Philips DVDRW228K - Dual layer compatible?

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hoe zit het nu precies, heeft een lege DVD+R 2 lagen? En zijn er DVD+R's met 2 schrijf kanten?

Zo ja, kan ik met de Philips DVDRW228K zowel op single layer (1x 4,7 GB) branden als dual layer (2x 4,7 GB)?

Stel, Ik heb 6,88 GB wat op een DVD+R moet, is het beter om de data te verdelen over 2 zijdes? Of kan ik hier beter de layer techniek gebruiken op 1 zijde, zodat de andere zijde onbedrukt blijft?

Ik neem aan dat Single Layer (4,7 GB) is en Dual Layer (2x 4,7GB), of zie ik dit verkeerd?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Voorlopig zal het volgens mij nog wel even wachten zijn op de eerste Dual Layerbranders. De Philips kan het niet (helaas). Maximaal een zijde. Zodra de eerste Dual Layerbranders er zijn zal er vast wel een nieuwe brandsnelheid worden geintroduceerd die dat allemaal duidelijk maakt :).

• pSycho-Y2K
Ai! Dat had ik niet verwacht.

Wat ik zo raar vind is dat ik hier niets over gelezen heb (branden van layers e.d.).

Zijn er wel lege DVD+R's met 2 bedrukbare zijdes?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 10:49
Ik weet niet of er al DVD+R's zijn met 2 zijdes, maar die komen wel.

Branden op 2 layers is technisch niet eenvoudig. Ik denk dat het wel nooit zal komen. Eerder zullen de toekomstige opvolgens (zoals Blue Ray) uitkomen.

Maar aangezien DVD nu pas echt ingeburgerd is en de DVD schrijvers (stand alone) dat nog niet zijn zal de DVD standaard nog wel een paar jaar blijven. Niet zo lang als VHS, maar mensen blijven niet kopen. Een in het decennium komt er een nieuwe standaard.

Tot ik mijn eerste DVD speler kocht (sony 5x met hollywood plus) had niemand nog een DVD speler, maar ik wist dat iedereen binnen een paar jaar DVD zou hebben.
Dit was in 2000. Het heeft ff geduurd, maar nu heeft pakweg iedereen er een.

Coïtus ergo sum

• pSycho-Y2K
Mja, ik denk dat ik een beetje technisch te ver denk.

Ik had echt ged8 dat dit standaard was voor de branders (dual layer write support).
Hmmm, echt jammer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Dual layer kan je idd nog niet fikken (DVD-9). Single layer kan wel, 4.7Gb (DVD-5)

Dual sided single layer kan wel, dan houd je dus idd 9.4Gb op een DVD.
Maar heb je wel beide kanten nodig..

Trouwens, die dingen zijn nieteens zo gek duur, je hebt alleen geen plek om je info op te schijven wat er nu op t cdtje staat

www.opussupplies.nl die heeft iig dual-sided DVD-R dvd's..
DVD+R zie ik ff niet dubbelzijdig..
maar 't schijnt (ben benieuwd) dat een philips DVD+R ook DVD-R wil fikken (onofficieel)
tenminste, dat heb ik meerdere malen gelezen...

• pSycho-Y2K
DJSmiley schreef op 20 september 2002 @ 00:32:
...

maar 't schijnt (ben benieuwd) dat een philips DVD+R ook DVD-R wil fikken (onofficieel)
tenminste, dat heb ik meerdere malen gelezen...
Kan je hier meer over vertellen??
Pagina: 1