft alles ge probeert en het werkt in eens wel met ddr :? DUUUH simpel ik denk dat dat mobo de proc samen met sdr gewoon niet aan kon ;)

Game PC

Verwijderd

_JGC_ schreef op 25 september 2002 @ 15:19:
Al geprobeerd wat ik gepost heb? Je kunt nml wel tig andere soorten CPUs, voedingen en geheugen kopen, maar daar kom je er gewoon niet mee.
Dit probleem had ik met mijn Shuttle AK35GT2R... heeeeeel klein chipset koelertje met dubbelzijdig tape vast... Hij draaide prima op 100 Mhz. en niet op 133.. Ik heb dat mobo toen gewoon terug gestuurd. Nu heb ik een nieuwe en voor de zekerheid maar dat koelertje erafgehaald, alles netjes schoongemaakt,... koelprut erop en een mooie Zalman northbridge koeler erop... stil en werkt als een tierelier..

• Shunt

Shunt

Boe

woops verkeerde knop

Game PC

Pagina: 1