Oorzaak vastlopers vaststellen

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb een pc op bezoek van een vriend en ik mag het grote vastloopprobleem oplossen. Hij loopt namelijk op de meest vreemde momenten vast en ik weet niet hoe ik er vlug achterkom wat de oorzaak is.

Nou heb ik er een andere harde schijf aan gehangen, Linux erop gegooid en een koetje laten draaien. Na een paar uur liep hij weer gewoon vast... Erg apart.

Specs:
Jetway 867AS moederbord
AMD Duron processor
256 MB DIMM
Powercolor Geforce 2 MX videokaart
Voeding

De rest hoef ik niet te noemen want die zat ten tijde van de vastloper niet aangesloten; de harde schijf was van mezelf en is prima en de netwerkkaart was ook van mezelf. CD-Romspeler en floppy zat ook niet aangesloten.

Is er een manier om er iets sneller achter te komen wat de oorzaak is? Steeds maar weer uren (of misschien dagen) wachten is een beetje irritant.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien een warmteprobleem? Wat is de temperatuur van de cpu?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Hij is niet overgeklokt (sorry jongens ;)) dus ik verwacht van niet... maar kzal hem nog eens stressen en kijken hoe warm ie wordt...

Met 'vastlopen' bedoel ik trouwens dat het systeem echt bevriest, geen foutmeldingen enzo... Ook niet onder Windows. Hij reageert gewoon nergens meer op.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
al een geheugen test gedraaid ik weet dat er bij suse standaard mem test 86 bij zit misschien heb je een brak geheugentje

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
DocMemory vond dat er niets met het geheugen mis was. Kzal es zoeken of ik memtest86 ook heb... Ik draai Debian trouwens, geen Suse. PC zit nu trouwens niet aangesloten, resultaten komen morgen pas denk ik...

Verwijderd

Ik heb eenzelfde mobo met duron 1200.
Vage vastlopers en resets , bios geflashed en nog NOOIT meer vastgelopen.
Volgens mij hebben die snellere durons een iets andere/niewere core....
Draait 7 dagen per week , 24 uur per dag.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Als ik hem niet al had geflashed met de laatste biosversie had ik gehoopt dat dat de oplossing zou zijn, maar helaas :'(

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Mischien het geheugen van je videokaart brak !!!
Heb je goede drivers ervoor,
en word ie niet te heet

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meestal zijn vage vastlopers geheugen problemen. Zoals er al werd gemeld gaf DocMemory al aan dat het geheugen niet goed was. Ik heb alleen ervaring met MemTest86. Ik zou zeggen draai Memtest en je weet het direct.

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

Sletje schreef op 20 september 2002 @ 01:36:
Meestal zijn vage vastlopers geheugen problemen. Zoals er al werd gemeld gaf DocMemory al aan dat het geheugen niet goed was. Ik heb alleen ervaring met MemTest86. Ik zou zeggen draai Memtest en je weet het direct.
ik geloof dat jij niet helemaal goed gelezen hebt!

er stond dat er NIETS mis was met het geheugen volgens DocMemory...

maar inderdaad zoals jij het zei kan ie beter maareven MemTest draaien om zekerheid te krijgen.
zoek op www.memtest86.com

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is hier al een troubleshooter voor: hangen en opstartproblemen :)
Pagina: 1