Toon posts:

[98SE] explorer.exe ongeldige bewerking uitgevoerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dringende vraag (en een groot probleem)......

Ik krijg als ik mijn computer opstart nadat ik me aangemeld heb bij windows een foutmelding (ik zie nu nog geen snelkoppelingen staan op mijn bureaublad, alleen de achtergrond)......de foutmelding:

"Explorer"
"Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.
Neem contact op met de leverancier als het probleem zich blijft voordoen".

In dit venster staat een knop SLUITEN en een knop DETAILS....als ik op DETAILS klik staat er dit:

"EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in EXPLORER.EXE (en dan wat cijfers en letters)
Registers:
(wat cijfers en letters)
Bytes in CS:EIP:
(wat cijfers en letters)
Stackdump:
(wat cijfers en letters)

Klik ik nu op SLUITEN sluit het venster en de pc blijft waar hij blijft staan er komen geen pictogrammen op het bureaublad en er wordt niets geladen (hij loopt niet vast want ik kan wel CTRL+ALT+DEL drukken (dan is de lijst leeg).....

Steeds als ik hem opstart gebeurd er dit...ik kan er dus niet meer mee aan de slag met dat ding (omdat ik hem doodeenvoudig dus niet opgestart krijg), ik hoop het zo een beetje specifiek te hebben uitgelegd.....

PLEASE HELP ME!!!!! :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel heb ik afgemaakt ;)

Ik heb dit probleem hier ook op een PC, dus ik ga er morgenmiddag iig naar kijken ;)

offtopic:
2 offtopic beginreacties weggehaald, waren niet echt nuttig ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waarschijnlijk zijn er systeembestanden beschadigd, als ik je een tip mag geven. Als je de mogelijkheid hebt om naar win2k of XP te updaten, doe dat !

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je zou de cijfertjes kunnen gebruiken om uit te vinden wat het probleem is. Een driver die fouten geeft, het register dat niet goed functioneert, IRQ-problemen. Dus probeer eens uit te zoeken of je dmv de cijfertjes en lettertjes via www.google.com of support.microsoft.com iets uit kunt vinden :).

• blackd
  • Niet online
Ik heb het zelf op een P333 ofzo, dat is dus niet echt aan te raden om XP/2k te draaien ;) Bovendien draaide Win98SE altijd prima, sinds vandaag loopt dit ding constant vast.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik wacht vol spanning af!!!! _/-\o_

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Algemeen WOS troubleshoot stappenplan:
1) opstarten in safe modus, werkt dit?
2) msconfig al dan niet in safe modus draaien, staan er vage programma's in, zo ja haal ze weg
3) Aangezien je nog geen software lijkt te draaien, misschien heb je active desktop aan staan (zet deze uit :P) of gaat er wat mis met het aanmelden van je netwerk (trek stekkers eruit).
4) Nog nieuwe hardware/software geinstalleerd de laatste tijd? Virusscanner / adaware die dwarsligt of gelegen heeft?
5)Nieuwe windowsupdate geinstalleerd?

Dan krijg je misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Human Bobby

• blackd
  • Niet online
Ik heb op deze bak via telefoon support gegeven, de bak staat nu hier.
Wat ik iig geprobeerd heb is via safe mode te booten -> probleem blijft.

Scandisk draaien, hoop errors gekregen, maar geen oplossing, probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
hoe start ik em ook alweer in safe modus, sorry ik ben newbie :S

• blackd
  • Niet online
F8 wanneer op scherm verschijnt 'Windows 98 wordt opgestart' ... de rest wijst zich vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 19 september 2002 @ 23:13:
Ik heb op deze bak via telefoon support gegeven, de bak staat nu hier.
Wat ik iig geprobeerd heb is via safe mode te booten -> probleem blijft.

Scandisk draaien, hoop errors gekregen, maar geen oplossing, probleem blijft.
Ja idd, alleen bij mij is ScanDisk helemaal clean (geen errors)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
blackd schreef op 19 september 2002 @ 23:10:
Ik heb het zelf op een P333 ofzo, dat is dus niet echt aan te raden om XP/2k te draaien ;) Bovendien draaide Win98SE altijd prima, sinds vandaag loopt dit ding constant vast.
2000 (of misschien XP) kan heel goed hoor, als je maar 128 MB of meer hebt, had zelf een 233@266 met 96 MB en Win2k erop, ging best wel goed, alleen eraf geflikkerd omdat die HD maar 2,1 GB was :)

Verwijderd

Topicstarter
maar dat heeft toch niks met mijn probleem te maken?? ik hoop toch niet dat ik de hardware hiervoor moet gaan veranderen....of moet bijkopen.....eerst deettie het prima!!! en ik ben ook niet van plan om een andere OS erop te zetten, 98SE vind ik de beste

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 23:43:
maar dat heeft toch niks met mijn probleem te maken?? ik hoop toch niet dat ik de hardware hiervoor moet gaan veranderen....of moet bijkopen.....eerst deettie het prima!!! en ik ben ook niet van plan om een andere OS erop te zetten, 98SE vind ik de beste
Als jij 98 de beste vindt, heb je neem ik aan nog nooit met 2000/XP gewerkt, of wel?

