Toon posts:

compaq compitabiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van me heb een compaq (uit 't 486 tijdperk) en wil deze upgraden. In hoeverre zijn deze onderdelen met de 686 structuur uitwisselbaar? Zal wel niet veel overblijven, maar dan denk ik aan floppy, HD, soundcard, modem, cdrom en evt. videokaart.
Als 't niet te duur wordt, mag ik een systeempje bouwen, anders koopt ie waarschijnlijk een vobis look a like :r
Ik d8 wel dat dit gewoon uitwisselbaar was, tis geen apple oid. Toch maar even navragen voor de zekerheid :)

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

De dingen die jij noemt kun je gewoon overzetten naar een nieuw systeem, voor zover de dingen niet on-board zijn. Vraag me alleen af of je er veel aan hebt. Als er een 540 mb hd, 2 x cd-rom, en 14k4 modem inzitten hoef je de moeite niet te doen.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
andersom kan vaak niet of werkt niet goed

uitbereiden in je compaq das vragen om problemen :(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet wat voor bak dat is, (alleen dat 't een compaq is) of wat er in zit. Er is me gevraagd wat de upgrademogelijkheden zijn, zoadat ie weer een acceptabel systeem heeft. Hij heeft er zelf geen verstand van, dus ik moet eerst zelf eens zien wat erin zit :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt denk ik weinig gebruiken van die 486 in een nieuwe PC.. alles wat je evt. nog zou kunnen gebruiken (monitor, geluidskaart, HD etc.) is al zo oud/traag dat het eigenlijk niet in een nieuw systeem past.. ook de kast van die 486 kun je denk ik niet gebruiken, ten eerst is ie niet ATX en ten tweede is het een compaq kast, daar past vaak alleen een compaq moederbord in (met onboard video enzo)..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Ik heb 2x een Compaq 486 hier staan. Simms zijn fastpage parity (nauwelijks bruikbaar in een ander systeem), geluid=onboard, video=onboard. HD en floppy drive kunnen eruit en that's it :)

• Helmo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 11:32

Helmo

Foo@Bar.Blah

Dat wil je ook niet doen.

Member of the Alfa TI Linux Team (9910)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
nee dat wil je inderdaad niet doen

Verwijderd

Topicstarter
nieuw systeempje bouwen dus :) Kan dan alleen de floppydrive meenemen, en de monitor, wat waarschijnlijk wel 14" zal zijn :)
Pagina: 1