Email strippen en in tekstdoc plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik wil een scriptje maken dat een bepaalde e-mail berichten gaat controleren op URL's en e-mailadressen.
Het geval is dat het bedrijf waar ik werk queries kan doen aan een bepaalde database en dan op basis van de zoekcriteria in een email het e-mailadres en adres van de website terugkrijgt van de bedrijven die aan die criteria voldoen. Die gegevens komen terug in de volgende vorm:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Gevraagde gegevens:

--------------------------
Bedrijfsnaam 1
website 1
email 1

Bedrijfsnaam 2
website 2
email 2

Bedrijfsnaam 3
website 3
email 3

enz ...

Nu is de bedoeling dat hier alle overbodige dingen afgesloopt worden, en dat website en email in een tekstbestandje wordt gezet, netjes bij elkaar, door een komma gescheiden ofzo. Beter nog zou zijn om het gelijk in een Excelsheet te krijgen, met in kolom A de emailadressen, en in kolom B de websites.

De mail komt binnen in een willekeurig programma als Outlook Express of Eudora.

Ik wil het graag zelf doen, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen en waar ik op zou moeten zoeken op internet of GoT. Hopelijk kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Erg vaag:
Taal? Applicatie of webapplicatie?
Daarna is het simpel:
1) applicatie zal contact maken met de mailserver en de mail ophalen
2) strippen
3) opslaan (direct naar database?)

oogjes open, snaveltjes dicht

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Don Facundo schreef op 19 september 2002 @ 20:52:
Erg vaag:
Taal? Applicatie of webapplicatie?
Was ik al bang voor :).
Ik weet niet in welke taal het het makkelijkst gaat. Ik heb ervaring met C/C++ en Java. Misschien dat het makkelijker met iets als PHP kan? :s Of het een applicatie of een webapplicatie moet zijn weet ik zo ook niet wat het beste is. Voor een webapplicatie moet het natuurlijk wel op de server draaien (Vuurwerk), en ik weet niet of dat mag.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Kijk eerst eens naar het doel en naar de middelen. Wat zijn de bv mogelijkheden van de mailserver? Misschien kan je een extensie aan de mailserver toevoegen die dit proces afhandeld. Etc.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

je kan het het beste met PHP proberen, maar zoals gezegd heb je dan wel een server nodig, ten tweede moet je het protocol van je mailserver en connectiestrings e.d. weten om contact te maken, en als je het in een excel-bestand wilt zetten, moet je de bestandsstructuur van een excelbestand weten, en die lijkt me vrij ingewikkeld, dus je kunt het beter in een textbestandje plaatsen.

Verwijderd

Kan je niet een PST bestand via ADO aanspreken?
Ik gebruik Crystal Reports om mijn projecturen uit te lezen uit mijn agenda, jij wil volgens mij ook zoiets ( maar dan voor mail).
Zover ik weet doet Crystal dat namelijk via ADO. D'r staat namelijk een Microsoft OLE DB Provider for Outlook Search in mijn OLE DB Provider lijstje.
Ideetje?
Pagina: 1