Toon posts:

[scan tekening] lijnen goed

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tekening met potlood gemaakt en ingescand.
Aangezien ik het een en ander gegumd hebt en lijntjes opnieuw heb getekend zie je dit uiteraard terug als je hem scanned.
Dus heb ik met de drempelwaarde in ps alles mooi weggewerkt. Maar zit nog steeds met een echte 'handtekening' zeg maar. Nu wil ik hier mooie strakke cartoonlijntjes van maken, maar met mijn wacom en painter classic is dit niet echt een succes (oog hand coordinatie is nog niet goed genoeg, ik heb pas net een wacom). Met photoshop heb ik het met de pentool of met de lasso tool geprobeerd, maar ik ben niet tevreden over het resultaat.

Weten jullie misschien hoe ik de doffe potloodlijntjes tot strakke cartoonlijntjes kan krijgen?

Of is de enige oplossing om alles met marker of kroonpen over te trekken en dan bewerken?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tracen naar vector

specs

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je zou kunnen proberen er een single-selection van te maken en dan stroke in photoshop. Is maar even een gauw ideetje.

Nog een idee: Gaussian blur met een waarde zo dat de lijnen ongeveer 2x te dik zijn. Dan met adjust > levels de lijnen mooi 'crisp' maken. Ga het hier even proberen

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
gladiool > zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik dat doe, of is dat te noobish (ik zal ook wel even zoeken :) )

dawuss > single-selection krijg je dan niet altijd van die blokkige lijnen?

Ander vraagje tussendoor, overtrekken met een wacom lukt al wat beter, alleen worden de lijnen nog een klein beetje bibberig op sommige plekken. Of iig niet mooi strak, is er ergens een optie om de lijnen wat strakker te trekken zoals in bijv. flash?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Tracen kan bijvoorbeeld in Macromedia Flash.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 12:10
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 21:26:
gladiool > zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik dat doe, of is dat te noobish (ik zal ook wel even zoeken :) )

dawuss > single-selection krijg je dan niet altijd van die blokkige lijnen?

Ander vraagje tussendoor, overtrekken met een wacom lukt al wat beter, alleen worden de lijnen nog een klein beetje bibberig op sommige plekken. Of iig niet mooi strak, is er ergens een optie om de lijnen wat strakker te trekken zoals in bijv. flash?
Flash is een optie, Freehand of nog beter Adobe Illustrator.
Al moet ik wel zeggen dat illustrator een van de moeilijkste pakketten is van adobe. Echt een behoorlijk hoge drempelwaarde, ook voor fanatieke fotoshoppers.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Topicstarter
Illustrator is idd nog niet mijn sterkste kant, maar ik kan het proberen.

Mag ik hier ook het resultaat tot nu toe neerzetten?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Je weet hoe het moet nu, met een beetje zoeken hier en daar moet je er wel uitkomen denk ik. Voor het tussenresultaat van je tekeningen kun je dit topic gebruiken:

Algemeen Tekentopic *handgetekend/wacom only*

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.