Toon posts:

3D Mark 2001 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er de ballen van ... wat moet ik instellen om een zo hoog mogelijke score te krijgen in 3D Mark 2001 SE.

Ik heb bijna hetzelfde systeem als die gebruikt werd in de laatste PC Zone Benelux.

Daar werd met de Geforce 4 Ti4200 64 MB, AMD Athlon Xp 2200+, 512 MB ddrram geheugen in een resolutie van 1024 bij nog wat in 32 bit kleuren een benchmark gescoord van over de 10000 punten.

Ik krijg met bijna dezelfde config (Xp 2100+ en een GEforce 4 Ti4200 128 MB en 512 MB ddram geheugen niet eens de helft!

Wie kan mij helpen om mijn systeem zo optimaal mogelijk te maken (niet overclocken)

Dus ook beste opties inschakelen voor mijn Geforce kaart. Uiteraard heb ik de nieuwste drivers (net nieuw systeem)

Verwijderd

welke detonator gebruik je?

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
OS? :/

Verwijderd

ff iets uitleggen weet je in welk forum je dit gooit??
Die-Hard Overclocking & Cooling
dan kom je zelf met de zin:

Wie kan mij helpen om mijn systeem zo optimaal mogelijk te maken (niet overclocken)

als je dus advies hierover wilt hebben zul je beter ff deze guide kunnen lezen:
http://www.overclockersfo...ead.php?s=&threadid=18744
of lees de FAQ eens!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Mja waar moet ik het anders neerzetten dan. Jullie zijn hier de mensen die er alles van afweten lijkt mij zo. Niet zo verwonderlijk als ik het hier vraag toch? Ennuh mensen die overclocken hebben ook vast wel verstand om een Geforce 4 kaart zo optimaal mogelijk te benutten lijkt me.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Een score van 10000 met een ti 4200 moet wel geocd zijn lijkt me.

Heb je bij de beeldscherm opties van je geforce AA aanstaan? Die moet je uitzetten want dat scheelt veel in je score. Ook vsync moet je uitzetten.

Verwijderd

nee hoor.. 10000 met een ti4200 hoeft ie niet voor oced te zijn...

Verwijderd

ok

begin eens met dit download de laatste versie van de via4in1 drivers op www.via.com.tw
download de drivers voor nvidia van deze website www.nvidia.com
start hem daar maar weer eens op en vertel dan je score nog maar een keer en lees ook ff die link die ik je gaf en lees ook de FAQ even
suc6

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, nieuw systeem =/= nieuwste drivers... Hangt af van de laksheid van je verkooppunt (Primafoon :+)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Help! Mijn 3d mark score is laag man
Waarom post je het dan in DOC :? :+
Beter lijkt mij Videoplanken & Beeldkanonnen, maar daar staat het dus in de FAQ genoemd :P

• Smarron
  • Laatst online: 11:39

Smarron

The bend

Manie Riets schreef op 19 september 2002 @ 22:20:
Een score van 10000 met een ti 4200 moet wel geocd zijn lijkt me.

Heb je bij de beeldscherm opties van je geforce AA aanstaan? Die moet je uitzetten want dat scheelt veel in je score. Ook vsync moet je uitzetten.
Met een XP2200+ is die score easy haalbaar hoor. Met mijn Ti4400 en een XP1800+ zit ook ook al boven 10500.

Zet full screen Anti Aliasing uit. Heb je in de bios AGP fast writes ook uitstaan? Probeer verder de 40.41 drivers.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:19:
Mja waar moet ik het anders neerzetten dan. Jullie zijn hier de mensen die er alles van afweten lijkt mij zo. Niet zo verwonderlijk als ik het hier vraag toch? Ennuh mensen die overclocken hebben ook vast wel verstand om een Geforce 4 kaart zo optimaal mogelijk te benutten lijkt me.

Ehm... je wil niet overklokken zeg je... dan is DOC niet de juiste plaats
Instellen? Dan zou Overige Hardware een betere plek zijn...

