[Win 98 SE] Slaat opstart bestanden over

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:47

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Mijn win98 Se machine heb ik een keer in veilige modus opgestart om even te defragmenteren nadat ik daarna weer de PC opnieuw opstarte ging die weer naar veilige modus dus ik opnieuw opstarten en op F8 gedrukt en gekozen voor normaal. Nu vraagt ie dus welke bestanden ik wil laden. Ik even gekeken in de msconfig en deze weer op normaal gezet. Maar toen ik reboote vergat win98se deze instelling en ging vrolijk naar veilige modus.

Nu dacht ik draai win98se er even over heen. dus ik stop er een win98 opstart flop in maar ook daarbij geeft de pc aan dat hij de opstart bestanden overslaat. en ik kan nu dus niet bij de CD-rom komen.

Heeft iemand een idee waarom windows de instellingen steeds weer vergeet???

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Dit hele verhaal is erg onduidelijk :? Wat heb je allemaal precies gedaan :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Oke dan probeer ik het nog een keer in he kort.
Nadat ik win 98 opgestart heb in de veilige modus wil die niet meer normaal opstarten. Hij gaat steeds naar veilige modus toe en als ik met F8 aangeef dat ik wil dat de computer normaal opstart dan vraagt hij mij welke bestanden er geladen moeten worden.

Nu is dus de vraag hoe krijg ik het voor elkaar dat windows standaart normaal opstart??

Ik hoop dat het zo duidelijker is. :)

Verwijderd

Kijk eens bij systeeminfo. Misschien dat windows nu telkens diagnostisch opgestart wordt.

menu start uitvoeren: msconfig

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
ja in msconfig staan inderdaad de instellingen niet goed maar de computer onthoud de instellingen die ik verander niet. En ik denk dat dat het probleem is.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
*Kick*

Ook als ik opstart met een opstart diskette slaat de computer de opstart bestanden over
Pagina: 1