Er zit een "CPU-bug" in een aantal AMD-processors.
Niets nieuws, want die is al lang "opgelost", of beter gezegd: vermeden:
Via een (Duitstalig) bericht op de gentoo forums kwam ik op het spoor van een kernel-patch, die de 4MB paging weer mogelijk maakt.
Op laatstgenoemde site worden spectaculaire snelheidwinsten behaald met (uiteraard) zeer specifieke benchmarks.
Ook in het duitse gentoo-draadje in men enthousiast, hoewel ik enige twijfels heb bij de benchmarks aldaar.
Dat verrast me een beetje, want toen de bug bekend werd, werd gesproken over een minimaal performance-verlies (0.3% ofzo).
Iemand ervaringen, meningen? Is dit de moeite van een experiment waard
BronThe CPU bug affects Athlon/Duron/Athlon MP AGP users. Fortunately there's a way around it, and: "Alan [Cox] is going to try to add some kind of Athlon/AGP CPU bug detection code to the kernel so that it will be able to auto-downgrade to 4K pages when necessary.
Via een (Duitstalig) bericht op de gentoo forums kwam ik op het spoor van een kernel-patch, die de 4MB paging weer mogelijk maakt.
Op laatstgenoemde site worden spectaculaire snelheidwinsten behaald met (uiteraard) zeer specifieke benchmarks.
Ook in het duitse gentoo-draadje in men enthousiast, hoewel ik enige twijfels heb bij de benchmarks aldaar.
Dat verrast me een beetje, want toen de bug bekend werd, werd gesproken over een minimaal performance-verlies (0.3% ofzo).
Iemand ervaringen, meningen? Is dit de moeite van een experiment waard
[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 19-09-2002 21:32 . Reden: typo ]