Toon posts:

[Flash] Externe muziek inladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een swf te maken waar men liedjes kan horen, deze wil ik exporten uit bestanden ( dus niet in de swf zelf plaatsen )

nu zit ik met t probleem dat ( tenminste bij een vriend van mij ) het liedje niet begint maar DAP probeert het te downloaden :/

http://home.wanadoo.nl/johnvanhensberg/zooi/muziek.html
http://home.wanadoo.nl/johnvanhensberg/zooi/muziek.fla

ook het percentage laaddingetje werkt niet maar dat komt waarschijnlijk omdat er geen zak van klopt :D dus let daar maar niet op...

[btw] ik heb gezocht bij search maar daar stond een topic dat afgesloten was met
ow ik heb het al, laat maar... en toen slot dus ik weet niet wattie gedaan heeft [/btw]

Verwijderd

als ik eerst 2,9 mb naar binnen moet trekken op 56k6 om je probleem te zien, laat ik het wel zitten hoor

Verwijderd

Maarre, misschien moet je de flash code geven, en ff zeggen wat voor type muziekbestandje het is, dan komen we vast al een stuk verder...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anders moet je even blik werpen op www.swift-tools.com en dan bij swift-mp3 kijken. Super handig.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Idd, disable en het werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:08:
Maarre, misschien moet je de flash code geven, en ff zeggen wat voor type muziekbestandje het is, dan komen we vast al een stuk verder...
je kunt de fla toch downloade ...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

mutsje

Certified Prutser

waarom download je FlashMX niet. Swift is een leuke tool om snel bagger filmpjes te maken maar voor de rest kun je er niet veel mee. je zet wav files om naar mp3 formaat en importeerd ze in een key-frame middels ctrl+r. bij het exporteren in flash kun je aangeven of het mono moet zijn stereo en hoe zo'n kwaliteit het moet zijn...

www.dajoint.nl/~renegade flashmovie met geluid. 450kb intotaal.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 20 september 2002 @ 14:19:
waarom download je FlashMX niet.
waarmee denk je dat ik het fla en swfje gemaakt heb :? :?

met paint ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 12:59:
[...]

waarmee denk je dat ik het fla en swfje gemaakt heb :? :?

met paint ?
OMG LOL :D :D

Sorry, ik lees normaal maar moest even reageren :D

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 21 september 2002 @ 13:00:
[...]

OMG LOL :D :D

Sorry, ik lees normaal maar moest even reageren :D
jah sorry... maar t was n lichte ergernis aan de belachelijke replys op mn vraag...

• OzBoz

OzBoz

mutsje schreef op 20 september 2002 @ 14:19:
waarom download je FlashMX niet. Swift is een leuke tool om snel bagger filmpjes te maken maar voor de rest kun je er niet veel mee.
Jij hebt duidelijk slecht gelezen. Jij bent zwaar in de war met Swish. Swift-MP3 en Swift-Generator zijn duidelijk anders en erg nuttig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:33:
[...]

je kunt de fla toch downloade ...
Oeps, niet gezien, excuses

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

mutsje

Certified Prutser

als je mijn reply goed leest zie je dat ik het niet heb over mp3 in swift importeren. Ik importeer mp3 bestanden in FlashMX. Swish wil ik niets mee te maken hebben is leuk om snel dummie sh*t in elkaar te zetten maar kent te weinig mogelijkheden.

Ik zet wav files om naar mp3. dan ga ik op een keyframe in FlashMX staan druk op CTRL+R (import) en import het mp3tje in mijn library. Ik gebruik in flash movies altijd een apparte layer voor muziek (kun je beter onderscheid maken) en laad daar al mijn muziekjes in.

In flashMX kun je gewoon mp3 importeren.. was volgens mij in flash5 ook mogelijk maar weet het niet zeker.

gebruik ctrl+r om je muziek te importeren gebruik F11 om je librarie te zien..

