3x Beep AMIBIOS

Pagina: 1
Acties:

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Na installeren, opnieuw opstarten of na herstarten na BIOS. valt het beeld uit en geeft de computer 3 bleeps van zelfde lengte, dan lange stilte en dan opnieuw. Op mijn MSI KT3 Ultra2 (6380 v1.0) (VIA KT333 chipset) zit een D-bracket. dat is dmv 4 leds een code weergeven wat de fout is. De fout die hij dan aangeeft is: "Memmory Detection Test - Testing onboard memory size. The D Led will hang if the memory module is damaged or not installed properly"
Na Reset start ie weer gewoon op. Na een gewone herstart gaat de PC ook zonder kreunen verder. Wat is hier t probleem. Er zit een 256 MB DDR 333mhz Dimm in.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

test eens met een memorytest proggie.
www.simmtester.com heeft er wel een

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Dus bij een koude start geeft ie de error ???
Mischien niet genoeg voltage....

• mkampstra
nee bij een warme start. gaat ie in de fout. Maar een normale warme start vanuit WinXPpro geeft geen probleem, maar na installatie van programma/Drivers wel. Of zodra ik uit de BIOS kom.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SnicK_v_r

Zero

misschien dat het helpt als je je geheugen settings iets minder agressief zet

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• mkampstra
dat staat allemaal op auto heb ik niets aan veranderd alleen dat ie werkt op 333mhz

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SnicK_v_r

Zero

Wat voor geheugen is het
misschien is het wel brak geheugen, dan moet je ff een geheugen test doen

Het lijk er namelijk op dat je geheugen niet helemaal fatsoenlijk werkt, dit kan door verkeerde instellingen, maar ook door brak geheugen

Wat je ook nog ff kunt doen, het geheugen op de minst agressieve manier instellen en kijken wat die dan doet, maar run zeker ook ff een geheugentest, om te kijken of het geen brak geheugen is

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Pagina: 1