Toon posts:

NIC niet op 100Mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn probleem,.,
ik heb een 3com 8 poorts switch 100Mbps ik heb overal 10/100 nic`s inzitten alleen bij 1 nic blijft het lampj eop 10 stan ipv 100.. hoe zit dat het gaat om een "oude 3 com kaart'

3com fast etherlink 10/100 3c595-tx de rest wil wel allemaal het OS is win 98 waarop hij het niet doet.

de rest wel en draait XP.. ??

wie helpt mij verder...

Verwijderd

staat je kaart op automatisch? probeer hem anders ff handmatig naar 100mbps full duplex te zetten

Verwijderd

Topicstarter
die instelling kan ik dus niet vinden :?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:18:
die instelling kan ik dus niet vinden :?
eigenschappen van de netwerkkaart of van het netwerk, weet het zo ook niet meer.. mare je krijgt van die mooie veldjes met mogelijkheden gewoon rustig alles doorlopen

Verwijderd

dat doe je in xp, ga naar configuratiescherm -> netwerk -> selecteer je adapter -> tabblad geavanceerd

Verwijderd

Topicstarter
maar het probleem is die nic zit in mijn koffer en daar staat 98 op :) en daar kan ik die instelling niet vinden :)

Verwijderd

dan kijk je niet goed >:)

Verwijderd

Topicstarter
dan mag jij me vertellen waar het staat...

Verwijderd

als je naar de eigenschappen van je nic gaat
is er een tabblad geavanceerd? zo ja loop dan de waarden eens af. linkspeed/duplex mode zoiets

Verwijderd

Topicstarter
kan kiezen uit
adapter pci bus nr
adapter pci bus slot nr
busmaster

overal kan ik nrs invullen weet ik veel maar geen 10 100 half/full fuplex..

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

mr_petit

opperprutser

staat dat niet bij de eigenschappen van je netwerkomgeving?
en dan of bij je nic, of bij tcp/ip
(keb hier alleen maar w2k)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
nope kan het nergens vinden en het lampje blijft stug op 10Mbps staan

Verwijderd

Ver 5.2.2 Etherdisk for the Etherlink III PCI NIC Family ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c59x/3c59xn.exe

dat downloaden, en als het goed is kan je daar wat instellingen veranderen

Verwijderd

Topicstarter
en bij mun realtek die erin zit kan ik wel half en full duplex kiezen maar die is 10Mbps :(

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Check je chello mail :)

Dit zijn kaarten die 3Com gewoonweg weigert te supporten :(
Ze hebben sinds '98 geen officiele drivers meer uitgebracht. Zelfs voor NT4 kun je alleen de built-in drivers gebruiken en dus speed/duplex niet instellen (erg leuk als je met Cisco switches werkt :( )

Ik heb je een universele wdm-driver gemailed. Komt bij 3Com vandaan en is "unsupported". Erg fijn gezien w2k/xp de 3c59x niet herkent ben je dus op deze driver aangewezen...

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 23:32:
Ver 5.2.2 Etherdisk for the Etherlink III PCI NIC Family ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c59x/3c59xn.exe

dat downloaden, en als het goed is kan je daar wat instellingen veranderen
Die set is dus oeroud en daar staan niet eens drivers voor w95 of wnt op :(

Verwijderd

mijn nederig excuus ;)

Verwijderd

nOLoGIc schreef op 19 september 2002 @ 23:35:
[...]

Die set is dus oeroud en daar staan niet eens drivers voor w95 of wnt op :(
wie heeft het hier over drivers?

edit: sorry ben wat onvolledig geweest, maar ik kan me herinneren dat er een tooltje bijzit waar je instellingen op de kaart kan veranderen, dus niks in windows ofzo

Verwijderd

Topicstarter
thenx for mail.. :) ff kijke of ie werkt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:40:
[...]

wie heeft het hier over drivers?
wtf?? anyway kijk even op http://www3.driverguide.c...95&qa5=12&qa6=2&dp=3&fs=0 daar staan wat drivers op

Verwijderd

Topicstarter
geen van alle doen ze het hehe ga morgen wel naar de shop en koop me een realtek voor 15 pleuro iig Bedankt om te helpe.. :)

Verwijderd

ik had je edit nog niet gezien

Verwijderd

ok :)

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 19:02
Dit is een far fetch maar wat het probleem ook kan zijn is dat het type "100base-T#" waarbij # X of 4 is een probleem geeft. De 3c595 heb je namelijk in 100base-TX en in 100base-T4 uitvoering terwijl moderne 100MBit NICs (zoals de 3c905) beiden kunnen. Bij 100base-TX worden twee aderparen van een hoge kwaliteits UTP kabel gebruikt terwijl bij 100base-T4 alle vier de aderparen van een lage kwaliteits UTP kabel worden gebruikt. Zie hiervoor ook de website van 3Com. Ik weet natuurlijk niet welke soort jij hebt maar dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Zeker als je een HUB gebruikt bij het doorverbinden van je NICs. Er is trouwens maar een 10base-T standaard dus daarop doet hij het altijd.
Pagina: 1