Offuh.... je kan natuurlijk ook naar Software Algemeen gaan; en vragen hoe je een zo laag mogelijke resolutie instelt, minimale aantal kleuren en extra features :+

Verwijderd

Topicstarter
Hehe voorlopig alvast bedankt, kzal eens in mijn bios kijken. En ja ik heb het niet in een winkel gekocht, maar van een kennis die erin handeld.

Ja Fast Write stond uit en AGP Aperture size op 32 mb. Wat doet Fast Write eigenlijk? (Stond geen beschrijving bij in het boekje)

Verwijderd

- Je mem op de strakste timings zetten (dit schiet heel erg op!) Dus CAS 2/2/2, Commandrate op 1, Bankinterleave op 4
- Fastwrites aan
- Aperature op 64 of 128
- Je proc op "Fast" zetten (in de BIOS)
- Geen progjes in je taakbalk
- Eerst rebooten en dan 3DMark draaien (scheelt zo 250 punten)
- AGP op 4x (helpt ietsie)

Je mem is het belangrijkst iig. En zonder Detonator 40 is het zeker mogelijk (ik haal zelf 106xx met Det. 30.30). Die driver geeft wel leuke scores, maar verder is ie gaar..

Edit: Ow je kan ook nog bij de instellingen van je kaart..uhhh..denk denk..bij aanvullende eigenschappen geloof ik "Beste prestaties" selecteren in een pulldown menu. Helpt ook een beetje..
En ja dit moet in V&B en niet in DOC :P

Nog maar een edit: De helft is wel erg weinig hoor...vaag..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:09:
- Je mem op de strakste timings zetten (dit schiet heel erg op!) Dus CAS 2/2/2, Commandrate op 1, Bankinterleave op 4
- Fastwrites aan
- Aperature op 64 of 128
- Je proc op "Fast" zetten (in de BIOS)
- Geen progjes in je taakbalk
- Eerst rebooten en dan 3DMark draaien (scheelt zo 250 punten)
- AGP op 4x (helpt ietsie)

Je mem is het belangrijkst iig. En zonder Detonator 40 is het zeker mogelijk (ik haal zelf 106xx met Det. 30.30). Die driver geeft wel leuke scores, maar verder is ie gaar..

Edit: Ow je kan ook nog bij de instellingen van je kaart..uhhh..denk denk..bij aanvullende eigenschappen geloof ik "Beste prestaties" selecteren in een pulldown menu. Helpt ook een beetje..
En ja dit moet in V&B en niet in DOC :P

Nog maar een edit: De helft is wel erg weinig hoor...vaag..
Je AGP aperture zet je normaal op de helft van je RAM geheugen.
En je als je de geheugentiming op zijn snelst wilt zetten, moet je wel weten of je geheugen dit ondersteunt.
Zet je geheugen maar eens op zijn snelst en draai dan MEM86, dan merk je gelijk of je geheugen dit aankan.
Als je fouten achter elkaar blijft krijgen (en dit kan oplopen tot in de miljoenen) dat is het dus duidelijk dat je geheugen die snelle geheugen timings niet aan kan. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 10:14:
[...]

Je AGP aperture zet je normaal op de helft van je RAM geheugen.
Klopt. Niets aan toe te voegen.
En je als je de geheugentiming op zijn snelst wilt zetten, moet je wel weten of je geheugen dit ondersteunt.
Zet je geheugen maar eens op zijn snelst en draai dan MEM86, dan merk je gelijk of je geheugen dit aankan.
Als je fouten achter elkaar blijft krijgen (en dit kan oplopen tot in de miljoenen) dat is het dus duidelijk dat je geheugen die snelle geheugen timings niet aan kan. :)
Ja duh.. Als je een zo hoog mogelijke score wil hebben moet je alles op zn max zetten. Logisch dat er dan risico's zijn. De proc op Fast zetten wil ook niet bij iedereen.
Kortom, ik geef alleen de mogelijkheden die hem kunnen helpen. Of ze ook echt werken (as in: of het stabiel is) kan ik niks over zeggen. CAS2 moet iig wel te doen zijn.. Bank interleave 4 ook wel denk ik.

Verwijderd

Dit hoort niet in DOC thuis. En in V&B zou dit topic een slotje krijgen, dus kan ik dat net zo goed doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.