Toon posts:

[Red Hat 7.3] Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb mezelf nu al 2 uur helemaal de pleures gezocht maar kan het nergens vinden. Ik ben lid van @home maar nou doet m'n internet het dus niet op redhat (heb het gister geinstalleerd en heeft het nog niet gedaan) kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik 'm zover krijg dat hij automatisch mijn ip verkijgt bij @home???

Verwijderd

Wat heb je geprobeerd?

Je kunt gewoon via Programma's -> Systeem -> (Internet) Network Config je internetconnectie aan de praat krijgen - zo werkte het bij mij...

Als dat niet werkt, vertel dan ff wat je doet, hoever je komt, en welke error je krijgt (en de laatste paar regels in /var/log/messages)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 16:34
dhcpcd eth0 -h <jouw-@home-hostname>

En nu ga je me NIET vertellen dat dit niet in de search staat want dit is in ieder geval de 3e keer binnen een week dat ik deze tekst opschrijf, hier in dit forum.

(okay, de search is misschien wat brakjes momenteel :P )

Verwijderd

Wilke, in redhat kan dat veel simpeler met een GUItje, dan druk je 3x op next en dan doet ie dat automatisch. :D. Check die review van mij bovenaan NOS' topiclijst. ;).

• Wilke
Okee je hebt wel gelijk (nog nooit Redhat gedraaid dus weet ik veel :) )....je moet alleen dus wel die hostname invullen bij @home anders krijg je nooit een IP. Daar zit bij de meeste mensen het probleem.

Hopelijk heeft de topicstarter inmiddels genoeg info om het probleem te fixen, want dit staat dus al wel degelijk in de FAQ/reviews/search, blijkt maar weer...

Verwijderd

Topicstarter
thank you so much!!!
dat dhcpcd eth0 werkte!!!
en serieus had echt alles afgezocht maar kon niet veel vinden en wat ik vond was bijna allemaal onbruikbaar...geloof me heb er veel aan gedaan want liep al paar dagen met dit probleem rond voor ik het hier postte...heb zelfs iemand gehaald die mbo netwerkennogwa opleiding doet maar die wist het ook niet...
jullie zijn fantastisch!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Ik kom ff tussendoor met een vraagje over een ethernetkaart installeren onder RH 7.2
(Vinden jullie vast niet erg)

Hoe kan ik een ethernetkaart toevoegen onder gnome, welke settings moet ik dan dus weten?
IRQ uit het bios en dergelijke nodig?
Hij heeft het na installatie gedaan, tweede boot niet meer....

[edit] En is er een manier om de checksum van de ISO-downloads onder win2k te checken?

Workstation

Verwijderd

Er is een manier, maar kweenie welke (win2k, vergeet ik altijd).

Ethernetkaart toevoegen onder RH-7.2 zal 't zelfde zijn als RH-7.3 - Programma's -> Systeem -> Netwerk Configuratie.

IRQ, etc heb je alleen nodig voor ISA kaarten (en zelfs dan niet altijd). Als 't een PCI kaart is, heb je niks nodig - voor ISA is IRQ vaak al genoeg.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Hebt het inmiddels aan de gang gekregen, idd op de plaats die jij noemde.
(Ben een noob idd ;) )

Wat is die Mozilla-browser bloedsnel trouwens! Lekker OS dat RH!
Dat zouden meer mensen moeten doen!

Workstation

• Wilke
Nou mooi dat het allemaal goed werkt nu bij allebei.

Succes met Linux-ervaring opdoen! Hoe meer gebruikers hoe beter, zou ik zeggen :)
Pagina: 1