Toon posts:

peltier onder cooltech s462?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken kan er nergens iets over vinden
hier een link naar mijn eigen foto site om het blok wat duidelijker te laten zien dan op de website van de fabrikant

[url=www.madtraxx.5u.com\photo.html] M@DTR@XX foto site[/url]
helaas ondersteund deze site geen remote linken :(

nu wel een pic.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ok%20onderkant%20klein.jpg

die witte troep is nog polijst pasta van het lappen >:)

Verwijderd

Topicstarter
nobody?????

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Lijkt me niet zo ingewikkeld, maar je hebt wel een extra stuk koper nodig.

(als ik het goed begrijp werkt het als volgt)
CPU -> pasta -> Koperen coldpate -> peltier -> waterkoelblok

Want je kan toch niet direct een peltier op de CPU plakken?
Lijkt mij niet iig ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

wel een mooie setje :9

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het koperen gedeelte van dat blok is rond, als je er een peltier onder zet dan moet je wel opletten dat ie met al het koper contact maakt, je moet de gehele peltier koelen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
en deze manier

--------------------blok
--------------------koper
--------------------peltier
--------------------koper
--------------------processor

en natuurlijk de nodige pasta ertussen??

• TDLofCC
ongeveer zelfde als ik zei toch ...
maar nu heb je een stuk extra koper ... die tussen de peltier en het koelblok ...
Die lijkt mij toch niet echt nodig ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

madtraxx: graag niet je topic al na 2 uur kicken....

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 dat het oppervlak van een peltier niet vlak genoeg was om hem rechtstreeks op de processor te doen daarom heten ze volgens mij ook coldplates???

ennuh DaBit ik denk dat ik me sig. maar verander in: Oh Shit Here Comes DaBit!!!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Heb je wel eens een peltier in je fikken gehad?

En effe dimmen met je 79 posts, kicken na 2 uur is gewoon irritant.

• TDLofCC
Ja, op de processor moet idd een coldplate ... maar op de WARME kant de peltier hoeft toch geen coldpalte meer ... daar zit dat koelblok al ...
(correct me if I am wrong ppl ;))

Gman ... rustig joh ... is hem toch al verteld ...
En ik heb zelf ook nog nooit een peltier in me handen gehouden ... :9

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 20 september 2002 @ 13:07:

En effe dimmen met je 79 posts, kicken na 2 uur is gewoon irritant.
dat aantal posts zal jij ook ooit wel hebben gehad en als je die op merking tegen DaBit niet kunt waarderen of als geintje kunt opvatten, beschouw hem dan als nooit gepost.

en ja heb weleens een pelt in me handen gehad is niet echt zonder pijn geweest :(

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 12:55:
ennuh DaBit ik denk dat ik me sig. maar verander in: Oh Shit Here Comes DaBit!!!
Dan ben je in ieder geval zeker van een hoop respect hier op het forum.
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 12:36:
madtraxx: graag niet je topic al na 2 uur kicken....
DaBit, help die jongen nou gelijk een beetje ;)

Ik denk dat je contact oppervlak met peltier niet goed genoeg is, ondat het koper niet de hele peltier aanraakt.

De oplossing die je zelf gaf is denk ik niks, puur omdat je door die extra coldplate veel verlies zal hebben, dat denk ik dan. Misschien dan het met een plaatje van 1mm ofzo wel goed te doen is.

Andere oplossing, dit waterblok verkopen en een andere halen. Aangezien je met dit blok ook een andere bevestiging moet maken. Je kan niet je waterblok, coldplate(s) en je peltier aan je socket hangen.

Er moet ook nog een berg isolatie omheen natuurlijk, zijn dat ook dingen waar je over nagedacht hebt. Condensvorming enzo??