• OzBoz

OzBoz

mutsje schreef op 23 september 2002 @ 08:53:
Ik zet wav files om naar mp3. dan ga ik op een keyframe in FlashMX staan druk op CTRL+R (import) en import het mp3tje in mijn library. Ik gebruik in flash movies altijd een apparte layer voor muziek (kun je beter onderscheid maken) en laad daar al mijn muziekjes in.
Zou je toch ook nog eens naar swift-mp3 moeten kijken. Die maakt van een mp3 een .swf en koppelt indien gewenst meteen data aan elk frame die je bv kan gebruiken om de muziek visueel weer te geven zoals bv balkjes in Winamp, maar creatiever kan ook ;) Wanneer je dat .swf bestand in een MC laad binnen Flash 4 of Flash 5 kun je er vrijwel alles mee. Nu weet ik niet hoe dat exact zit met Flash MX omdat ik mensen die plugin niet op wil dringen doe ik alles in 4-5. Maar omdat je hele mp3 dan framebased is biedt het handige mogelijkheden mbt weergeven van de de hoeveelheid gebufferde data etc. En dan nog de variabelen voor 18 verschillende frequentiegebieden die ie er in een paar tellen aan hangt.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 23 september 2002 @ 08:53:
als je mijn reply goed leest zie je dat ik het niet heb over mp3 in swift importeren. Ik importeer mp3 bestanden in FlashMX. Swish wil ik niets mee te maken hebben is leuk om snel dummie sh*t in elkaar te zetten maar kent te weinig mogelijkheden.

In flashMX kun je gewoon mp3 importeren.. was volgens mij in flash5 ook mogelijk maar weet het niet zeker.

gebruik ctrl+r om je muziek te importeren gebruik F11 om je librarie te zien..
jah kijk dit wil ik dus NIET |:(
ik wil geen mp3 in mn library hebben anders wordt mijn swf iets van 100 mb groot...
beetje lastig met laden...

daarom wil ik mp3 met behulp van AS inladen...

ik dacht dat k dat toch wel duidelijk had gemaakt

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:36:
[...]

jah kijk dit wil ik dus NIET |:(
Je irritatiedrempel ligt knap laag he.. maareh fruitvlieg, lees mijn reacties ff.. dan is het geen probleem om iets in elkaar te frunnikken waar je wat blijer van wordt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10-2025
Hey Fruitvlieg, met swiftMP3 kan je MP3s omzetten naar SWFjes. Zo'n SWFje bevat dus alleen de muziek en die kan je dan met loadMovie inladen. Sowieso kan je dan heleboel leuke dingetjes ermee doen omdat het framebased audio is. Helaas kent het extern inladen van MP3's nog z'n beperkingen.

Ohja, luister naar de oude wijze man OzBoz en toon wat respect voor z'n leeftijd >:).

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 23 september 2002 @ 16:07:
[...]

Je irritatiedrempel ligt knap laag he..
valt mee, maar als ik de replies lees uitgezonderd die van jou... dan kom ik ook niet echt verder...

en k gooi liever niet met swift tools... ( maar k zal et es probere... )

geef mij maar AS

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:41:
[...]

en k gooi liever niet met swift tools... ( maar k zal et es probere... )

geef mij maar AS
Wel of geen swift-tools gebruiken zie je niet aan de buitenkant, swift-mp3 maakt alleen het leven wat makkelijker en zorgt dat je ook in Flash 4/5 perfect streaming MP3 kan gebruiken vanuit externe bestanden. Anders moet je ff kijken op http://www.moodbenders.nl/noise/ waar ik ff een player in elkaar aan het pielen ben. Dus nog lang niet af. Laadt een externe swf (mp3 door swift-mp3 omgezet naar swf) in een MC. Visualization van het geluid wat je hoort komt nog. Maar is allemaal een piece of cake. Volgens mij ben je bang dat swift-mp3 iets kant-en-klaars in elkaar rost, maar dat hoeft niet want het doet niets anders dan het omzetten naar een framebased swf en desgewenst waarden voor het spectrum aan elk frame hangen.

• McVirusS
Kortom, Swift-MP3 is een commandline tool die je bijvoorbeeld zo aanroept: "swiftmp3 muziekje.mp3", resultaat is dan een muziekje.swf waarin _alleen_ de muziek staat. Vervolgens kan je dus zelf een playertje maken in Flash en met behulp van ActionScript (wat jij zo graag wilt) die SWF inladen. Dit inladen gaat via het loadMovie commando waar je vast meer over kan vinden met behulp van de helpfunctie van Flash.