Verwijderd

Topicstarter
nog geen 2000, wel XP --> XP vond ik zo ontzettend klote, dat is alleen handig om netwerk te configureren, maar dat lukt me in windows 98 ook wel,

maar ik hoop dat vandaag iemand met de oplossing voor mijn probleem komt!!!

• blackd
  • Niet online
Saekerhett schreef op 19 september 2002 @ 23:40:
[...]

2000 (of misschien XP) kan heel goed hoor, als je maar 128 MB of meer hebt, had zelf een 233@266 met 96 MB en Win2k erop, ging best wel goed, alleen eraf geflikkerd omdat die HD maar 2,1 GB was :)

2000 zou best kunnen, dat weet ik. Nadeel is dat de hardware niet zo van kwaliteit is, dus dan gaat 2000 eerder over zijn nek dan 98, het is niet mijn PC, dus ik beslis niet wel OS er op gaat, en bovendien, het heeft altijd gewerkt, en moet dus nu ook weer werken.

Verwijderd

2000 zou niet zo snel over zijn nek gaan als 98 hoor. ik heb hier een 486 staan met Win2k Prof erop :*)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat het toch in de hardware zit. Explorer is de shell van Win98, dikke kans dat ie iets niet kan vinden, of er per ongeluk instellingen veranderd zijn. Zelf zit ik te denken aan een netwerkkaart dir problemen geeft. Probeer eens je BIOS op de default-waarden te zetten. Post hier evt de foutmelding (dus:
"EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in EXPLORER.EXE (en dan wat cijfers en letters)
Registers:
(wat cijfers en letters)
Bytes in CS:EIP:
(wat cijfers en letters)
Stackdump:
(wat cijfers en letters) )

Misschien dat ik daar wat aan kan zien

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:35:
2000 zou niet zo snel over zijn nek gaan als 98 hoor. ik heb hier een 486 staan met Win2k Prof erop :*)

Wel met brakke hardware...

Feit is dat een heleboel mensen allemaal blauwe schermen krijgen met de meest uiteenlopende meldingen sinds ze Win2k/WinXP geinstalleerd hebben, terwijl ze onder Win98 nooit last hadden. Komt gewoon door brakke hardware.

Maargoed, Topicstarter, ga zelf eerst ook nog even troubleshooten, ik ga pas vanmiddag na 4 uur aan de slag met deze bak.

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed.... ik heb net even even aan een klasgenoot van me gevraagd, hij had dus een tijd geleden hetzelfde probleem......hij zei dat hij een WIN32 wormvirus had dat je explorer op vreet.....

hmm, ik heb mijn pc pas nieuw en alleen msn, kazaa, irc, cs update, hl update en een msn botje gedownload....verder nog niets mee gedaan!!! Hoe kan ik NU al een virus hebben..

maargoed, hij heeft em dus geformateerd en toen was het weg, maar ik ben niet van plan om zomaar te formateren, dan moet ik mijn hardware en netwerk configuraties allemaal weer gaan fixen BOEEEEHOOEEEEEEE

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan, ik heb het probleem opgelost....

Wat heb ik nou gedaan.....windows 98 opstartdisk erin doen, daarna windows 98 opnieuw EROVERHEEN geinstalleerd....en nu start hij wel normaal op!

Nu rest mij het volgende...uitzoeken wat er nu fout is....zoek ff in de registers enzo ;)

bedankt jongens voor het nadenken ;)

groeten

• blackd
  • Niet online
een msn botje gedownload
Hier gaat een lampje branden, die hebben ze op deze pc ook gedownload!

Verwijderd

Topicstarter
heeeeelaaa!!! iDD!! dit zou best eens kunnen!!! alhoewel hij wel onder TIP staat bij msn-messenger.pagina.nl ....... ??

vreemd, maarja niet downloaden dus die shit

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 16:34
heb het zelfde probleem. maar dat heeft er gewoon mee te maken dat er bij internet explorer bestanden ontbreken en dat internet explorer niet meer werkt. en daardoor loopt heel je pc vast. volgens mij is de enige oplossing w98 opnieuw er over heen installeren.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Leondendungen schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:33:
heb het zelfde probleem. maar dat heeft er gewoon mee te maken dat er bij internet explorer bestanden ontbreken en dat internet explorer niet meer werkt. en daardoor loopt heel je pc vast. volgens mij is de enige oplossing w98 opnieuw er over heen installeren.
Heb je al geprobeert IE opnieuw te installeren? Als dat niet werkt, dan zou ik inderdaad gewoon even de boel opnieuw installeren :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
the_shadow schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:40:
[...]

Heb je al geprobeert IE opnieuw te installeren? Als dat niet werkt, dan zou ik inderdaad gewoon even de boel opnieuw installeren :)
Ik heb ook dit probleem, ben van plan win98SE eroverheen te installeren. Als ik dat met opstartdiskette etc doe, blijven dan alle bestanden enzo staan??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jepper,

Open even een nieuw topic waarin je je probleem en vraagstelling duidelijk omschrijft. Dit topic is al weer enige tijd oud (en jouw vraag is eigenlijk ook niet hetzelfde als dit topic) - en de kans is groot dat mensen nu gaan reageren op de originele topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.