Ik heb thuis een netwerk met 2 pc's die XP draaien.
De ene (PC1) heeft een 100mbit voor netwerk en een 10mbit voor internet en de andere alleen een 100mbit voor het netwerk (PC2).
PC 1 is meteen proxyserver.
Heeft tijden prima gewerkt, maar vanavond krijg ik opeens als ik ff wat op die andere pc wil opzoeken nog voor ik die pc op kom deze melding:
"Unable to browse the network.
The network is not present or not started."
Ik heb niks aan mijn netwerkinstellingen veranderd, en ook niet op die andere pc.
De kabels zitten ook nog goed, ik kan ook nog pingen, en de pc die niet proxyserver is kan nog wel op internet.
Vanaf PC2 kan ik ook WEL op PC1 komen, maar vice versa niet.
1e opmerking van een aantal zal zijn: het is Windows, reboot maar en dan is het over, maar dat heb ik al geprobeerd.
Heeft iemand zoiets al eerder gehad, spontaan zo'n melding?
Of weet iemand hier een oplossing voor?
De ene (PC1) heeft een 100mbit voor netwerk en een 10mbit voor internet en de andere alleen een 100mbit voor het netwerk (PC2).
PC 1 is meteen proxyserver.
Heeft tijden prima gewerkt, maar vanavond krijg ik opeens als ik ff wat op die andere pc wil opzoeken nog voor ik die pc op kom deze melding:
"Unable to browse the network.
The network is not present or not started."
Ik heb niks aan mijn netwerkinstellingen veranderd, en ook niet op die andere pc.
De kabels zitten ook nog goed, ik kan ook nog pingen, en de pc die niet proxyserver is kan nog wel op internet.
Vanaf PC2 kan ik ook WEL op PC1 komen, maar vice versa niet.
1e opmerking van een aantal zal zijn: het is Windows, reboot maar en dan is het over, maar dat heb ik al geprobeerd.
Heeft iemand zoiets al eerder gehad, spontaan zo'n melding?
Of weet iemand hier een oplossing voor?