Verwijderd

Topicstarter
EI ! kijk daar heb ik dus iets aan :p

WAT N GEIL nummer trouwens... doemeniekeniekenieke sant du lalalalalla :p

hoe heet die ? (of moet ik dat weer in dat andere forum poste )

euk moet ff wachten totdat die server van swift weer up is... heb ik iets te doen

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:05:
EI ! kijk daar heb ik dus iets aan :p

WAT N GEIL nummer trouwens... doemeniekeniekenieke sant du lalalalalla :p
Extreem fout nummer.. maar ok, je had donderdag dus al kunnen beginnen ipv vandaag. Probleem was dat ik eerst een subtiel nummer van Air had gebruikt maar die gaf me te weinig waarden voor het spectrum om mun visualization dingetje te testen. Titel is iig Dominique

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

E-Mile

Danteezy!

OzBoz schreef op 23 september 2002 @ 17:13:
[...]

Extreem fout nummer.. maar ok, je had donderdag dus al kunnen beginnen ipv vandaag. Probleem was dat ik eerst een subtiel nummer van Air had gebruikt maar die gaf me te weinig waarden voor het spectrum om mun visualization dingetje te testen. Titel is iig Dominique
.....must...react...DJ.....instincts..... unstoppable......
Buknummer :r
Maar:
voor de mensen die het wel leuk vinden:
Dominique - The singing nuns/soeur sourire [dance remix]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
ok laatste vraag en dan zijn jullie van me af...

waar kannik tutorial vinden van swiftmp3...

ik heb al 1 franse gevonden en 1 zuidoudindische ofzo maar geen nederlanse of engelse...

[edit:: oepsje, hij zit in de zip file :X , forget what i said ]

Verwijderd

Topicstarter
mja.. ik snap er de zak van... n vriend van me hier ( de wijsneus ) zegt dat ik dat alleen kan gebruiken als ik een server hep. En wttf is eigenlijk een cgi enabled map...

je moet t programma toch runnen vanuit je HD en niet vnuit inet ?

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:22:
mja.. ik snap er de zak van... n vriend van me hier ( de wijsneus ) zegt dat ik dat alleen kan gebruiken als ik een server hep. En wttf is eigenlijk een cgi enabled map...

je moet t programma toch runnen vanuit je HD en niet vnuit inet ?
Nee hoor.. gewoon vanaf de command line swiftmp3 runnen.. met de juiste opties uiteraard. Dan maakt ie gewoon van je .mp3 een .swf

Dat CGI gebeuren is leuk, maar nu niet van toepassing.

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Bak dit effe in AS:
code:
1
2
3
4
5
function LoadMP3(location) {
    var snd = new Sound();
    snd.loadSound(location, true);
    snd.start();
}

MP3tje laden en spelen ?
code:
1
LoadMP3("http://www.server.be/mp3.mp3");

Werkt trouwes ook met WAV :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb swift gebruikt met de command line
swiftmp3 -out somg.swf -spectrum 1 "blaat.mp3"
hij heeft nu zon swfje gemaakt en dat ding doet het...
met loadmovie enzo lukt het allemaal wel maar hoe krijg ik dat spectrum in orde..
in dat helpbestandje staat t niet in en ik heb ergens iets gelezen met s1 tm s18 ofzo maar hoe doe ik dit dan... ( site van swifttools lig (al)weer plat... )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:17:
ok ik heb swift gebruikt met de command line
swiftmp3 -out somg.swf -spectrum 1 "blaat.mp3"
hij heeft nu zon swfje gemaakt en dat ding doet het...
met loadmovie enzo lukt het allemaal wel maar hoe krijg ik dat spectrum in orde..
in dat helpbestandje staat t niet in en ik heb ergens iets gelezen met s1 tm s18 ofzo maar hoe doe ik dit dan... ( site van swifttools lig (al)weer plat... )
kick *

• OzBoz

OzBoz

Die spectrum variabelen kun je gewoon aanroepen met iets als:

for (s=0; s<=17; s++) {
if (_root.spectrum[s] ne "") {
_root["square" + s]._y = 55 - (((_root.spectrum[s])/100) * _root.volumesetting) * 2;
}
}

• McVirusS
Wat Oz dus bedoelt is dat de spectrum waardes in de variabelen s0 t/m s17 (geloof ik) zitten in dat movieclipje.

Stel dat je dat .swfje geladen hebt in de movieclip _root.geluid dan kan je dus de spectrum variabelen aanspreken met _root.geluid.s0 t/m _root.geluid.s17.

Als je geen zin hebt om alle mp3s om te zetten naar SWF's en je ben niet van plan iets met die spectrum variabelen te doen dan kan je beter voor maartenba's methode gaan.
Pagina: 1