Toon posts:

photoshop - opacity gif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd bij de instellingen van save for web ,maar krijg het volgende niet voor elkaar

zoals je op tweakers ziet als je bv over meuktracker heengaat klapt het menu uit..de afbeelding waarop de menu-opties staan schijnt iets door..

hoe krijg ik en photoshop me afbeelding zo gesaved dat ik dit effect krijgt

bv als ik me afbeelding in een layer gooi en dat hij dan de onderliggende tekst iets laat zien.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Kun je beter in de source van tweakers.net kijken. Heeft niet echt met Photoshop te maken (als ik begrijp wat je bedoeld).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
hmm..maar kan je een afbeelding in photoshop dan niet met bv opacity 50 saven?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Nou, je kan bijvoorbeeld met dhtml de 'alpha' van een plaatje instellen, bij bijvoorbeeld 80 zie je 80 procent van het plaatje en 20 procent van wat er onder ligt (als het dus een div (layer) beaamt).

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:52:
hmm..maar kan je een afbeelding in photoshop dan niet met bv opacity 50 saven?
Nope.. of je zou um als png moeten saven.. well.. dat wordt klote door browsers ondersteunt en weet eigenlijk niet in hoeverre Pshop PNG-ig is :)

Maar het is gewoon een optie voor een layer die niet in alle browsers werkt. Maar ok, staat leuk. Dus ik zou even in de HTML source loeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Je kan het proberen met layers en CSS.. (Style Sheets dus)
daarzitten een anntal functies in om plaatjes/layers de zichtbaarheid in te stellen.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Een andere truc die je zou kunnen toepassen is het maken van een plaatje met een grid , ala het raster van Photoshop wat je ziet als er een transparante achtergrond is. De witte vierkantjes laat je transparant, de grijze geef je een kleur. Daarmee kan je ook een heel eind transparantie suggereren.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.3po.nl/images/balk666666.gif

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Je moet het plaatje gewoon saven in PS, en dan style="filter:alpha(opacity=50);" voor IE
en style="-moz-opacity:0.5;" voor NS

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Jah semi-transparante png's zullen alleen met mozilla gaan werken. Die ondersteund dat prima. Maar met IE is het echt een ramp, hopelijk wordt dat gefixt in 7.0.

Je zult toch echt met DHTML moeten gaan werken.
Pagina: 1