Super Page kernel patch?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zit een "CPU-bug" in een aantal AMD-processors. Niets nieuws, want die is al lang "opgelost", of beter gezegd: vermeden:
The CPU bug affects Athlon/Duron/Athlon MP AGP users. Fortunately there's a way around it, and: "Alan [Cox] is going to try to add some kind of Athlon/AGP CPU bug detection code to the kernel so that it will be able to auto-downgrade to 4K pages when necessary.
Bron

Via een (Duitstalig) bericht op de gentoo forums kwam ik op het spoor van een kernel-patch, die de 4MB paging weer mogelijk maakt.
Op laatstgenoemde site worden spectaculaire snelheidwinsten behaald met (uiteraard) zeer specifieke benchmarks.
Ook in het duitse gentoo-draadje in men enthousiast, hoewel ik enige twijfels heb bij de benchmarks aldaar.
Dat verrast me een beetje, want toen de bug bekend werd, werd gesproken over een minimaal performance-verlies (0.3% ofzo).

Iemand ervaringen, meningen? Is dit de moeite van een experiment waard :?

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 19-09-2002 21:32 . Reden: typo ]

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02

Sjonny

Fratser

je haalt 2 dingen door elkaar. Het is een 'super-page' patch voor de linux kernel. Hierdoor krijg je dus op die specifieke tests schijnbaar een vette snelheids winst. op 15-8 is er een stuk in deze patch bijgekomen dat een workaround is voor de amd 4Mb page bug. die workaround zelf geeft dus niet die snelheids winst, maar dat die 'super-page' patch (wat het ook mag wezen) ook op een amd gaat werken.
deze code is nog flink beta, zeker op het x86 platform. Je kan het wel proberen, maar ik zou het zeker niet op een crucial bak zetten.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is geen feest:
ik kreeg de patch wel in de kernel, maar daarna kon ik alleen nog maar kernels bakken met de patch erin |:(
Ik heb echt helemaal geen "dagelijks leven" performance-verbetering kunnen waarnemen.

Experiment gestaakt.