Travan tapes

Pagina: 1
Acties:

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik heb sinds kort een Seagate Hornet (Travan) backup drive van iemand over gekocht. Eerst gekeken of dat ding wel herkend werd door mijn systeem en dat werkte. Daarna ben ik de stad ingegaan om naar de bijbehorende tapes te zoeken. Drama! Nergens te vinden of bijbestellen wat daagen duurt. Weten jullie waar die dingen nog te verkrijgen zijn? Werken HP colorado (ook travan) 20gig tapes ook in mijn Seagate hornet?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
volgens mij:
travan = travan, ongeacht merk.

net als bv hp en seagate en sony dds3 drives gewoon dds3 zijn..

www.opussupplies.nl
die heeft iig travan tapes op de lijst staan.. idd wel ff wachten, niet op voorraad.

ik zal eens kijken, ik meen dat ik ergens nog wat tapes heb liggen.. was ook travan geloof ik, alleen capaciteit weet ik niet... brb, ff zoeken ;)

Edit: ff gezocht, kan t niet vinden.. vind alleen een zooi Ditto tapes.. meen toch stellig dat ik ook travan shit heb/had... kan me vergissen maar goed.. mocht ik t alsnog vinden dan zie je t wel in topic

• Fallout
Haha ditto! die had ik ook eens van iemand gekregen met een zooi tapes, maar dat is met een FDD ingang. Dat ding ligt hier ook ergens stof te happen ;)

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
de Makro heeft ze wel

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 22:27

Bl0cKeR

titel

www.compused.nl, daar kan je ze ook bestellen. Ik weet zeker dat ze voorradig zijn

sigh

• Fallout
Ja dan ga ik wel voor de Makro. Jammer dat ie op dit tijdstip niet open is....k ga namelijk zometeen uit in Breda :P

Verwijderd

Let erop met travan drives dat je er geen cleaning tapes in stopt.... die zijn er niet namelijk. In de meeste BU software zit een optie RETENTION.... die moet je hebben. Na 5 backups 1x retentionnen..... maar die hoeveelheid moet ik ff verifieren....

• mr_petit
  • Laatst online: 19:18

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 21:05:
Let erop met travan drives dat je er geen cleaning tapes in stopt.... die zijn er niet namelijk. In de meeste BU software zit een optie RETENTION.... die moet je hebben. Na 5 backups 1x retentionnen..... maar die hoeveelheid moet ik ff verifieren....
op deze flyer van 3M/imation staan toch echt travan cleaning tapes (part nr. 51122-12132)

Volgens mij is 'retention' gewoon het 'herspannen' van de tape (zeg maar heen en weer spoelen). sommige drives ondersteunen dit wel, en andere weer niet.

Travan tapes kan je ook gewoon bij grote kantoorartikelen handels kopen (zijn daar vaak wel duur)
(voorbeeldje)

"man is not truly one, but truly two,"

• Fallout
ok moet ik nou cleaning tapes nemen of retentionen met een gewone tape? damn ik heb lang over dezer egel gedaan

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03 09:04

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik las net dat iemand zei "Travan = Travan" maar daar ben ik het dan niet helemaal mee eens, je hebt Travan-1 tot Travan-3 dacht ik, die TR1 is 400/800 MB (800 compressed) die TR3 tapes zijn 'n stuk duurder, maar pas natuurlijk ook meer op.. ik ben trouwens zelf opzoek naar een goede manier om 200GB te backuppen, ik dacht zelf aan een 12/24GB DAT streamer, maar de aanschaf is nogal duur :(
ik heb trouwens ook nog 2 of 3 van die TR1 drives liggen :) die krijg ik aan de straatstenen niet meer kwijt ;)
Greetz DaaN

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• mr_petit
  • Laatst online: 19:18

mr_petit

opperprutser

-Fallout- schreef op 20 september 2002 @ 02:25:
ok moet ik nou cleaning tapes nemen of retentionen met een gewone tape? damn ik heb lang over dezer egel gedaan
Je moet eens in de zoveel tijd de backup tapes retentionen (als je drive dat ondersteunt), bijvoorbeeld wat al aangegeven was nadat je op een tape 5 x een backup hebt gemaakt.

Het gebruik van cleaningtapes voor travan weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar er zal vast wel een lampje op zitten wat gaat branden/knipperen als ie gecleand moet worden.
Het vaker gebruiken van cleeaningtapes is beter, maar na hoeveel backups precies kunnen ze je waarschijnlijk wel bij de leverancier van die tapes vertellen

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Bel de support van hun eens..... Het zal idd per type verschillen.... ik weet het nu ook niet meer zeker.....
Pagina: 1