Toon posts:

[Ibm Gxp60] Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier thuis een Ibm Gxp60 40 Gb schijf, ter vervanging van een Gxp75 gekregen een half jaar geleden ofzo... maar nu doet deze schijf ook raar

Als ik hem in een systeem hang als enigste harde schijf weigert ie om op te spinnen. Hang ik er echter een 2e schijf bij op de zelfde kabel dan spint ie wel op. Dit in allebei de systemen.

Tevens heeft hij vaak moeite met het lezen van de data, er komt dan een raar knarsend geluid van het ding af...

Ik denk dus dat ie kapot is? Nou zoek ik dus alleen ff mensen die het voor me willen bevestigen zodat ik hem niet voor niets terugstuur naar de leverancier.... ik heb nog steeds garantie namelijk.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 22:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

IBM heeft een progje dat je kan downloaden op hun site (drive fitness test, heet het geloof ik) Als die fouten geeft -> terugsturen, anders kan je je de moeite besparen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

.

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 19-09-2002 19:30 . Reden: dubbel :( ]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

.

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 19-09-2002 19:30 . Reden: nog eens dubbel :( ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je het 1x post lees ik het ook wel hoor :)

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 06:36
Hoeveel dingen heb je aan je voeding hangen? Ik had 2 schijven, 2 cdroms met daarbij een 4-tal fans, in enkele gevallen spinde de 2e hdd niet op. Schakelde ik een aantal fans uit dan deed de hdd het prima en bleef ook prima functioneren.

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:30:
Als je het 1x post lees ik het ook wel hoor :)
Sorry, der ging blijkbaar iets fout bij het versturen
offtopic:
Ik dacht trouwens dat React een systeem had om dubbelposts te vermijden, blijkbaar staat die nog niet helemaal op punt

Verwijderd

Topicstarter
HansH schreef op 19 september 2002 @ 19:30:
Hoeveel dingen heb je aan je voeding hangen? Ik had 2 schijven, 2 cdroms met daarbij een 4-tal fans, in enkele gevallen spinde de 2e hdd niet op. Schakelde ik een aantal fans uit dan deed de hdd het prima en bleef ook prima functioneren.
In pc 1 zit een 250 watt voeding, met 1 of 2 harde schijven afhankelijk van de ibm :) en een brander en dvd speler. verder alleen 1 fan

In pc 2 zit een 300 watt voeding, met wederom 1 of 2 harde schijven afhankelijk van de ibm en een cdrom speler, geen extra fans....

Bovendien heb ik in systeem 1 een keer 3 harde schijven, dvd speler en brander tegelijk gehad zonder problemen, dus dat is het niet....

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 19 september 2002 @ 19:31:
[...]

Sorry, der ging blijkbaar iets fout bij het versturen
offtopic:
Ik dacht trouwens dat React een systeem had om dubbelposts te vermijden, blijkbaar staat die nog niet helemaal op punt
Maakt niet uit joh

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dat progje van ibm heet? Ik kan hem niet echt vinden op hun site?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem heb gevonden in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/563102 op pagina 4 bij de normale instellingen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 19:37:
Weet iemand hoe dat progje van ibm heet? Ik kan hem niet echt vinden op hun site?
Er bestaat ook zoiets als de FAQ :)

Dus: gewoon even de OM FAQ checken onder het kopje "mijn harddisk doet vaag". Omdat dit wel makkelijk zélf uit te zoeken is gaat dit draadje dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.