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wou ik met neopreen in en rondom het socket verhelpen kan aan dat mooie spul komen waar ze duikerspakken van maken

• -=MOL=-

-=MOL=-

Jammer dat het topic doodgaat. Iemand moet toch kunnen helpen...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik zou ook wel willen helpen maar heb weinig verstand van Peltiers :) Hier heb ik eens een mailtje naar toe gestuurd www.melcor.com ,ik kreeg een berg folders en info over alle maten en soorten Peltiers (ook ronde zoals jou blokkie) :)

Hehe lekker veel boekwerk geven die jongens :) :9
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/13.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nederlandse leverancier al gevonden van melcor ga binnenkort eens bellen dan koop ik het gewoon via de zaak scheelt me een hoop pleuro's ;)
hier de website http://www.thermalsolutions.nl/

• MisterH75
  • Laatst online: 18:36
offtopic:
madtraxx wat voor temps haal je met dat koelblok.

Verwijderd

Topicstarter
staat in me specs
maar hierbij nog een x
23 case(ambient)
29 cpu
33/35 stressed 100%

• MisterH75
okee bedankt had je specs gelezen maar stond niet bij of het stressed was of niet

Verwijderd

Topicstarter
ok graag gedaan het is echt een te gek setje

• MisterH75
zit er namelijk aan te denken om zelf ook die set te kopen het is toch die set van ocshop van € 85

Verwijderd

Topicstarter
ja die van oc-shop voor €275,- hehe niet die cheapo met die kleine rad. deze heeft bijna het dubbele koeloppervlak ;)

[edit] typotje :o

• MisterH75
okee thanks

• -=MOL=-

-=MOL=-

madtraxx verkoop je waterblok aan MisterH75, koop zelf een blok dat wel geschikt is voor een peltier...

Lijkt mij de beste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
he he eerst ff afwachten wat ik zelf kan prutsen

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Speedy-J schreef op 22 september 2002 @ 16:49:
Ik zou ook wel willen helpen maar heb weinig verstand van Peltiers :) Hier heb ik eens een mailtje naar toe gestuurd www.melcor.com ,ik kreeg een berg folders en info over alle maten en soorten Peltiers (ook ronde zoals jou blokkie) :)

Hehe lekker veel boekwerk geven die jongens :) :9
[afbeelding]
en wat had je psies in die mail gezet ? want ik wil ook wel wat :) ( lees werk :P )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:24:
ik heb de nederlandse leverancier al gevonden van melcor ga binnenkort eens bellen dan koop ik het gewoon via de zaak scheelt me een hoop pleuro's ;)
hier de website http://www.thermalsolutions.nl/
check deze site ff staat ook een hoop info op en misschien kun je hun wel een mailtje sturen

• Roberto
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:21:
[...]

check deze site ff staat ook een hoop info op en misschien kun je hun wel een mailtje sturen
ja maar ik wil die boekje's dus who to mail ? :)

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 23 september 2002 @ 21:56:
[...]

ja maar ik wil die boekje's dus who to mail ? :)
]
als je nou ff op de site geod had gelezen had je dit e-mail adres gevonden
info@ThermalSolutions.nl

• Roberto
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:02:
[...]
]
als je nou ff op de site geod had gelezen had je dit e-mail adres gevonden
info@ThermalSolutions.nl
en dan senden ze me gewoon boekje's ? ( leesvoer .. ) gewoon als ik het vraag

like can u send me some folder to ****** *********** **

Verwijderd

Topicstarter
kijk ff naar het adres het is een nederlandse importeur van melcor duz dat zinnetje:
like can u send me some folder to ****** *********** **
kan je ook zo doen: ik zou graag info willen ontvangen over************
ik denk dat hun wel dezelfde catalogussen hebben duz suc6

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

RS_003 schreef op 23 september 2002 @ 19:17:
[...]

en wat had je psies in die mail gezet ? want ik wil ook wel wat :) ( lees werk :P )
Gewoon uileggen dat je met Peltiers wil knutselen op je processers ,en dat je graag advies/info wilt hebben over hun product sim-pel

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 23 september 2002 @ 11:36:
madtraxx verkoop je waterblok aan MisterH75, koop zelf een blok dat wel geschikt is voor een peltier...

Lijkt mij de beste oplossing
ja maar ik heb hem nog maar net en ik vind het een mooi blokje met hele goede prestaties maar ik heb al een aantal ideeën hoe ik het eronder kan krijgen zal wel een schetsje of iets posten.
Pagina: 1